Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijgen we de glasvezelaansluiting werkend in ons flat?

  • October 10, 2024
  • 6 reacties
  • 106 keer bekeken

De woonsituatie is in een flat, waar begin 2022 de glasvezel overal voorbereid is. Een monteur afspraak om de buiten op het balkon bungelende glasvezel naar binnen te brengen is na ruim twee jaar aan ellende (meerdere afspraken niet nagekomne of op het laatste moment afgezegd) eindelijk gelukt om de vezel binnen afgemonteerd te krijgen.

Echter bleek de glasvezel toen niet te werken (rood alarm lampje aan het knipperen), de monteur die het heeft afgemonteerd zei geen storingen op te lossen en is weer vertrokken.

Nu alweer een aantal monteur afspraken later nog steeds geen werkende glasvezel internet verbinding. En komt er vandaag na een bezoek van KPN een mail dat er een nieuwe afspraak ingepland is eind oktober 2025 ....... duidelijk een aannemer die geen zin heeft het glasvezel probleem dat er is op te lossen.

Elke keer moet er weer iemand een halve dag thuis zijn om de monteur op te vangen, terwijl het volgends mij wel duidelijk is dat het probleem buiten de deur te vinden is.

We zitten nu een beetje op het punt waarop we misschien het hele glasvezel annuleren en alles terugsturen aan KPN en verder gaan met een compleet andere oplossign dan glasvezel, omdat we een beetje een hard hoofd beginnen te krijgen in het ooit werkend worden van de KPN glasvezelverbinding.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ja, dan kan het zijn dat ze nog geen goede indicatie hebben wanneer het opgelost is en dan geven ze er een vrij ruime doorlooptijd aan.  

Helaas is het dan gewoon afwachten totdat ze het centrale probleem hebben aangepakt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @vanDijk22 . Welkom bij de community.

Als ik het goed lees ‘loopt’ er wel een ticket. Klopt dat? Wat was het verhaal van de laatste monteur dan? En heeft die op zijn beurt ook weer een vervolg afspraak gemaakt? 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 14, 2024

De laatste monteur heeft idd een ticket anagemaakt voor de aannemer.

Maar ongeveer een half uur na het aanmaken van het ticket kwam er een mailtje dat er een monteur eind oktober 2025 ingepland is…… hierdoor krijgen we wel wat twijfels over de effectiviteit van het ticket.


Erwin van KPN
Moderator

Heb je enig idee of er al wel buren aangesloten zijn?  Dus in het hetzelfde gebouw?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 15, 2024

Er zijn enkele mensen in hetzelfde gebouw aangeslotem.

Maar ik begreep van de laatste monteur ook dat een KPN collega in hetzelfde gebouw ook tegen problemen aanliep bij het opleveren van zijn eigen glasvezel. En dat het een beetje en probleemgebouw is (samen met het gebouw ernaast).


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 15, 2024

Ja, dan kan het zijn dat ze nog geen goede indicatie hebben wanneer het opgelost is en dan geven ze er een vrij ruime doorlooptijd aan.  

Helaas is het dan gewoon afwachten totdat ze het centrale probleem hebben aangepakt. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 22, 2024

Na alweer twee afspraken van de aannemer die deze twee keer niet is komen opdagen, zijn we niet meer van plan thuis te gaan zitten of zelf actief er achteraan blijven gaan om de glasvezel werkend te krijgen. We zijn er nu ruim 2,5jaar mee bezig en al zeker 7 keer thuis zitten wachtten op een monteur die niet is komen opdagen.

Wij hebben inmiddels een goed werkende (en goedkopere) 5G oplossing voor internet van Odido. https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar

 

Â