Goedemorgen,
We zijn al jaren trouwe klant van KPN, helaas worden we de laatste jaren steeds teleurgesteld vanwege slecht of regelmatig helemaal geen internet.
Helaas worden we niet altijd serieus genomen als we een storing melden, gelukkig zijn er nu eind 2024 wel 2 monteurs gekomen die gelijk door hadden dat probleem niet bij ons ligt, maar weer aan een kabelbreuk in de koperen kabel van de KPN.
Dit alles is gemeld, dus wij hoopten dat er snel actie zou gaan komen. Wat schets onze verbazing: begin januari wordt er weer een ploeg langs gestuurd met dezelfde constatering!
En na weer een periode van helemaal niets van jullie te horen, maar weer eens zelf gebeld. Er werd doodleuk verteld dat ze pas rond 17-3-2025 beginnen met graven!
We hebben diverse noodpakketten van jullie, helaas zijn die niet toereikend voor ons om onze dagelijkse dingen te kunnen uitvoeren. Wij hebben 3 schoolgaande kinderen, die allemaal afhankelijk zijn van internet om hun schoolwerk te kunnen maken en ook wijzelf hebben thuiswerkdagen. Het is zelfs zo dat onze kinderen soms noodgedwongen naar een andere locatie moeten, omdat ze anders hun verslagen en werk niet online kunnen maken/inleveren.
De data van de noodpakketten zijn totaal niet toereikend, data vliegen erdoor. Dan moeten we weer bellen en staan vervolgens in de wacht en zijn we weer een 10 minuten verder. Uit nood maken onze dochters soms een hotspot met hun eigen abonnement, maar daardoor vliegen de beltegoeden (via simpel abonnement) erdoorheen met als gevolg extreem hoge kosten.
We hebben zelfs een extra abonnement (gekoppeld aan een mobiele telefoon) aangeschaft en dit kaartje in een dongel geplaatst (die we heel attent van de KPN winkel in Tiel te leen kregen), maar ook hier redden we het niet op met data en via het abonnement kunnen we slechts een beperkt aantal GB's per maand delen.
En dan hebben we het nog niet over alle apparatuur in huis die we niet kunnen bedienen in verband met slimme bediening. (lampen, airco, CV, camera’s etc.)
Ook televisiekijken is al jaren een ramp. Wij hebben een abonnement met 2 tv kastjes, maar het is onmogelijk om op 2 tv's tegelijkertijd te kunnen kijken. En de laatste maanden is het zelfs al bijna niet meer mogelijk om op 1 tv te kunnen kijken. Tv-programma's staan continue stil of de tv valt gewoon uit. We hebben wel een digitenne kastje gekregen, maar die heeft niet overal in huis goede verbinding en hierop kun je alleen maar live tv-programma's kijken, terwijl wij juist altijd programma's opnemen en op een later tijdstip terugkijken.
Alle monteurs, die in de afgelopen jaren zijn geweest, geven aan dat de zeer verouderde koperen leiding totaal niet toereikend is voor de afname die wij nodig hebben (veel gebruik internet en 2 tv's) Wij hebben ook al meerdere malen bij KPN aangegeven dat wij heel graag glasvezel zouden willen hebben, maar elke keer wordt er gezegd dat het binnenkort komt. (dit binnenkort duurt al een paar jaar...) En al die jaren betalen wij dikke abonnementskosten voor een pakket waar we bijna niets voor terugkrijgen.
Kortom: we zijn er echt helemaal klaar mee en zouden dan ook graag zien dat KPN druk uit gaat voeren om GLASVEZEL met SPOED aan te gaan leggen. (Mantel ligt al door de dijk heen) En verder zouden we graag willen dat er gekeken wordt naar de kosten van ons abonnement, kosten beltegoed kinderen en alle verdere ongemakken waar we al jaren tegenaan lopen. Wij betalen al jaren voor een uitgebreid pakket, maar krijgen er weinig of niets voor terug, een compensatie hierin zou zeker op zijn plek zijn.
Met vriendelijke groet,
Fam Touwslager
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy