Skip to main content
Beantwoord

Slechte wifi ook dichtbij modem

• 2 februari 2025
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Altijd een zeer stabiele glasvezelverbinding

Glasvezel Internet komt zonder onderbrekingen direct bij jou thuis. Hoeveel mensen er ook tegelijk bellen, videobellen, online tv-kijken, gamen of streamen. En hoeveel apparaten er ook draaien. Je verbinding blijft snel en stabiel. Zelfs tijdens noodweer. Dit komt omdat er licht in plaats van stroom door kabels loopt. Dat is internetten, gamen, videobellen of thuiswerken zonder zorgen. 

Althans dit is wat KPN beloofd in hun reclame. al geruime tijd hadden wij problemen met onze wifi zelf als ik vlabij de modem sta op nog geen meter afstand had ik volgens de KPN Speedtest een 46 in de download en in de upload 27, de dame van kpn die mij heeft geholpen heeft mij goed geholpen maar verder dan mij aan twee superwifi's 2 te verhuren kwam zij niet.

De superwifi is aangesloten en de wifi werkt goed. Maar ik vind het vreemd en niet correct dat ik nu 5 euro per maand extra moet betalen voor het stabiele internet wat mij is beloofd in eerste instantie.

KPN beloofd en zou moeten werken in oplossingen die en niet gelijk moeten beginnen met het aanbieden van huuraparaten, dit geheel kostenloos opgelost moeten worden.

1. de Vries

Beste antwoord door Joep1965

U betaalt voor een stabiele verbinding tot en met het modem. Alles wat daarna komt is voor u. Dus ook wifi! Wifi komt uit een modem en daarna heeft niemand er meer vat op. Het kan verstoord worden door andere wifisignalen of door muren en deuren en misschien wordt er appartuur gebruikt die hoge snelheden niet aan kan en dat is ook de rede dat een provider daar niets mee doet. Gebruikt u wellicht de 2.4ghz band? Dat zou die snelheid kunnen verklaren. De 5ghz band kan hogere snelheden aan. Het is niet zomaar even een modem neerzetten en het werkt ðŸ˜‰.  Kunt u wat meer vertellen over uw netwerk?

Bekijk origineel

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22051 reacties
  • Antwoord
  • 2 februari 2025

U betaalt voor een stabiele verbinding tot en met het modem. Alles wat daarna komt is voor u. Dus ook wifi! Wifi komt uit een modem en daarna heeft niemand er meer vat op. Het kan verstoord worden door andere wifisignalen of door muren en deuren en misschien wordt er appartuur gebruikt die hoge snelheden niet aan kan en dat is ook de rede dat een provider daar niets mee doet. Gebruikt u wellicht de 2.4ghz band? Dat zou die snelheid kunnen verklaren. De 5ghz band kan hogere snelheden aan. Het is niet zomaar even een modem neerzetten en het werkt ðŸ˜‰.  Kunt u wat meer vertellen over uw netwerk?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 4 februari 2025

Goedemorgen ​@J de Vries, welkom hier op de KPN Community en bedankt voor jouw bericht :)

Er zit (helaas) een groot verschil tussen een wifi verbinding en een bekabelde verbinding, eigenlijk zoals ​@Joep1965 hierboven ook al aangeeft. Als jij een apparaat met kabel op het modem aansluit, zit je rechtstreeks op de glasvezelkabel en kun je hoge snelheden halen. Dat verandert wel zodra je via de wifi gaat werken. Je wifi is niks meer dan een radiosignaal dat wordt uitgezonden door je modem en dus ook gevoelig voor omgevingsfactoren. Zaken waar providers geen invloed op hebben. Ook ontkom je in veel gevallen niet meer aan een wifi versterker wanneer je overal in huis een goede draadloze verbinding wenst. Daarvoor is alleen het modem die een wifi signaal uitzendt vaak niet meer genoeg. En in zulke gevallen zijn Super wifi punten een ideale oplossing die zo te lezen ook in jouw geval doen wat ze moeten doen!