Skip to main content
Beantwoord

Box 14 geeft te lage uploadsnelheid aan

• February 8, 2025
  • 3 reacties
  • 99 keer bekeken

Eindelijk werkt de 10 Gbps kabel van de Box 14 in de meterkast naar mijn PC boven. (Dank aan de monteur van KPN!).

In mijn PC heb ik nu ook een 10 Gbps netwerk kaart.

Nu gaf de Box 14 zelf (bij "snelheidstest” in het Overzicht, doorgaand 4 Gbps download aan, maar voor de upload gaf hij tussen de 2.7 Gbps en 3.5 Gbps aan. (te weinig)

Merkwaardig is nu, nu ik het kan testen, dat Ookla Speedtest,net consequent wel 2x 4 Gbps aangeeft.

Das toch een beetje onhandig van de Box 14? Zou dat wel aanpassen in de Box 14.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Peter van der Ploeg, bedankt voor het melden! Dit is inderdaad een bekend iets. Wordt aan gewerkt. :)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Hi ​@Peter van der Ploeg, bedankt voor het melden! Dit is inderdaad een bekend iets. Wordt aan gewerkt. :)

• Slimmerik
  • April 16, 2025

Hoi mijn  uploadsnelheid is behoorlijk laag  in topic had ik gelezen dat Genexis ONT niet goed waren voor 4gb  en dat veel klanten nieuwe Nokia ont kreeg . Mijn vraag is krijg ik ook Nokia ont hoe wordt dit probleem opgelost ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2025

Hoi ​@Gamer-50 

Zoals je hierboven al kon lezen…. de aangegeven snelheden in de Box14 zelf kloppen niet. Die situatie is nog steeds het geval. Er is nog geen nieuwe update. Zoals je bij je andere post kunt constateren is de laatste update nog steeds enkele maanden geleden.

De box geeft echter WEL de juiste snelheden door.

Download de OOKLA speedtest en doe een bekabelde test. Met een laptop met een 10 Gb/s kaart uiteraard.