Skip to main content
Vraag

Box 12 en SuperWifi2's hebben regelmatig kort een rood lampje

• 25 februari 2025
  • 10 reacties
  • 104 keer bekeken

Hallo, gedurende een dag valt mijn wifi onregelmatig uit. Minstens elke twee uur. Ik zie de repeaters (van die zwarte ronde) dan ook op rood staan. Na een kleine vijf minuutjes springen ze weer op groen en is er niets aan de hand.

Ik heb even naar de router gekeken - wanneer de wifi uitvalt; het valt mij op dat het wifi ledje 10 seconden aanblijft en vervolgens 2 keer - kort - uit gaat. Zodra de wifi het weer doet knippert het lampje gewoon netjes, zoals het zou moeten.

Het internet valt niet uit, en is prima.

Ik heb een volledige factory reset gedaan van de router en repeaters.

Ik heb ook verschillende frequenties/kanalen geprobeerd op basis van kennis die ik van Tweakers heb gehaald, maar ook dat heeft niet geholpen, behalve dat op sommige kanalen het internet wat sneller is, maar dat is niet onverwachts.

Iemand nog ideeen?

10 reacties

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 26 februari 2025

Ik heb deze pagina even bekeken, maar mijn situatie staat niet beschreven:

Wifi

Groen: wifi staat aan

Groen, knipperend: er wordt via wifi data verzonden

Oranje, knipperend, langzaam: WPS knop is ingedrukt, de Box wacht tot een ander apparaat verbinding maakt

Rood, knipperend, snel: fout bij het verbinden via WPS, probeer het opnieuw

Rood, knipperend: meerdere apparaten proberen tegelijk via WPS te verbinden, probeer opnieuw maar dan 1 voor 1. Of, een fout met de veilige wifiverbinding.

Uit: wifi staat uit, zet het aan via de knop aan de zijkant

In mijn geval is het ~10 seconden groen en dan 2 keer knipperend, langzaam. Als de wifi weer netjes werkt dan wel Groen, knipperend.

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 26 februari 2025

Mijn modem:

Device Info
Serial Number N722252AX010433
Hardware Version 3.0
Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11
System Up Time 00h08m14s

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 895 reacties
  • 27 februari 2025

Hoi ​@Gehaktmolen. Dat is behoorlijk storend als je verbinding zo vaak wegvalt per dag. 

Ik heb gelijk even bij je verbinding gekeken, want je hebt je gegevens ingevuld in je profiel. Waarvoor dank. Ik zie dat de verbinding op een dag heel vaak wegvalt op jouw modem. Dat is niet goed. Dit kan eventueel komen door een haperende NT of door een defecte kabel tussen NT en Experia Box. Allereerst wil ik je adviseren eens het glasvezelkastje/NT 2 minuten van de stroom af te halen. Vervolgens kun je het beste ook weer even je Experia Box een hard reset geven. Voor de zekerheid kun je ook gelijk de internetkabel tussen NT en Experia Box vervangen. 

Laat maar weten of dit iets verbeterd voor je verbinding. 

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 27 februari 2025

Hallo Arjan, bedankt voor je reactie.

Ik heb de Nokia NT en Router beiden van het stroom gehaald voor 15 minuten. Daarna de stroom eerst op de NT gezet. Na een tijdje de router. Gelijk ook de router gereset. De router heeft uit zichzelf nog iets van 5 keer zichzelf gereset iedere keer dat ik het admin wachtwoord moest veranderen. Heel bijzonder. Misschien iets mis in Hengelo. Enfin, hij reset zichzelf niet meer, want hij onthoudt nu wel mijn admin wachtwoord. 

Ik heb de afgelopen 3,5 uur de router GUI in de gaten gehouden. Ik zie geen gekke logs. Wel zie ik dat de “System Up Time” niet doorloopt. Dat merk ik ook, want af en toe klapt de wifi er nog uit.

Al zou de glasvezelkabel doorgeknipt zijn en de NT in de hens vliegen; de router zijn up-time moet gewoon door blijven lopen nietwaar?

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 28 februari 2025

Okay, nieuwe dag. De uptime van de router staat nu op 10 uur, dus dat is mooi! Ik hou het vandaag nog even in de gaten. Als het goed blijft werken, dan zet ik morgen de repeaters aan en dan kijk ik het nog even verder aan. Ik laat het elke dag hier even weten.

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 28 februari 2025

Nee geen succes. De router blijft regelmatig resetten; 

• Het middelste “power” lampje brand rood. Vervolgens groen, en daarna werkt de router weer.
  • De Nokia NT zie ik geen vreemde dingen.
  • De wifi versterkers heb ik nog niet gebruikt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Dan lijkt het probleem in het modem te zitten en ik denk specifiek in de voedingsadapter. Daar was laatst een probleem mee geconstateerd waardoor modems maar blijven rebooten. Zoals je het in je laatste bericht beschrijft komt dat helemaal overeen daarmee. Ik heb een nieuwe voedingsadapter op de post gedaan en deze wordt bij je aan de deur afgeleverd. 

Laat maar weten straks of dat het probleem heeft opgelost. 

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 3 maart 2025

Super Dankjewel. Ik zie hem tegemoet. Momenteel heb ik een sagemcom msg-v2500er 120-030e0-de adapter. 

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 6 maart 2025

Nou mensen, het lijkt te werken. Zit al op uptime van de router:

1d 23h18m53s

Ik ga ervanuit dat dit zo zal blijven. Heel erg bedankt voor het zo snel concluderen dat het ging om een luie adapter.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Topnieuws! Graag gedaan. Mooi dat je nu geen problemen meer ervaart en bedankt voor het delen :-)

Reageer