Skip to main content
Beantwoord

Server error op internet radio, kan websites soms niet openen

• 16 januari 2025
  • 6 reacties
  • 315 keer bekeken

Ik krijg meerdere malen per week een server error op mijn internet radio. Daarnaast kan ik op mijn laptop soms ook diverse websites niet openen, de websites worden niet gevonden. Mijn internetradio die ver van de router afstaat werkt via een TP-link wifi versterker. Ook onze TV ontvanger (van KPN) start soms zeer moeizaam op. Ik heb inmiddels een nieuwe netadapter van het modem ontvangen. Hierdoor komt het gevoelsmatig iets minder vaak voor dat er iets niet werkt. De TV ontvanger geeft geen problemen meer sinds ik voor de snelle opstart ipv de eco opstart heb gekozen. Als de router reset werken de laptop en de internet radio’s meteen weer prima. Daarna komen de serverstoringen bij alle apparaten weer terug,moet ik weer resetten. Het lijkt erop dat de router regelmatig van sever (DNS ?) wisselt. Herkent iemand dit of nog beter kent iemand de oorzaak.

Beste antwoord door Vikash van KPN

​@Henri Noir Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp dat het heel vervelend is dat de verbinding niet goed blijft werken, ondanks je inspanningen.

Omdat het probleem tijdelijk opgelost is na een reset van het modem, lijkt er iets mis te zijn met de verbinding of instellingen van je netwerk. Wil je het volgende proberen?

1. Je hebt de kabel van het modem naar de glasvezelaansluiting al vervangen, maar kijk ook naar de andere kabels, zoals die naar je internetradio en andere apparaten. Het kan helpen om een andere poort op het modem te gebruiken.

2. Zorg dat het modem vrij staat, niet te dicht bij andere apparaten die storingen kunnen geven. Dit kan het signaal en de werking van het modem verbeteren.

3. Voor de internetradio die problemen heeft met een zwak wifi-signaal, kun je een wifi-versterker of mesh-systeem gebruiken. Met de KPN Wifi Manager kun je controleren waar het wifi-signaal zwak is.

Als dit niet helpt, kun je het beste een terugbelafspraak maken met de klantenservice. Wij bellen je dan op een moment dat het jou uitkomt om samen naar een oplossing te zoeken. Misschien is je modem aan vervanging toe als het defect is. Laat je weten hoe dit afloopt?

Bekijk origineel

6 reacties

• 0 reacties
  • 16 januari 2025

Onleesbaar.

Alineas enzo graag...

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16480 reacties
  • 20 januari 2025

Hoi ​@Henri Noir.  Welkom op de community! Wat vervelend dat je internetradio regelmatig een server error geeft en dat je soms bepaalde websites niet kunt openen op jouw laptop. Je geeft aan dat de afstand tussen je modem en de internetradio groot is. Heb je de mogelijkheid om de radio eens bekabeld aan te sluiten om te testen of dit het probleem oplost?

Kun je ook aangeven welk type KPN-modem en tv-ontvanger je gebruikt en hoe je tv-ontvanger precies is aangesloten? Met die informatie kunnen we gerichter met je meedenken om een oplossing te vinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 januari 2025

Ik heb twee internet radio’s waarvan 1 met een kabel aangesloten is op het modem. (KPN box 12). Ik heb al diverse keren gebeld. N.a.v. de telefoontjes heb ik al de kabel van het modem naar de glasvezelaansluiting vervangen. Ook heb ik een een nieuw netsnoer voor de aansluiting van het modem met het net (heb ik opgestuurd gekregen) aangesloten. Helpen doet het tot nu toe niet.TV box DW7022.Ik was van het weekend bij mijn zwager. Dat had ook dergelijke problemen die bij hem opgelost waren door voor de snelle opstart van zijn TVbox te kiezen. Dit had ik al gedaan en bij mij was het effect alleen dat ik geen problemen meer had met de TV kijken via de box. De overige problemen blijven duren. De internetradio die wat verder staat heeft alleen af en toe problemen maar dat komt doordat het Wifi signaal af en toe net te zwak is. Dit lijkt me dus los te staan van de andere problemen. Na resetten van het modem doet alles het meteen weer goed, soms voor enkele uren soms een dag soms meerdere dagen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16480 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

​@Henri Noir Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp dat het heel vervelend is dat de verbinding niet goed blijft werken, ondanks je inspanningen.

Omdat het probleem tijdelijk opgelost is na een reset van het modem, lijkt er iets mis te zijn met de verbinding of instellingen van je netwerk. Wil je het volgende proberen?

1. Je hebt de kabel van het modem naar de glasvezelaansluiting al vervangen, maar kijk ook naar de andere kabels, zoals die naar je internetradio en andere apparaten. Het kan helpen om een andere poort op het modem te gebruiken.

2. Zorg dat het modem vrij staat, niet te dicht bij andere apparaten die storingen kunnen geven. Dit kan het signaal en de werking van het modem verbeteren.

3. Voor de internetradio die problemen heeft met een zwak wifi-signaal, kun je een wifi-versterker of mesh-systeem gebruiken. Met de KPN Wifi Manager kun je controleren waar het wifi-signaal zwak is.

Als dit niet helpt, kun je het beste een terugbelafspraak maken met de klantenservice. Wij bellen je dan op een moment dat het jou uitkomt om samen naar een oplossing te zoeken. Misschien is je modem aan vervanging toe als het defect is. Laat je weten hoe dit afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 1 februari 2025

Inmiddels alle kabels vervangen en de internetradio die via wifi verbonden was middels kastjes in een stopcontact de radio bekabeld verbonden met het modem. Nadat alle kabels het modem gereset en alles werkte meteen weer goed. De volgende dag ging het echter weer mis. Inernet radio geeft server error, laptop kan de meeste websites niet openen omdat er geen toegang is tot de server. Gisterenavond zaten we een opgenomen film te kijken toen het scherm zwart werd en we niet verder konden kijken, er kwam een melding server fout. Alle ongemak wijst steeds naar een server. Ik weet niet hoe ik een server niet moet zien t.o.v. KPN. De klantenservice zegt dat alles op afstand te zien dat alles OK is en verder niets kan doen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16480 reacties
  • 3 februari 2025

Vervelend dat je nog steeds problemen hebt, ook nadat je de kabels hebt vervangen en het modem hebt gereset. Blijft het misgaan? Dan is het goed om opnieuw de klantenservice te bellen. Vertel wat je al hebt geprobeerd, zodat ze je beter kunnen helpen. Het is slim om te bellen op het moment dat de problemen er zijn. Misschien kunnen ze dan zien wat er misgaat.

Reageer