Skip to main content
Beantwoord

Langdurige slechte verbinding via koper, wanneer krijg ik glasvezel?

  • 4 februari 2025
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Goedemorgen,


We zijn al jaren trouwe klant van KPN, helaas worden we de laatste jaren steeds teleurgesteld vanwege slecht of regelmatig helemaal geen internet.
Helaas worden we niet altijd serieus genomen als we een storing melden, gelukkig zijn er nu eind 2024 wel 2 monteurs gekomen die gelijk door hadden dat probleem niet bij ons ligt, maar weer aan een kabelbreuk in de koperen kabel van de KPN.
Dit alles is gemeld, dus wij hoopten dat er snel actie zou gaan komen. Wat schets onze verbazing: begin januari wordt er weer een ploeg langs gestuurd met dezelfde constatering!
En na weer een periode van helemaal niets van jullie te horen, maar weer eens zelf gebeld. Er werd doodleuk verteld dat ze pas rond 17-3-2025 beginnen met graven!
We hebben diverse noodpakketten van jullie, helaas zijn die niet toereikend voor ons om onze dagelijkse dingen te kunnen uitvoeren. Wij hebben 3 schoolgaande kinderen, die allemaal afhankelijk zijn van internet om hun schoolwerk te kunnen maken en ook wijzelf hebben thuiswerkdagen. Het is zelfs zo dat onze kinderen soms noodgedwongen naar een andere locatie moeten, omdat ze anders hun verslagen en werk niet online kunnen maken/inleveren.

De data van de noodpakketten zijn totaal niet toereikend, data vliegen erdoor. Dan moeten we weer bellen en staan vervolgens in de wacht en zijn we weer een 10 minuten verder. Uit nood maken onze dochters soms een hotspot met hun eigen abonnement, maar daardoor vliegen de beltegoeden (via simpel abonnement) erdoorheen met als gevolg extreem hoge kosten.    

We hebben zelfs een extra abonnement (gekoppeld aan een mobiele telefoon) aangeschaft en dit kaartje in een dongel geplaatst (die we heel attent van de KPN winkel in Tiel te leen kregen), maar ook hier redden we het niet op met data en via het abonnement kunnen we slechts een beperkt aantal GB's per maand delen. 

En dan hebben we het nog niet over alle apparatuur in huis die we niet kunnen bedienen in verband met slimme bediening. (lampen, airco, CV, camera’s  etc.)

Ook televisiekijken is al jaren een ramp. Wij hebben een abonnement met 2 tv kastjes, maar het is onmogelijk om op 2 tv's tegelijkertijd te kunnen kijken. En de laatste maanden is het zelfs al bijna niet meer mogelijk om op 1 tv te kunnen kijken. Tv-programma's staan continue stil of de tv valt gewoon uit. We hebben wel een digitenne kastje gekregen, maar die heeft niet overal in huis goede verbinding en hierop kun je alleen maar live tv-programma's kijken, terwijl wij juist altijd programma's opnemen en op een later tijdstip terugkijken.

Alle monteurs, die in de afgelopen jaren zijn geweest, geven aan dat de zeer verouderde koperen leiding totaal niet toereikend is voor de afname die wij nodig hebben (veel gebruik internet en 2 tv's) Wij hebben ook al meerdere malen bij KPN aangegeven dat wij heel graag glasvezel zouden willen hebben, maar elke keer wordt er gezegd dat het binnenkort komt. (dit binnenkort duurt al een paar jaar...) En al die jaren betalen wij dikke abonnementskosten voor een pakket waar we bijna niets voor terugkrijgen.

Kortom: we zijn er echt helemaal klaar mee en zouden dan ook graag zien dat KPN druk uit gaat voeren om GLASVEZEL met SPOED aan te gaan leggen. (Mantel ligt al door de dijk heen) En verder zouden we graag willen dat er gekeken wordt naar de kosten van ons abonnement, kosten beltegoed kinderen en alle verdere ongemakken waar we al jaren tegenaan lopen. Wij betalen al jaren voor een uitgebreid pakket, maar krijgen er weinig of niets voor terug, een compensatie hierin zou zeker op zijn plek zijn.

Met vriendelijke groet,
Fam Touwslager

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Touw 

Welke informatie krijg je te zien, als je jouw postcode en huisnummer invoert op de website van Netwerkbeheerder KPN, klik op de link: Wanneer krijg ik glasvezel?

Wat krijg je dan als melding te zien, een datum waarop netwerkbeheerder KPN aan de slag gaat?

KPN de provider kan hier geen extra druk achter zetten, omdat de planning volledig wordt gedaan door Netwerkbeheerder KPN, waar provider KPN geen toegang tot heeft.
Daarnaast is er grote krapte op de arbeidsmarkt, dus ook op het aantal monteurs en medewerkers die het glasvezelnetwerk komen aanleggen en aansluiten.

Ook kun je netwerkbeheerder KPN hier zelf over bellen: 088 006 37 44
(Bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur)

Netwerkbeheerder KPN gaat over de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk, KPN de provider is er alleen voor de abonnementen, facturatie en als er een storing is.

Duurt de aanleg te lang voor jullie, overweeg dan de goede tip van mede community lid ​@Joep1965 door over te stappen naar Ziggo.

Bekijk origineel

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 4 februari 2025

Begrijpelijk dat je een snellere verbinding wil. Levert Ziggo op jouw adres ​@Touw ?


Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Touw 

Welke informatie krijg je te zien, als je jouw postcode en huisnummer invoert op de website van Netwerkbeheerder KPN, klik op de link: Wanneer krijg ik glasvezel?

Wat krijg je dan als melding te zien, een datum waarop netwerkbeheerder KPN aan de slag gaat?

KPN de provider kan hier geen extra druk achter zetten, omdat de planning volledig wordt gedaan door Netwerkbeheerder KPN, waar provider KPN geen toegang tot heeft.
Daarnaast is er grote krapte op de arbeidsmarkt, dus ook op het aantal monteurs en medewerkers die het glasvezelnetwerk komen aanleggen en aansluiten.

Ook kun je netwerkbeheerder KPN hier zelf over bellen: 088 006 37 44
(Bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur)

Netwerkbeheerder KPN gaat over de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk, KPN de provider is er alleen voor de abonnementen, facturatie en als er een storing is.

Duurt de aanleg te lang voor jullie, overweeg dan de goede tip van mede community lid ​@Joep1965 door over te stappen naar Ziggo.


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7482 reacties
  • 5 februari 2025

Hi ​@Touw! Fijn dat je al wat tips hebt gehad en extreem frustrerend dat je verbinding al lange tijd niet past bij het verbruik dat jullie hebben. 

Als het op glasvezel aankomt en via de koperverbinding de graafwerkzaamheden in maart plaatsvinden, 

Michel.uit.Arnhem schreef:

Welke informatie krijg je te zien, als je jouw postcode en huisnummer invoert op de website van Netwerkbeheerder KPN, klik op de link: Wanneer krijg ik glasvezel?

Wat krijg je dan als melding te zien, een datum waarop netwerkbeheerder KPN aan de slag gaat?

KPN de provider kan hier geen extra druk achter zetten, omdat de planning volledig wordt gedaan door Netwerkbeheerder KPN, waar provider KPN geen toegang tot heeft.
Daarnaast is er grote krapte op de arbeidsmarkt, dus ook op het aantal monteurs en medewerkers die het glasvezelnetwerk komen aanleggen en aansluiten.

Dan is dit advies van Michel van toepassing. Daar kun je de planning zien en zo weet je qua glasvezel in elk geval waar je aan toe bent.

Wat het noodpakket betreft, als je met ons belt en inspreekt dat je het noodpakket wilt opwaarderen, dan zou je in een automatisch menu moeten komen dat dit voor je regelt. Bel dan wel met het nummer dat bij ons bekend is. Dan kan het systeem zien dat je een noodpakket in gebruik hebt en wordt deze via het telefoonmenu automatisch opgewaardeerd. Dat scheelt in elk geval het wachten om op te waarderen steeds. 

Qua kosten, als geconstateerd is dat het kopernetwerk beschadigd is dan kun je hier een compensatie voor aanvragen wanneer dit opgelost is. Je kunt daar tegen die tijd ook een belafspraak voor maken. 
Dan weten we namelijk precies hoe lang dit heeft geduurd en waar je recht op hebt. 

Hopelijk kun je met deze informatie uit de voeten! 


Reageer