Sinds vorige week heb ik last van het regelmatig wegvallen van de internet verbinding (enkele keren per dag). Hier heb ik eind februari eerder last van gehad en toen bleek na het uizetten van de ipv6 instelling het probleem verholpen was.
Sinds enkele maanden heb ik 4gbit internet, daarvoor 1gbit en nooiit problemen gehad.
Ik heb nu van alles geprobeerd, verschillende keren contact gehad met de helpdesk, maar zij geven aan dat ze geen problemen in de verbinding zien en adviseren om alle appatuur te ontkoppelen en dan een voor een aan te sluiten. Ik ben bang dat dit een tijdrovende klus gaat zijn.
Het wegvallen van het internet manifesteert zich doordat websites / teamcalls / etc niet meer bereikbaar zijn of wegvallen op een via een vaste kabel aangesloten computer. De KPN modem is nog wel bereikbaar en de speedtest in het cofiguratiescherm geeft wel een ping aan, maar laat niets zien bij de upload en download test. Als ik verder ping naar 8.8.8.8 is deze wel bereikbaar, maar nu.nl oid niet.
Dit euvel duurt meestal een aantal minuten waarna het zich automatisch hersteld. Het herstarten van de modem of router lost het probleem ook op.
Ik heb overigens het abonnement weer gedowngrade naar 1gbit in de hoop dat dit het euvel zou oplossen, maar helaas.