Skip to main content
Antwoord

Kan ik een glasvezelaansluiting via KPN krijgen?

• February 10, 2025
  • 9 reacties
  • 214 keer bekeken

Goedemiddag,

Afgelopen weekend heb ik bij mijn broertje in zijn huis zijn glasvezel pakket aangesloten van KPN.

Pakket is ronduit perfect, installatie easy. Internet razendsnel.

Nu heb ik zelf al bijna 13 jaar alles van KPN, en ik moet het nog steeds doen met een coax aansluiten met 200mbit max. Hemelsbreed wonen mijn broertje en ik maar een piepafstandje van 1.36km uit elkaar in hetzelfde dorp. Ik heb wel zo'n stom glasvezel kastje van de caiway hangen. Kunnen jullie dit alstublieft ombouwen naar zo'n mooi setje die ik aangesloten heb bij mijn broertje?

Beste antwoord door Edu2020

Ik lees dat Caiway inmiddels Delta is en die hebben helaas geen enkele band met KPN. Anders dan energieleveranciers die wel over hetzelfde netwerk leveren moet je dus helaas wachten tot KPN een extra glasvezel netwerk gaat aanleggen. Dat kan nog heel lang duren vrees ik. Misschien kun je een goede provider vinden die over Delta Fiber levert door reviews te googelen? Solcon, zoals ​@Ice minelandr al zegt, lijkt een mogelijkheid en komt het dichtst bij KPN als zijnde een dochteronderneming.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-via-omweg-toch-op-delta-fiber-glasvezel/#

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 10, 2025

Beste ​@Pmdv via KPN Netwerk kun je via postcode/huisnummer controleren wat de status op jouw adres is.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 11, 2025

JanD,

Bedankt voor je reactie. Uiteraard heb ik dit diverse malen gedaan. En hier was ik ook niet naar opzoek. Het gaat mij er meer om (en in snap de techniek prima) dat als ik morgen energie via een andere leverancier wil kan het zonder dat er een monteur langskomt om mijn huis in een ander stekkertje van een andere leverancier te stoppen. Waarom moet dit bij glasvezel allemaal zo lastig zijn. Er hangt een kastje van caiway in mijn huis, dat heeft hun geld gekost, daarom kan KPN daar niet op, maar ik wil niet naar caiway. Dus zullen ze aan mij ook nooit verdienen. Ik ben al 13 jaar ontzettend blij met KPN. met internet, tv en meerdere mobiele abonnementen. Zoals ik al zei, er zit maar 1.35km tussen mijn broertje en mijn huis. En dat gaat er bij mij niet in.

Gr. Piet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 11, 2025

Beste ​@Pmdv energie loopt via dezelfde buizen en leidingen, alleen administratief ga je naar een ander bij overstappen.

Dat is bij xDSL en glasvezel bijna net zo.

Alleen wil KPN alle koper vervangen door glas en gaat dus niet snel bij een ander op het net zitten.

Dus als je per se bij KPN wilt blijven dan is xDSL misschien nog de enigste oplossing en is het wachten tot KPN een keer jouw wijk gaat verglazen.

Hou daartoe de site van KPN netwerk in de gaten of abonneer je op de Glasvezelwekker

Succes.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 11, 2025

​@Pmdv Het kastje van caiw kan en mag kpn niks mee, je zult dus echt moeten wachten totdat kpn bij jouw in de straat zelf kot aanleggen.

Daar is van buitenaf niks aan te doen of te regelen kwa snelheid wanneer dat gaat gebeuren. 
Enkel afwachten is wat je kan doen, en hoe lang je klant bent maakt hierin echt niks uit.

Ice minelandr
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 11, 2025

​@Pmdv,

Misschien kan Solcon (Oranje dochterprovider van KPN) iets leveren op je Cai glasvezelaansluiting?

Forum|alt.badge.img+7
  • Antwoord
  • February 11, 2025

Ik lees dat Caiway inmiddels Delta is en die hebben helaas geen enkele band met KPN. Anders dan energieleveranciers die wel over hetzelfde netwerk leveren moet je dus helaas wachten tot KPN een extra glasvezel netwerk gaat aanleggen. Dat kan nog heel lang duren vrees ik. Misschien kun je een goede provider vinden die over Delta Fiber levert door reviews te googelen? Solcon, zoals ​@Ice minelandr al zegt, lijkt een mogelijkheid en komt het dichtst bij KPN als zijnde een dochteronderneming.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-via-omweg-toch-op-delta-fiber-glasvezel/#

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2025

Lieve mensen,

Ik waardeer alle reacties, maar ik heb niet het idee dat mijn bericht overkomt zoals ik bedoelde. Ik ben zelf zeer technisch en snap heel erg goed hoe de systemen in elkaar zitten. Uiteraard snap ik ook dat het niet hetzelfde werkt als bij overstappen naar een andere energie leverancier. Ook heb ik in het verleden langere tijd in de telecom branche gewerkt en verkocht ik met plezier de pakketten en diensten van KPN. Met caiway (die ik expres zonder hoofdletter typ) heb ik bijzonder slechte ervaringen via een familie lid.

Daarnaast ter ontspanning game ik relatief veel op een laptop via de service van Nvidia GeForce Now. Dit werkt fantastisch op het netwerk van KPN. Meer snelheid is niet altijd beter, een stabiel netwerk is belangrijker. En het lijntje naar mijn huis is perfect stabiel.

Mijn bericht plaatse ik meer vanwege het feit dat het me gigantisch stoort dat er een bedrijf is die bij mij glasvezel kan leveren die ik pertinent niet wil. Eigenlijk gewoon in de hoop dat KPN dit leest. Toen ik mijn huis kocht ben ik gestart met KPN internet en tv. Nu zijn we ca. 13 jaar verder en heb ik sinds een jaar of 11 ook meerdere mobiele abonnementen bij KPN. En al 13 jaar met volle tevredenheid. 

De reactie over bedrijven op het internet zijn over het algemeen negatief, dus iets positief mag ook wel eens!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 18, 2025

We waarderen je feedback zeker ​@Pmdv en ik zou je graag KPN Glasvezel aan willen bieden maar zoals aangegeven kunnen wij over dat netwerk niet leveren helaas. Ik zou dan toch de site van de netwerk tak van KPN in de gaten blijven houden voor de actuele stand van zaken. Hopelijk is er dan in de nabije toekomst een optie binnen KPN voor je beschikbaar!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Bedankt voor je reactie Remco, en ik hoop het ook!