Skip to main content
Beantwoord

Slechte wifi sinds update Box 12

• 22 februari 2025
  • 16 reacties
  • 567 keer bekeken

Hi

Een paar dagen geleden kreeg ik bericht dat KPN mijn modem (v12) zou gaan updaten. De dag na de update was er geen wifi verbinding mogelijk. Alle apparaten in huis werkten niet meer.  Ook mijn 4 KPN SuperWifi 1 punten. Ik heb toen de modem opnieuw gestart evenals alle wifi punten en apparatuur maar geen succes. Vervolgens de modem en alle wifi punten gereset naar fabrieksinstelling en alles weer opnieuw gekoppeld. Het probleem is nu dat alles groen is en lijkt te werken maar als ik bijvoorbeeld op mijn telefoon bij wifi kijk dan lijkt het alsof ik wifi heb maar dan staat eronder 'verbonden zonder internet' ook andere apparaten hebben verbindingsproblemen zoals andere telefoons, tablets, smart speakers e.d.

Iemand een idee wat ik naast een schone installatie (wat niet heeft gewerkt)  nog kan doen?

nb typefout in titel maar kan dit niet meer aanpassen.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@minibrekkers .  Wat hinderlijk dat dit het resultaat is van die update.

Heb je ons uitgebreide kennisbank artikel al doorgenomen? Daarin staat precies hoe je de zaak weer stabiel aan de praat kunt krijgen: 

Voor alle anderen in dit topic: Als jullie problemen aanhouden graag een eigen topic aanmaken. Het is voor mij ondoenlijk om 4 analyses door elkaar te doen. 

Bekijk origineel

16 reacties

HansGlas
Slimmerik
  • 121 reacties
  • 22 februari 2025

Begin nu eens met een laptop/pc bedraad aan te sluiten.

Dan wel internet/mail/etc?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 februari 2025
HansGlas schreef:

Begin nu eens met een laptop/pc bedraad aan te sluiten.

Dan wel internet/mail/etc?

Ja dat wel, zoals ik schreef betreft het de wifi

HansGlas
Slimmerik
  • 121 reacties
  • 22 februari 2025

Heb je een nieuw SSID en/of password waardoor de oude verbindingen niet meer werken?

HansGlas
Slimmerik
  • 121 reacties
  • 22 februari 2025

O nee, je hebt alles al opnieuw ingesteld...

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 februari 2025

Ik heb pressies het zelfde probleem. 

wifi lijkt online maar toch geen internet. 
tv werkt wel gewoon. 
superwifi brand groen. 
maar geen internet om de 10a15min 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 februari 2025
Deurmat schreef:

Ik heb pressies het zelfde probleem. 

wifi lijkt online maar toch geen internet. 
tv werkt wel gewoon. 
superwifi brand groen. 
maar geen internet om de 10a15min 

Ja precies dat!! Ook sinds de update?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 februari 2025

19-02 hebben ze de super wifi geupdate. 

nu hopen dat KPN snel de update terug draait anders komende tijd geen wifi meer. 

• Topper
  • 22 reacties
  • 23 februari 2025

Ik lees mee, heb hetzelfde probleem na de update. Het vreemde is dat mijn vrouw wel verbonden is met WiFi en een goede verbinding heeft. Mijn zoon heeft dezelfde problemen. Wij kunnen geen speedtest op de telefoon draaien omdat er geen verbinding is. Zij wel.

Daarnaast werkt onze Nintendo Switch ook niet goed. Zelfde probleem. Verbonden met bekabeld internet, geen probleem.

Onze telefoons bevatten de nieuwste Android updates. Dus daar kan het niet aan liggen.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 23 februari 2025

Bij mij is na de update de WIFI onstabiel. Regelmatig zijn mijn WIFI verbindingen verbroken. Als ik deze dan weer actief maak ( opnieuw verbinden) werkt het weer. Verder is het internet bedraad vertraagd en levert opeens veel meer fouten op.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 24 februari 2025

Ook ik heb hier last van sinds de laatste update.

Zeer frustrerend.

is er geen tijdelijke oplossing mogelijk? 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 februari 2025

Dezelfde problemen had ik ook. Een Experiabox V12 met 5 WiFi 1 punten, na de laatste update zeer onstabiel WiFi.

Klantenservice gebeld, hebben een monteur langs gestuurd, want er was niet meteen een oplossing voorhanden, ook niet met de KPN WiFi-manager. Monteur gaf aan om alle WiFi 1 punten te updaten, maar dan heb je geen Mesh netwerk meer, dus voorgesteld om alles af te koppelen en één nieuw WiFi 2 punt te gebruiken. Heb nu met mijn 1Gb aansluiting overal > 600 Mbps Wifi, terwijl voorheen niet hoger kwam dan 300 Mbps

Perfecte oplossing en zonder kosten (bedongen)

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 24 februari 2025

Ook ik heb een oplossing gevonden. Het klopt inderdaar wat ​@TST172 zegt, Aangezien de meest recente update vooral was gericht voor de super wifi punten, ligt het inderdaad daar aan. Het hoort niet zo te zijn, maar goed..

Ik heb de super wifi punten(super wifi 2, 3 stuks)  uitgeschakeld en dit heeft het probleem verholpen. Ik krijg over anderhalf week de nieuwe experia box 14. Tot die tijd laat in de super wifi even achterwege. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • Antwoord
  • 25 februari 2025

Hoi ​@minibrekkers .  Wat hinderlijk dat dit het resultaat is van die update.

Heb je ons uitgebreide kennisbank artikel al doorgenomen? Daarin staat precies hoe je de zaak weer stabiel aan de praat kunt krijgen: 

Voor alle anderen in dit topic: Als jullie problemen aanhouden graag een eigen topic aanmaken. Het is voor mij ondoenlijk om 4 analyses door elkaar te doen. 

Ik heb dezelfde problemen.met mijn wifi. Men geeft nu aan dat het aan mijn switch ligt (Netgear GS108e) dat de wifi niet goed werkt. Onzin want het werkte perfect voor de update. Bovendien is alles door KPN monteurs hier aangelegd na 6 maanden wekelijks geklaagd te hebben. De oplossing zou zijn om de nieuwste superwife punten aan te schaffen en de 2 poorten hierop te gebruiken...meerdere keren uitgelegd dat ik min 6 punten nodig heb maar ging er niet in....ik ben er klaar mee en ben nu echt na jaren op het punt om over te stappen. Ben al jaren klant en heb echt een vermogen uit gegeven om alles werkende te krijgen. Tot voor kort heeft alles een goed 1.5jr perfect gewerkt en na 1 uodate is alles weer terug bij af......

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 25 maart 2025

Hier hetzelfde,

Vandaag iemand van kpn aan de lijn gehad, allerlei stappen doornemen en uiteindelijk softwarematig in de modeminstellingen WiFi 5 profiel toegepast ipv WiFi 6 Daarna alle 4 de superwifi 1 punten naar fabrieksinstellingen en opnieuw aan het modem aangesloten. Alle superwifi punten zijn groen, maar helaas nog steeds het probleem dat internet op verschillende smartphones na verbinding te hebben na enige tijd met 5g verbinding maken terwijl de smartphones bij WiFi aangeeft dat hij verbinding heeft zonder internet. Internet uit en aanzetten op de smartphone zorgt er daarna wer voor dat je weer verbinding hebt!

Heeft iemand ondertussen al een oplossing hoe dit is op te lossen zonder kosten te moeten maken? Voor de update werkte alles nog goed!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 27 maart 2025

Hoi ​@Palettofix  en ​@Patrick Struve .  Dat klinkt niet goed.  In de meeste gevallen kunnen we dit oplossen maar ieder probleem is weer anders en verdient een eigen analyse.

Mijn advies is om een eigen topic aan te maken https://community.kpn.com/topic/new

Reageer