Skip to main content
Beantwoord

Wel verbinding maar geen internet en blauw scherm op TV

• 11 januari 2025
  • 8 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik heb het laatste jaar problemen met internet, het is gewoon niet stabiel, om het op te lossen alles al geprobeerd. Alle online zaken die KPN aangeeft maar geen resultaat. Bij opstarten laptop maar ook mobiel en vast regelmatig wel verbinding maar geen internet. Alleen resetten modem helpt. Ook bij inloggen modem problemen, bijna altijd gaat de TV op een blauw scherm.  Ik wordt er een beetje gek van. Wie kent dit probleem. Ook heb ik via Home assistant de verbinding in beeld en zie elke dag wel problemen, verbinding is meestal 750Mb maarvalt dan bijna weg en internetten lukt dan niet meer. Is glasvezel, 3 jaar geleden aangelegd.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@jvbree, welkom op onze community, we denken graag even mee!
Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast je experiabox nog meer? Hoe heb je alles aangesloten zitten op elkaar?

Als de gehele verbinding wegvalt is het het handigst even met ons te bellen tijdens of na het wegvallen op 0800-0402, als het vaak gebeurt kun je er ook een belafspraak voor maken.

Bekijk origineel

8 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15520 reacties
  • Antwoord
  • 15 januari 2025

Hoi ​@jvbree, welkom op onze community, we denken graag even mee!
Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast je experiabox nog meer? Hoe heb je alles aangesloten zitten op elkaar?

Als de gehele verbinding wegvalt is het het handigst even met ons te bellen tijdens of na het wegvallen op 0800-0402, als het vaak gebeurt kun je er ook een belafspraak voor maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2025

Ik heb een linksys switch naast het modem hangen, en 2x een wifi versterker van de kpn.

Ik lees de netwerkverbinding ook in in Home Assistant en dan zie ik dat ie regelmatig op willekeurige momenten wegvalt. normaal heb ik een goede verbinding 750Mbit. Ook wifi is dan natuurlijk weg. Ik heb alle zaken die kpn aangeeft meerdere keren gevolgt maar geen effect. Ik ben er ook van overtuigd dat er iets mis is met het modem of verbinding met glasvezel. Ik zie geen rood lampje of zo, of ik ben dan niet thuis.

Als ik inlog op het modem zie ik een normaal overzicht met de 2 kpn versterkers, met een exellent connection.

Verbinding is dus echt weg, ook laptop met kabel geen internet, ook wifi op telefoon weg.

Begint nu wel echt irritant te worden, enige wat helpt is modem resetten, dan loopt het weer als een zonnetje, maar vaak biinen een dag weer problemen.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 855 reacties
  • 29 januari 2025

Die linksys switch, welk type is dat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2025

linksys LGS116P

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 855 reacties
  • 29 januari 2025

​@jvbree Zo even snel te lezen n de specificaties van deze switch ondersteund deze geen IGMP wat noodzakelijk is voor IPTV. Daarmee is deze switch de bron/oorzaak van de verstoringen in je thuisnetwerk 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2025

hmm gek, 2 jaar geen probleem en nu ineens wel. Maar ga het proberen met een nieuwe die ik nog heb liggen. bedankt

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 855 reacties
  • 29 januari 2025

Zorg dat die wel IGMP snooping ondersteund.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 29 januari 2025

Ja dat heeft ie, net gelezen.

Reageer