Skip to main content
Antwoord

Kan na update geen verbinding meer maken met FileZilla

  • June 11, 2024
  • 8 reacties
  • 528 keer bekeken

ti.imo
Nieuwkomer

Voor het verhuizen van websites maak ik gebruik van FileZilla, alleen heeft er vannacht een router update plaatsgevonden. En nu kan ik niet meer verbinden met geen enkele server..
Ik krijg namelijk het volgende te zien:


Status:    Verbindingspoging mislukt met "ETIMEDOUT - Verbindingingspoging verlopen".
Fout:    Kan niet verbinden met server

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen. Ik heb geprobeerd poort "21” toe te voegen aan mijn router, maar met geen succes. Ik kom dan wel een stapje verder met verbinden, maar maak nog steeds geen verbinding.

Beste antwoord door Nick83

Heeft u de KPN Box 12? Zet dan de firewall op Low. Poort forwarden is nutteloos. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 11, 2024

Heeft u de KPN Box 12? Zet dan de firewall op Low. Poort forwarden is nutteloos. 


ti.imo
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2024

Heeft u de KPN Box 12? Zet dan de firewall op Low. Poort forwarden is nutteloos. 

Ga ik proberen, dankjewel!


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @ti.imo, welkom op onze community! Ik zie dat Nick al wel een goede tip geeft. Werkt alles nu weer?


ti.imo
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 13, 2024

Hoi @ti.imo, welkom op onze community! Ik zie dat Nick al wel een goede tip geeft. Werkt alles nu weer?

Hoi Thomas, de tip van Nick heeft inderdaad het probleem verholpen.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top! Bedankt voor je terugkoppeling!


  • Nieuwkomer
  • June 18, 2024

Ik heb hetzelfde probleem en ben er al dagen mee in de weer. Dankzij deze forum-discussie is het opgelost.

Met zet “de firewall op Low” wordt bedoeld de Firewall op het modem, niet die op pc, maar daar waar je komt met http://mijnmodem.kpn/

Dus niet de firewall van Windows of AVG of Eset etc. 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik wil hier nog wel even als kanttekening aan toevoegen dat wij vanuit KPN niet aanraden je firewall op Low te zetten maar gewoon op Medium te laten staan.

Gebruik het vooral om te testen of het probleem dat je ervaart dan niet optreedt. Als dat zo is, dan is het waarschijnlijk een regel in de firewall die in de weg zit. Gebruik dan vervolgens niveau Aangepast om expliciet die regel uit te zetten. Zie ook ons kennisbankartikel over firewall instellingen met de nieuwe software

 


  • Nieuwkomer
  • November 17, 2024

Hoi, Ik heb dit probleem denk ik nu ook na een update...? Kon vorige week gewoon nog updaten via mijn filezilla ftp
Maar hoe weet ik nu welke expliciet regels ik uit moet zetten? 

 

Oh ik snap het eindelijk. Maar wel lastig dat hij het opeens niet meer deed.