Skip to main content
Antwoord

Huis gekocht: glasvezelkastje incompleet

• March 4, 2025
  • 9 reacties
  • 216 keer bekeken

Hallo, ik heb een nieuw huis gekocht waar al een glasvezelaansluiting in de woonkamer zit. Maar deze glasvezel aansluiting lijkt niet compleet te zijn, zie de foto. Nu heb ik vanaf 1 april een nieuw abbonement bij KPN op mijn nieuwe adres. 

Nu is dit een zeer oud huis wat wij nog helemaal gaan verbouwen en uiteindelijk wil ik ook de glasvezel aansluiting op een andere plaats in het huis, zoals in de meterkast. Aangezien de huidige plek van de aansluiting niet meer in de buurt van de TV zal zijn. Ook wordt alle bekabeling vernieuwd dus ik kan het kastje veel netter weg werken als in de kamer tegen de muur. Maar het zal nog maanden duren voordat we dit gedeelte van het huis gaan verbouwen.

Wel ga ik de komende maanden van deze aansluiting gebruik moeten maken. Nu heb ik dus de volgende vragen. 

1. Klopt het dat het huidige kastje incompleet is en zo ja, krijg ik de materialen van KPN om deze compleet te maken? Of moet dit op een andere manier geregeld worden?
  2. Hoe kan ik in de toekomst het glasvezel kastje (laten) verplaatsen en hoort dit ook bij de service van KPN? 
  3. Wat is er mogelijk met het verplaatsen van het glasvezel kastje? 
    • De glasvezel kabel zal op een andere locatie namelijk het huis in moeten gaan. Gaat nu boven maaiveld de woonkamer terwijl ik dit via de kelder richting de meterkast wil (hele huis is tevens kelder waar je kunt lopen). 
    • Zijn er bijv. voorwaarden aan afstanden hoe ver het kastje te verplaatsen is?
  4. Wat zouden de kosten zijn mochten deze er nog ergens bij komen? 

Hopelijk is mijn verhaal/vraag duidelijk en kan iemand mij van antwoorden voorzien. 

Mvg, 
Nick 

Beste antwoord door bnh

1. Hallo, ik heb een nieuw huis gekocht waar al een glasvezelaansluiting in de woonkamer zit. Maar deze glasvezel aansluiting lijkt niet compleet te zijn, zie de foto. Nu heb ik vanaf 1 april een nieuw abbonement bij KPN op mijn nieuwe adres. 

Nu is dit een zeer oud huis wat wij nog helemaal gaan verbouwen en uiteindelijk wil ik ook de glasvezel aansluiting op een andere plaats in het huis, zoals in de meterkast. Aangezien de huidige plek van de aansluiting niet meer in de buurt van de TV zal zijn. Ook wordt alle bekabeling vernieuwd dus ik kan het kastje veel netter weg werken als in de kamer tegen de muur. Maar het zal nog maanden duren voordat we dit gedeelte van het huis gaan verbouwen.

Wel ga ik de komende maanden van deze aansluiting gebruik moeten maken. Nu heb ik dus de volgende vragen. 

1. Klopt het dat het huidige kastje incompleet is en zo ja, krijg ik de materialen van KPN om deze compleet te maken? Of moet dit op een andere manier geregeld worden?
    2. Hoe kan ik in de toekomst het glasvezel kastje (laten) verplaatsen en hoort dit ook bij de service van KPN? 
      • De glasvezel kabel zal op een andere locatie namelijk het huis in moeten gaan. Gaat nu boven maaiveld de woonkamer terwijl ik dit via de kelder richting de meterkast wil (hele huis is tevens kelder waar je kunt lopen). 

Hopelijk is mijn verhaal/vraag duidelijk en kan iemand mij van antwoorden voorzien. 

Mvg, 
    Nick 

Welkom op het forum en bij KPN ​@Nick.V.

Vraag 1; Je kastje is compleet, althans het werkt zoals het moet. Er mist alleen een kapje (die zijn helaas niet meer leverbaar).

Vraag 2; Ja, meestal kan dit, maar er zijn wel aanzienlijke hoge kosten aan verbonden.

Voor vraag 3 & 4 zie: Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen

Eventueel kan ​@Ik_Combineer je wat meer vertellen over vraag 3.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 4, 2025
  1. Hallo, ik heb een nieuw huis gekocht waar al een glasvezelaansluiting in de woonkamer zit. Maar deze glasvezel aansluiting lijkt niet compleet te zijn, zie de foto. Nu heb ik vanaf 1 april een nieuw abbonement bij KPN op mijn nieuwe adres. 

Mvg, 
    Nick 

Welkom op het forum en bij KPN ​@Nick.V.

Vraag 1; Je kastje is compleet, althans het werkt zoals het moet. Er mist alleen een kapje (die zijn helaas niet meer leverbaar).

Vraag 2; Ja, meestal kan dit, maar er zijn wel aanzienlijke hoge kosten aan verbonden.

Voor vraag 3 & 4 zie: Mijnaansluiting.nl - Nuts aansluitingen aanvragen

Eventueel kan ​@Ik_Combineer je wat meer vertellen over vraag 3.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 6, 2025

Hi ​@Nick.V, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat bnh je al op gang heeft geholpen. Hij legt goed uit. Een verplaatsing van de aansluiting kun je aanvrage via Mijnaansluiting.nl, op basis van je aanvraag zul je een offerte ontvangen. Op basis daarvan kun je beslissen of je dit wilt laten uitvoeren of niet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2025

Hallo bhh, goed om te horen dat alleen het kapje mist. Maar een voedingskabel is dus ook niet nodig? Deze is namelijk niet aanwezig. Indien wel hoe of waar kan ik aan een voedingskabel komen.

Gr. Nick

• March 6, 2025

Ja, een voedingskabel is uiteraard wel nodig. Misschien kan Alex daar voor zorgen. Maar ik vrees dat je op de dag van aansluiten KPN zal moeten bellen voor een monteur.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • March 6, 2025

Hallo bhh, goed om te horen dat alleen het kapje mist. Maar een voedingskabel is dus ook niet nodig? Deze is namelijk niet aanwezig. Indien wel hoe of waar kan ik aan een voedingskabel komen.

Gr. Nick

@Alex van KPN kan als het goed is deze opsturen en anders zal er een monteur moeten komen met een nieuw ONT.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 6, 2025

Dit kan de klantenservice inderdaad opsturen, maar voor nu is dat nog niet van toepassing als Nick dit laat verplaatsen. Bij een eventuele verplaatsing wordt dit ook geregeld, er bestaat ook een kans dat er ander kastje wordt geplaatst. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 7, 2025

Het verplaatsen gaat nog zeker zo'n 6 maanden duren. Vanaf 1 april zou ik graag gebruik willen maken. Zou het mogelijk zijn op een voedingskabel op te sturen? Alvast bedankt allemaal voor de hulp.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • March 7, 2025

als het goed is zit er in het installatiepakket zowiezo een nieuwe NT/ONT met nieuwe voedingsadapter erbij. mocht deze NT/ONT er niet bij zitten dat kun je alsnog even bellen voor een voedingsadapter.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 11, 2025

als het goed is zit er in het installatiepakket zowiezo een nieuwe NT/ONT met nieuwe voedingsadapter erbij. mocht deze NT/ONT er niet bij zitten dat kun je alsnog even bellen voor een voedingsadapter.

Dit is dan alsnog geen probleem. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin). Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Geef daar aan dat het om een adapter gaat voor het ZTE glasvezelkastje, dan moet dit goedkomen.