Skip to main content
Beantwoord

Niet tevreden met de internetsnelheid die wordt gehaald

• 31 december 2024
  • 8 reacties
  • 144 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Ik heb abonnement  voor 100Mb/s maar speedtest komt niet verder dan 95Mb/s. via CAT-kabel., Wifi ongeveer zelfde snelheid

Beste antwoord door Maja van KPN

​@setup en ​@2e Uhd setteopbox, volgens mij zijn jullie dezelfde persoon, het hebben van 2 verschillende accounts is een beetje overbodig en ook verwarrend, kan ik er 1 van verwijderen?

Je zou 200 binnen moeten krijgen na deze omzetting maar haalt 94, dat is dan wel een flink verschil. Heb je ooit wel de 200 gehaald? Of is het na de omzetting nooit boven de 100 uit gekomen? Heb je meerdere apparaten in huis waar je de snelheid op kan testen? Zo ja, dan wil ik je aanraden om het ook even via andere apparaten te proberen, kan zijn dat het apparaat waar je nu gebruik van hebt gemaakt, zélf niet meer dan 100 aankan. 

Bekijk origineel

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 31 december 2024

Je hebt natuurlijk altijd wat verlies. Het ziet er dus prima uit. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1175 reacties
  • 31 december 2024

En het valt mij ook altijd op dat men het constateert aan de hand van een speedtest...en haast nooit aan de hand van daadwerkelijke problemen met de snelheid...

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14749 reacties
  • 2 januari 2025

Hi ​@setup,

Ik zie dat anderen je ook al hebben uitgelegd dat er altijd een klein beetje verlies op kan treden bij zo'n meting, je geeft echter aan dat je niet tevreden bent. Is dat puur om de uitkomst van de speedtest (waar dus niet echt wat op aan te merken valt)? Of heb je problemen met je verbinding?

• 13272 reacties
  • 3 januari 2025
Joep1965 schreef:

Je hebt natuurlijk altijd wat verlies. Het ziet er dus prima uit. 

Altijd? Nou nee, maar dat ligt ook aan het type verbinding. Bij DSL wordt de maximum snelheid niet altijd gehaald. Op mij oude BVVDSL koper verbinding van ruim 200 Mb;s haalde ik vaak niet meer dan 185 Mb/s maar nu met glasvezel is het meestal precies 200 Mb/s, soms zelfs een tikje hoger. En de upload is van krap 60 naar ongeveer 230 Mb/s gegaan. Zowel bekabeld als via Wi-Fi, al fluctueert de snelheid bij die laatste wel veel meer, maar dat ligt vanzelfsprekend aan de onvoorspelbaarheid van Wi-Fi zelf, oa door allerlei omgevingsinvloeden die je bij Wi-Fi niet in de hand hebt. 

Forum|alt.badge.img+2

Heb je misschien een typefout gemaakt en bedoel je dat je ipv 1000MB/s, maar 95MB/s krijgt ? In dat geval snap ik je klacht, maar als het geen typefout is dan is er niet veel aan de hand lijkt me.

Ik heb een 1000MB/s abo, en krijg meestal rond de 940MB/s up en down. Ik maak me niet druk om die 60MB/s verschil.

Ik zag later dat mijn oude 100mb/s gratis is omgezet naar 200mb/s. Dan is 94mb/s erg laag toch.

daarnaast heb ik een ITV dienst UHD.

kreeg van oud collega advies om dit om te zetten, kan dat zonder problemen gedaan worden 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8264 reacties
  • 3 januari 2025

Beste ​​@setup  , heb je een koper- of een glasvezelverbinding?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14749 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2025

​@setup en ​@2e Uhd setteopbox, volgens mij zijn jullie dezelfde persoon, het hebben van 2 verschillende accounts is een beetje overbodig en ook verwarrend, kan ik er 1 van verwijderen?

Je zou 200 binnen moeten krijgen na deze omzetting maar haalt 94, dat is dan wel een flink verschil. Heb je ooit wel de 200 gehaald? Of is het na de omzetting nooit boven de 100 uit gekomen? Heb je meerdere apparaten in huis waar je de snelheid op kan testen? Zo ja, dan wil ik je aanraden om het ook even via andere apparaten te proberen, kan zijn dat het apparaat waar je nu gebruik van hebt gemaakt, zélf niet meer dan 100 aankan. 

Reageer