Skip to main content
Beantwoord

Ontevreden over steeds opschuivende datum verhuizing KPN abonnement

  • April 16, 2024
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo kpn. Heb op tijd mijn verhuizing doorgegeven en daarbij doorgegeven dat het glasvezelkastje op het toekomstige adres kapot is. Er werd gezegd dat er 12 april een monteur komt om alles aan te sluiten en te activeren. Heb gevraagd of de monteur dan alles bij zich heeft dit werd bevestigd. 12 april kwam er een monteur maar die zei dat hij niet kon fusielassen. Hij heeft de kpn gebeld met het probleem maar er was niemand beschikaar.  Er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden dit werd 15 april. Dezelfde avond een nieuwe mail het wordt de 16e. Op de 16e kreeg ik een SMS dat de monteur onderweg was. Kort daarna kreeg ik een mail met een rapportage van de monteur dat het ivm de tijd niet meer ging lukken. In de avond kreeg ik weer een mail dat 22 april de monteur komt. Zit nu al die tijd zonder tv. Heb tijdelijk 100gb van de kpn gehad maar kan door de slome snelheid niet internetten of tv kijken via mijn mobiel. Wat een waardeloze service is dit. Verwacht eerlijk gezegd dat dit wel eerder opgelost kan worden toch...Ben benieuwd naar de reactie van kpn

Beste antwoord door Maja van KPN

Hmm, dit klinkt haast alsof er iets niet helemaal goed gaat met de hotspot @okidokichef  Ik zit zelf regelmatig op de hotspot van mijn mobiel met m'n laptop en tablet dat werkt meer dan prima. De snelheid hoort via een hotspot niet ineens drastisch omlaag te schieten. 

Wat voor toestel heb je? Mocht het om Android gaan, zou je dan via de instellingen van de hotspot eens kunnen kijken of je een voorkeur voor 5Ghz in plaats van 2,4Ghz in kunt schakelen? kan best zijn dat het daar beter van wordt! Als je geen Android toestel hebt, is er vast ook wel zo'n instelling!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 16, 2024

Tsja fusielassen is een specialisten klus en uit een eerder topic heb ik begrepen dat daar een groot tekort aan is. De bekende krapte op de arbeidsmarkt. 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Je hebt hier wel behoorlijk pech mee merk ik al, @okidokichef 

Wij hebben er als bedrijf zijnde helemaal niets aan om klanten langer te laten wachten dan strikt noodzakelijk is, dus eerder dan de 22e zal echt niet mogelijk zijn ben ik bang 😑

Wél zou je gewoon gebruik moeten kunnen maken van die 100Gb noodbundel, wat niet meer of minder is dan extra data op je mobiele nummer. Of heb je een mifi router ontvangen en maak je daar nu verbinding mee met je mobiel? Je geeft aan dat je een slome snelheid hebt, maar je hoort gewoon een normale 4G/5G snelheid te hebben met die data. Ik hoor dus graag hoe dit precies zit!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 18, 2024

Hoe dit precies zit weet ik niet maar zodra ik m'n mobiel als hotspot gebruik voor de laptop of tv is het een drama qua snelheid want de laptop is met zoeken dan zeer langzaam en met de tv niet anders.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 18, 2024

Hmm, dit klinkt haast alsof er iets niet helemaal goed gaat met de hotspot @okidokichef  Ik zit zelf regelmatig op de hotspot van mijn mobiel met m'n laptop en tablet dat werkt meer dan prima. De snelheid hoort via een hotspot niet ineens drastisch omlaag te schieten. 

Wat voor toestel heb je? Mocht het om Android gaan, zou je dan via de instellingen van de hotspot eens kunnen kijken of je een voorkeur voor 5Ghz in plaats van 2,4Ghz in kunt schakelen? kan best zijn dat het daar beter van wordt! Als je geen Android toestel hebt, is er vast ook wel zo'n instelling!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 18, 2024

Opgelost...hotspot instellingen van mobiel stond nog op 2,4Ghz deze op 5G gezet. Sorry en bedankt voor de hulp.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah kijk aan, heel erg fijn dat dit voor zo'n groot verschil zorgt!

Alsnog vervelend dat je moet wachten tot de 22e maar nu kan je tenminste wel weer even vooruit 😊