Skip to main content
Beantwoord

Geen internet na vervanging glasvezelkastje


Gisteren, 27 maart, heeft de kpn het glasvezelkastje vervangen door een andere. Echter na ongeveer een half uur brandt er geen lampje meer op het glasvezelkastje. Uit en aanzetten na minimaal 2 minuten wachten, via een rood lampje (alarm), resulteerd in 2 groene lampjes en een knipperend link lampje op de op het glasvezelkastje. Prima zou je zeggen echter meestal, na een seconde op 3 maar bij uitzondering een minuut of 10, valt de internetverbinding weg, er branden geen lampjes meer. Het WiFi functioneerd prima. Wanneer ik de ethernetkabel uit het glasvezelkastje haal en het kastje opnieuw aanzet is de procedure hetzelfde: na een x tijd geen internet.

 

Beste antwoord door RBxx

Is het kastje gisteren vervangen door een KPN monteur? Met het vorige kastje had je geen problemen?

Dan zit er niets anders op dan bellen met KPN op 0800-0402 en moet de monteur terugkomen.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1762 reacties
  • 28 maart 2024

Hallo @HErik , welkom bij de KPN community waar klanten elkaar helpen.

Welk gedeelte van het glasvezelkastje is vervangen? Alles, tot en met het vastgeschroefde gedeelte (waarbij de glasvezel zelf ook in een nieuw kastje moet komen), of alleen het kastje dat over het andere kastje schuift?

In het eerste geval mag de monteur denk ik terugkomen, want dan is de kans groot dat de vezel niet goed geplaatst is.

In het tweede geval kan je proberen om het zwarte kastje er op nieuw op te schuiven/klikken.

Wellicht is er nog een derde geval mogelijk wat ik over het hoofd zie natuurlijk :)

Het lijkt in ieder geval aan jouw beschrijving te lezen dat er iets net niet helemaal goed verbindt. Zonder te weten wat er nu exact is vervangen, is het lastig zoeken naar een oplossing.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 maart 2024

Alleen het zwarte kastje wat over de witte geschoven is


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 maart 2024

Inmiddels heb ik het zwarte kastje losgekoppeld en er weer opnieuw opgeschoven/geklikt zonder het gewenste resultaat. 

Groet Erik


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1762 reacties
  • 28 maart 2024

Ook eventjes 2 minuten van het stroom gehaald?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 maart 2024

Uiteraard!


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17693 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2024

Is het kastje gisteren vervangen door een KPN monteur? Met het vorige kastje had je geen problemen?

Dan zit er niets anders op dan bellen met KPN op 0800-0402 en moet de monteur terugkomen.


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1762 reacties
  • 28 maart 2024

Wat ik nog in je openingspost lees is dat het weer eventjes werkt als je de ethernetkabel eruit haalt en er opnieuw in stopt. Lijkt een probleem in je NTU te zijn.

In combinatie met die vervanging denk ik dat de monteur dan gewoon terug mag komen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 maart 2024

Dat vermoeden heb ik ook. Bedankt voor de hulp!

 

Groet Erik


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 maart 2024

Nog ter aanvulling: als ik de ethernetkabel loskoppel van het kastje en na 2 min wachten het kastje weer aanzet gaat tie weer uit na 3 sec en soms na een paar minuten.

WiFi, modem functioneren naar wens.

Het vorige kastje heeft probleemloos 12 maanden gefunctioneerd.


XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1762 reacties
  • 28 maart 2024

Waarom is dat kastje eigenlijk vervangen? Andere belichtingstechniek, of was het er eentje met een fout in de ethernetaansluiting als de stroom eraf was geweest?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 maart 2024

Volgens de e-mail vd kpn was het vorige kastje storingsgevoelig

Groet Erik


  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 maart 2024

Vanochtend om 08:00 uur is een monteur van de kpn langs geweest en heeft het glasvezelkastje en adapter vervangen.

We hebben weer internet

KPN, bedankt voor de snelle, adequate en kostenloze service

Forum, bedankt voor je hulp

Groet Erik