Skip to main content
Beantwoord

Welke aansluiting is het IS/RA-punt?

• 4 maart 2025
  • 7 reacties
  • 70 keer bekeken

Hi, 

Morgen start mijn contract, maar heb geen flauw idee welk van de aansluitingen op de foto’s ik dus moet gebruiken en dus het juist ISRA punt is. Heb gister het installatie pakket ontvangen, en kom er niet uit , hoop dat mijn uitleg en foto’s voldoende zijn om te zie  welke aansluiting de hoofdaansluiting is.

De situatie is als volgt; ik woon in een bovenappartement (A) en heb een eigen opgang. En maak gebruik van een intercom en buzzer waarmee ik de voordeur kan openen.

Op verschillende plekken zie ik dat er een aantal “kastjes” zijn waaruit bij open een wirwar van kabels samen komen.  Ook bungelt er nog een klosje draad halverwege het trapgat, ook is er nog een een oude 4 punt stekker die in de wandcontactdoos aan de achtergevel zit van en niet aan de straatkant.

Zelf kom ik er niet uit, hoop dat hier iemand mij kan vertellen welke ik moet gebruiken om de modem aan te kunnen sluiten hoop dat foto’s duidelijk genoeg zijn om aan te wijzen welke van de aansluitingen nu de juiste IS/RA kabels zijn ik dus moet gebruiken. 

Heb de vorige bewoners bericht maar krijg geen response nog. 

4 punt stekker in wandcontactdoos in achterkamer: 

Naast de voordeur op straatniveau:

Trapgat (halverwege) 

Meterkast links 1 

meterkast rechts 

Alvast bedankt ! 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@BIGMOMMA BERTA. Welkom op de community en bedankt voor je bericht! Goed dat je foto's hebt gemaakt. Op basis daarvan herken ik echter niet direct een ISRA-punt.

Het juiste ISRA-punt vinden kan lastig zijn, vooral in een bovenwoning met meerdere aansluitingen. Meestal zit het in de meterkast of op een logische plek waar de hoofdaansluiting binnenkomt. De vierpunt-stekker die je noemt, wordt meestal niet meer gebruikt voor een KPN-aansluiting. Kijk of je een kastje met een KPN-logo of een telefoonicoontje ziet, dat kan een aanwijzing zijn.

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de KPN Klantenservice. Zo nodig kan een monteur langskomen om je te helpen.

Laat het weten als je nog vragen hebt! 😊

Bekijk origineel

7 reacties

• 3389 reacties
  • 4 maart 2025

Ik weet niet waar dat allemaal van is. Maar het lijkt me niets met de telefoon of internet te maken hebben. Ik vermoed dat het van de deurbel is. Kan het wezen dat er een beetje uitgebreide bel installatie in huis is ofzo?

• 3389 reacties
  • 4 maart 2025
BIGMOMMA BERTA schreef:

4 punt stekker in wandcontactdoos in achterkamer: 

Deze foto is niet doorgekomen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16424 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

Hoi ​@BIGMOMMA BERTA. Welkom op de community en bedankt voor je bericht! Goed dat je foto's hebt gemaakt. Op basis daarvan herken ik echter niet direct een ISRA-punt.

Het juiste ISRA-punt vinden kan lastig zijn, vooral in een bovenwoning met meerdere aansluitingen. Meestal zit het in de meterkast of op een logische plek waar de hoofdaansluiting binnenkomt. De vierpunt-stekker die je noemt, wordt meestal niet meer gebruikt voor een KPN-aansluiting. Kijk of je een kastje met een KPN-logo of een telefoonicoontje ziet, dat kan een aanwijzing zijn.

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de KPN Klantenservice. Zo nodig kan een monteur langskomen om je te helpen.

Laat het weten als je nog vragen hebt! 😊

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4426 reacties
  • 6 maart 2025

Ik vermoed dat op de tweede foto de kabel welke uit de muur steekt uw invoerkabel is en hier een ISRA van moet worden gemaakt. Dat betekend dat u nog helemaal geen ISRA punt heeft op dit moment en u, zoals anderen ook al hebben geadviseerd, een monteur moet aanvragen.

Zou dit in de vierpuntsstekker toch een is/ra punt kunnen zijn , en zo ja hoe dien ik deze dan aan te sluiten op de modem ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8397 reacties
  • 7 maart 2025

Beste ​@BIGMOMMA BERTA gewoon een gratis installatiemonteur laten komen zoals ​@Ik_Combineer , zelf KPN-monteur, eerder ook al adviseerde.

• 3389 reacties
  • 7 maart 2025
BIGMOMMA BERTA schreef:

Zou dit in de vierpuntsstekker toch een is/ra punt kunnen zijn , en zo ja hoe dien ik deze dan aan te sluiten op de modem ?

Met zo'n stekker:

En een snoertje wat in het installatiepakket zit.

Reageer