KPN heeft deze maand bij mij in de straat de glasvezel gelegd. Bij mij in huis is het aansluitpunt niet ‘in de buurt’ van de ‘oude’ koper-aansluiting gemaakt (dat kon niet, dan moest die om ons huis heen) maar in de meterkast.
Ik heb thuis een heel netwerk van UTP liggen en een huiscentrale voor de telefoon en je raadt het al: centraal punt daarin is de oude koperaansluiting. Er ligt geen UTP-kabel naar de meterkast (stom hé?, maar ja dat was 25 jaar geleden niet in de mode).
Nu vandaag een mailtje van KPN (natuurlijk noreply@kpn.nl) “op 26 maart sturen we een glasvezelkastje, dat sluit uzelf aan en daarop sluit u uw modem aan. Zodra u bent aangesloten op glasvezel verhogen we uw snelheid gratis naar 200 Mbit/s”
Geloof je het zelf????? Als ik mijn modem in de meterkast aansluit heb ik nul-komma-nul signaal op mijn netwerk, doet mijn interactieve tv-ontvanger het voor geen meter en heb ik wel WiFi in huis tegen een belabberde 56 Mbps waarop mijn KPN iTV-ontvanger niet werkt.
Ik moet mijn halve huis verbouwen om het werkend te krijgen en dat was ik even niet van plan, dus voor mij géén glasvezel, maar behoud van de oude koper-aansluiting.
Ik wil en blijf mijn oude abonnement gestand doen, KPN. Glasvezel is voor mij niet de toekomst.
Kortom, hoe lang blijft koper nog drager?
Beantwoord
Hoe lang blijft internet over koperdraad nog beschikbaar, want ik wil géén glasvezel
Beste antwoord door JanD
Totdat ze het afsluiten als uw nieuwe glasvezelverbinding geactiveerd is
Heb je wel ooit toestemming gegeven dat ze de aansluiting in de meterkast mogen maken?
Dat betekent dan nog niet dat je meteen omgezet wordt naar glasvezel, dat moet je met de provider-tak van KPN regelen.
Waar je nu mee te maken hebt is de netwerkinstallatie-tak van KPN, zie hieronder een link hoe het globaal in zijn werk gaat;
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.