Wie kan mij met het volgende helpen?
Ik probeer mijn warmtepomp op de nieuwe app van NIBE aan te sluiten, maar dat lukt niet.
Ik heb met KPN gebeld, maar die willen mij niet telefonisch helpen.
Onderstaand antwoord krijg ik van NIBE:
Soms zit er een firewallblokkade via de provider die de verbinding blokkeert.
De eindgebruiker dient dus contact op te nemen met zijn provider. Mocht dit het probleem niet oplossen gaan we in gesprek met de serviceafdeling.
Hierbij nogmaals de te doorlopen stappen:
Als een tussenmodule onvermijdelijk is, zorg er dan voor dat de juiste poorten geopend zijn volgens de volgende stappen:
De gebruiker van de warmtepomp kan contact opnemen met zijn internetprovider om aan te geven dat het veilig is om verbinding te maken met NIBE. Het is mogelijk dat de internetprovider NIBE niet (meer) als betrouwbaar beschouwt. Met de onderstaande uitleg voor de internetprovider kunnen we verduidelijken waarom verbinding met ons systeem veilig is.
- Tijdens de initialisatie maakt het product altijd eerst een verbinding met ipv4.myuplink.comof ipv6.myuplink.commet HTTP (TCP/80) om te bepalen of het product met internet is verbonden en niet gewoon een lokaal netwerk is.
- De communicatie vindt plaats op poort TCP/8883 cloud service initiation en met het protocol HTTPS op poort TCP/443 op het domein iotstatic.myuplink.comen dps.myuplink.com
- De server antwoordt met een certificaat dat is goedgekeurd door een CA (Certificate Authority) die specifiek voor myUplink geldt.
- Het treedt altijd op als client en is de initiërende partij in de communicatie, dus er hoeven geen poorten van buitenaf te worden geopend.
- Om de klok automatisch via internet in te stellen, moet naast het bovenstaande ook verkeer via het SNTP-protocol op poort UDP/123 naar het domein ntp.myUplink.comworden toegestaan. Zelfs in dit geval is het de initiërende partij in de communicatie.