Skip to main content
Beantwoord

Wat betekent het als alle 4 de lampjes knipperen op de KPN Nokia XGS-PON ONT?

• 13 februari 2025
  • 6 reacties
  • 204 keer bekeken

Goedemiddag,

Weet iemand wat de betekenis is van 4 gelijkmatig knipperende lampjes op de KPN Nokia XGS-PON ONT ?

M.v.g. 

Dick

Beste antwoord door Bastiaan Sahetapy

Hi ​@Dick1972 ,

met 4 knipperende lampjes neem ik aan, power, connection, alarm en data. Meestal als data en alarm tegelijkertijd aanstaan betekend het dat de demping op de vezel te hoog is waardoor deze zijn signaal niet meer goed binnenkrijgt/doorgeeft. Echter kan het ook zijn dat het ont zelf niet goed meer functioneert. 
ervaar je ook problemen met jou diensten?

Mijn advies zou zijn om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen meteen meekijken en indien nodig een monteur aansturen!

Bekijk origineel

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4400 reacties
  • 13 februari 2025

Dus zowel connectie, alarm, data als power knipperen allemaal? 

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+3

Hi ​@Dick1972 ,

met 4 knipperende lampjes neem ik aan, power, connection, alarm en data. Meestal als data en alarm tegelijkertijd aanstaan betekend het dat de demping op de vezel te hoog is waardoor deze zijn signaal niet meer goed binnenkrijgt/doorgeeft. Echter kan het ook zijn dat het ont zelf niet goed meer functioneert. 
ervaar je ook problemen met jou diensten?

Mijn advies zou zijn om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen meteen meekijken en indien nodig een monteur aansturen!

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 13 februari 2025

Ja klopt.

Moet er wel even bij zeggen dat ik een nieuwe maar verkeerde adapter heb ontvangen gisteren. Namelijk de adapter voor de Genexis.

De originele was defect gegaan en ik heb mij een aantal dagen kunnen helpen met een universele adapter. Nu ik de nieuwe (maar verkeerde) heb aangesloten werkt het glasvezel kastje niet meer.

De genexis adapter levert overigens maar 0,5A en de Nokia vraagt 1A. Dus lijkt er op dat het glasvezelkastje nu defect is of in storing staat door verkeerde adapter.

Er is voor zaterdag ook al een monteur afspraak gepland maar wilde (uit nieuwsgierigheid) de vraag ook hier al eens stellen.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 13 februari 2025

Met de universele adapter heb ik trouwens nu het zelfde probleem van de 4 knipperende lampjes.

En dus ook geen diensten meer.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+3

Hi ​@Dick1972 ,

heeft de monteur het vandaag op kunnen lossen?

Groet,

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 15 februari 2025

Hallo Bastiaan,

De monteur heeft het inderdaad opgelost.

Hij heeft het glasvezel kastje en adapter omgeruild.

M.v.g.

Dick

Reageer