Skip to main content
Antwoord

Glasvezel aansluiting gereed, hoe zet ik nu mijn abonnement om naar glasvezel?

• January 22, 2025
  • 9 reacties
  • 150 keer bekeken

Beste, 

Gisteren is de glasvezel aansluiting aangebracht, de vervolg stappen zijn om de modem op het glasvezelpunt aan te sluiten. Ik kan helaas nergens vinden hoe ik deze kan bestellen ? Zou deze opgestuurd kunnen worden? De type aansluiting is de meest voorkomende witte TK1 kastje 

Ook heb ik een abonnement lopen op glasvezel, echt is de snelheid nog voor "gewoon" internet doordat er voorheen nog geen glasvezel aansluiting aanwezig was. Ik krijg bij optie internet snelheid aanpassen niet gevonden hoe ik deze straks om kan zetten naar glasvezel. Kan dit omdat er wellicht vertraging zit in verwerken data? 

Hoor graag, groet 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Bartek94, ik zie dat enkele leden van de KPN Community al uitgebreid jouw vraag hebben beantwoord. Er zijn 2 opties zoals al aangegeven:

1: Je neemt zelf contact op met de medewerkers van de klantenservice. De medewerker die jij spreekt zal dan de overgang in gaan zetten. 
2: Als klant wacht je rustig af en in de loop van de tijd zal KPN automatisch de omzetting naar glasvezel in gang gaan zetten. 

Qua abonnement zal er verder niets wijzigen. Voor koper en glasvezel hanteert KPN dezelfde abonnementen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• January 22, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 22, 2025

Beste Henk, dank voor je reactie. Ik heb de link bekeken, lijkt dat ik nu in fase 4 zit "nt is nog geplaatst" kan ik vanuit gaan dat KPN een seintje gaat ontvangen dat de glasvezel recent aan is gesloten en het kastje daardoor automatisch op laat sturen? 

Ik heb me aangemeld op de "glasvezel wekker" echter krijg ik daar de foutmelding op " oeps er ging iets mis" 

Eerder heb ik soort gelijke vraag gezien op de forum, daarop zag ik er reactie dat de kastje direct opgestuurd was door de betreffende medewerker 

Groet 

• January 22, 2025

Alle abonnementen zijn bij KPN hetzelfde. Ongeacht koper of glasvezel. KPN heeft geen abonnement wat speciaal voor glasvezel is.

Als je niks doet, dan stuurt KPN op een gegeven moment het glasvezelkastje op en kun je over. Maar misschien duurt dat wel een paar maanden.

Toen bij mij de glasvezel in de meterkast gebracht is heb ik eerst nog een paar weken gewacht. In MijnKPN kon ik toen zien dat ik de snelheid van mijn abonnement aan kon passen naar 4 gbit. Dat kon natuurlijk eerst niet. Want op koper is die snelheid niet beschikbaar. Ook als nieuwe klant kon ik op de homepage een abonnement afsluiten van 4 gbit. Toen heb ik via Facebook gevraagd of ik over kon. Dat kon. Een week later kreeg ik het glasvezelkastje in huis. En een email met de dag dat ik het aan kon sluiten. Dat was nog weer een week later.

Aan mijn abonnement is niets veranderd. Dat is gewoon nog hetzelfde als jaren geleden. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 22, 2025

bellen met kpn zodat er een migratie gestart kan worden van de drager 

dus van koper naar glas

• January 22, 2025

Beste Henk, dank voor je reactie. Ik heb de link bekeken, lijkt dat ik nu in fase 4 zit "nt is nog geplaatst" kan ik vanuit gaan dat KPN een seintje gaat ontvangen dat de glasvezel recent aan is gesloten en het kastje daardoor automatisch op laat sturen? 

Ik heb me aangemeld op de "glasvezel wekker" echter krijg ik daar de foutmelding op " oeps er ging iets mis" 

Eerder heb ik soort gelijke vraag gezien op de forum, daarop zag ik er reactie dat de kastje direct opgestuurd was door de betreffende medewerker 

Groet 

De glasvezelwekker zou ik niet vertrouwen. Die is bij mij nooit afgegaan. In de link die ik stuurde staat ook een link naar de bestelstatus. Zodra de glasvezel door de aannemer als gereed is afgemeld bij kpn kun je dat daar zien en dan kun je 0800-0402 bellen en vragen naar omzetting van DSL naar glasvezel. Dat heb ik gedaan en toen was het binnen een week werkend. Maar je kunt ook wachten totdat kpn vanzelf de NT opstuurt, dat hebben velen bij mij in de buurt gedaan en duurt welliswaar wat langer maar werkt ook. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

bellen met kpn zodat er een migratie gestart kan worden van de drager 

dus van koper naar glas

KPN pakt de daadwerkelijke migratie van koper naar glas dan inderdaad meteen op. Zelf heb ik het gedaan via @KPNwebcare op X (Twitter). Was binnen enkele dagen geregeld.

Piet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 24, 2025

Hallo ​@Bartek94, ik zie dat enkele leden van de KPN Community al uitgebreid jouw vraag hebben beantwoord. Er zijn 2 opties zoals al aangegeven:

1: Je neemt zelf contact op met de medewerkers van de klantenservice. De medewerker die jij spreekt zal dan de overgang in gaan zetten. 
2: Als klant wacht je rustig af en in de loop van de tijd zal KPN automatisch de omzetting naar glasvezel in gang gaan zetten. 

Qua abonnement zal er verder niets wijzigen. Voor koper en glasvezel hanteert KPN dezelfde abonnementen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 24, 2025

Beste,

Dank voor de reactie, update: KPN telefonisch benaderd, zij konden nog niks voor me doen doordat het in systeem nog niet verwerkt is. Er is mij geadviseerd een week te wachten en dan nogmaals te bellen. 

Groet 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

Beste,

Dank voor de reactie, update: KPN telefonisch benaderd, zij konden nog niks voor me doen doordat het in systeem nog niet verwerkt is. Er is mij geadviseerd een week te wachten en dan nogmaals te bellen. 

Groet 

Op deze link: https://netwerk.kpn.com/mijn-status/ kan je zien hoe ver je aansluiting is.

Mogelijk staat deze nog op “Woning aansluiten”

Volg deze link de komende weken(!) even voordat je gaat bellen.

Het kan echt langer duren als een week voordat de status is veranderd.

Zodra deze is door gesprongen naar de laatste stap kan je gaan bellen voor een migratie, vraag dan wel expliciet om “wijziging van drager naar glas” Als je het namelijk op deze manier vraagt zal je abonnement namelijk niet worden gewijzigd maar alleen de manier waarop je signaal binnenkomt in je woning.