Skip to main content
Beantwoord

Internet valt regelmatig weg, KPN heeft geen idee

• 11 februari 2025
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Hier zelfde probleem en KPN zelf heeft geen idee. Wat een amateurs! Heb contract inmiddels opgezegd. Al 2 weken amper wifi in huis. Enige reactie op de fora is "have you tried turning it off and on again"? Zit zelf in de IT, maar heb dit niet eerder meegemaakt. Nooit meer KPN voor mij.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@nvoosten. Goede Wifi is inmiddels wel bijna een basisbehoefte geworden in een huishouden, dus ik kan mij voorstellen dat je niet blij wordt van wegvallende Wifi. 

Je geeft aan dat je zelf in de IT zit, dus dan weet je denk ik dat Wifi wat anders is dan een bekabelde internetverbinding. Dat je Wifi niet goed functioneert, hoeft niet perse te betekenen dat je gehele KPN verbinding het probleem is. Dus mijn eerste vraag is: Verliezen de bekabeld aangesloten apparaten ook de verbinding? Of zijn het enkel de Wifi apparaten? In het laatste geval is voor ons moeilijk te achterhalen wat het probleem is, want de Wifi is een binnenshuis gebeuren wat niet uit te lezen valt. Dan zal met behulp van servicetools zoals de Wifi Manager en samen met de klant uitgezocht moeten worden of er bijvoorbeeld storingsbronnen zijn. 

Maar misschien zit je hier helemaal niet meer op te wachten en staat je besluit al vast om te vertrekken en geen moeite meer in te steken. Weet dat de collega's aan de telefoon je wel graag te woord staan en je helpen met dit probleem. Ze kunnen in ieder geval je gehele verbinding even doormeten. Als je een terugbelafspraak maakt, dan kunnen we je bellen op het moment dat het jou uitkomt. 

Bekijk origineel

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • Antwoord
  • 13 februari 2025

Hoi ​@nvoosten. Goede Wifi is inmiddels wel bijna een basisbehoefte geworden in een huishouden, dus ik kan mij voorstellen dat je niet blij wordt van wegvallende Wifi. 

Je geeft aan dat je zelf in de IT zit, dus dan weet je denk ik dat Wifi wat anders is dan een bekabelde internetverbinding. Dat je Wifi niet goed functioneert, hoeft niet perse te betekenen dat je gehele KPN verbinding het probleem is. Dus mijn eerste vraag is: Verliezen de bekabeld aangesloten apparaten ook de verbinding? Of zijn het enkel de Wifi apparaten? In het laatste geval is voor ons moeilijk te achterhalen wat het probleem is, want de Wifi is een binnenshuis gebeuren wat niet uit te lezen valt. Dan zal met behulp van servicetools zoals de Wifi Manager en samen met de klant uitgezocht moeten worden of er bijvoorbeeld storingsbronnen zijn. 

Maar misschien zit je hier helemaal niet meer op te wachten en staat je besluit al vast om te vertrekken en geen moeite meer in te steken. Weet dat de collega's aan de telefoon je wel graag te woord staan en je helpen met dit probleem. Ze kunnen in ieder geval je gehele verbinding even doormeten. Als je een terugbelafspraak maakt, dan kunnen we je bellen op het moment dat het jou uitkomt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 februari 2025

Hallo Arjan,

Ik heb werkelijk geen idee wat er gebeurd is. Wifi werkte tot de update van het modem prima, maar sindsdien amper nog. Bedraad lijkt ok, dus signaal zal goed zijn. Alsof de nieuwe modem software opeens een ander wifi protocol spreekt. Heb alles al geprobeerd, zelfs alle TP-Link wifi punten achter het modem helemaal gereset.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1012 reacties
  • 14 februari 2025

Als je Wifi wordt verzorgd door je TP-Link versterkers, dan staat in eerste instantie de KPN apparatuur er nog buiten. Vooral als je aangeeft dat bekabeld internet wel goed werkt. Hoe heb je de TP-Link versterkers aangesloten? Is dat in router modus of als accesspoints? Dat kan ook effect hebben op de werking. En welke TP-Link apparatuur gebruik je precies? 

De community en ik denken nog graag met je mee naar een oplossing, dus ik hoor het graag!

Reageer