Skip to main content
Antwoord

1Gbit snelheid wordt niet gehaald via bekabelde verbinding, wel via wifi

• March 1, 2025
  • 3 reacties
  • 59 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik heb sinds het aansluiten van mijn KPN 1Gbit een te langzame downloadsnelheid.

Vrijdag 7 FEB 2025 kon ik mijn Odido (1Gbit 940/940 haalbaar) omwisselen naar mijn KPN setje en de downloadsnelheid viel mij vies tegen en nog steeds.

Ik behaal gemiddeld op steam 500-650Mbit en op speed test soms 900/940, maar meestal 500-650/940,

Bij Odido haalde ik altijd 900+ met dezelfde hardware (AMD 7800X3D cpu, CAT6a) er is niks veranderd in de situatie alleen het nieuwe KPN modem. 
Odido liep altijd via een eigen modem (Deco M9), maar die vertoonde op KPN ook een enorm lage snelheid.

Ik snap er niks meer van, ik heb dat modem al meermaals gereset, maar de snelheid is nooit hoog.

De helpdesk deed er ook niet veel aan.

Op mijn telefoon via de Wifi gewoon 930/930 stabiel…. Pffffff. (2x Superwifi 2.0). Macbook pro ook volle snelheid, alleen alles bekabeld niet. 

Ik heb gelezen dat de netwerkkaart in de PC voor problemen kan zorgen (Realtek 2.5G gaming), maar hoe kan dat zo'n verschil maken dat die het onder Odido wel gewoon op de volle snelheid deed?

Zitten wel 2 switches tussen (Linksys en Netgear), maar ook dat zat er al tussen bij Odido.

Mvg

Danny

Beste antwoord door Danny0164

Beste Jan,

De snelheid lijkt inmiddels in orde. Heb een switch naar mijn gaming room er tussenuit gehaald en een extra kabel door een loze leiding getrokken zodat er 2PC's direct op het KPN modem zitten ipv via een switch en daarmee lijkt het in orde. Beetje vreemd dat die switch niet goed werkt met het KPN modem, maar goed het is nu in orde.

Bedankt voor je reactie! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 5, 2025

Goedemorgen ​@Danny0164 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Wanneer de wifi stabiel is met een snelheid van 930/930 dan doet je verbinding gewoon wat deze zou moeten doen. Dat je deze snelheden bekabeld niet haalt, zit hem dan ook niet in de verbinding am sich omdat je dat anders ook had gemerkt in de snelheid die je via de wifi haalt. Heb jij de mogelijkheid om je PC eens zonder tussenkomst van een switch aan te sluiten op het KPN modem? Ik ben in eerste instantie heel erg benieuwd wat voor snelheid je dan gaat halen. Zou je dat eens willen testen met deze speedtest? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • March 5, 2025

Beste Jan,

De snelheid lijkt inmiddels in orde. Heb een switch naar mijn gaming room er tussenuit gehaald en een extra kabel door een loze leiding getrokken zodat er 2PC's direct op het KPN modem zitten ipv via een switch en daarmee lijkt het in orde. Beetje vreemd dat die switch niet goed werkt met het KPN modem, maar goed het is nu in orde.

Bedankt voor je reactie! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 5, 2025

Dat is goed om te lezen ​@Danny0164 en jij bedankt dat je dit hier nog even hebt laten weten, wordt gewaardeerd :)

Â