Ik krijg meerdere malen per week een server error op mijn internet radio. Daarnaast kan ik op mijn laptop soms ook diverse websites niet openen, de websites worden niet gevonden. Mijn internetradio die ver van de router afstaat werkt via een TP-link wifi versterker. Ook onze TV ontvanger (van KPN) start soms zeer moeizaam op. Ik heb inmiddels een nieuwe netadapter van het modem ontvangen. Hierdoor komt het gevoelsmatig iets minder vaak voor dat er iets niet werkt. De TV ontvanger geeft geen problemen meer sinds ik voor de snelle opstart ipv de eco opstart heb gekozen. Als de router reset werken de laptop en de internet radio’s meteen weer prima. Daarna komen de serverstoringen bij alle apparaten weer terug,moet ik weer resetten. Het lijkt erop dat de router regelmatig van sever (DNS ?) wisselt. Herkent iemand dit of nog beter kent iemand de oorzaak.
Server error op internet radio, kan websites soms niet openen
Beste antwoord door Vikash van KPN
​
Omdat het probleem tijdelijk opgelost is na een reset van het modem, lijkt er iets mis te zijn met de verbinding of instellingen van je netwerk. Wil je het volgende proberen?
-
Je hebt de kabel van het modem naar de glasvezelaansluiting al vervangen, maar kijk ook naar de andere kabels, zoals die naar je internetradio en andere apparaten. Het kan helpen om een andere poort op het modem te gebruiken.
-
Zorg dat het modem vrij staat, niet te dicht bij andere apparaten die storingen kunnen geven. Dit kan het signaal en de werking van het modem verbeteren.
-
Voor de internetradio die problemen heeft met een zwak wifi-signaal, kun je een wifi-versterker of mesh-systeem gebruiken. Met de KPN Wifi Manager kun je controleren waar het wifi-signaal zwak is.
Als dit niet helpt, kun je het beste een terugbelafspraak maken met de klantenservice. Wij bellen je dan op een moment dat het jou uitkomt om samen naar een oplossing te zoeken. Misschien is je modem aan vervanging toe als het defect is. Laat je weten hoe dit afloopt?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.