Skip to main content
Antwoord

Wifi verbinding valt vaak weg

• March 8, 2025
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Is dit forum ook een KPN klantenservice met KPN medewerkers, want ik ervaar veel frustratie rondom internet. Ik heb zojuist die tool doorlopen die je wifi verbinding reset, checkt, etc. en ben onderhand wel klaar met de problemen. Het internet valt vaak weg, ben niet bekabeld (want heb een chromebook), zit op 3 stappen van de modem af. Er zijn geen storingen op het netwerk volgens de KPN site.

Het is zo frustrerend. Kan ik als dit door blijft gaan niet een nieuwe modem krijgen want deze staat er al zo lang, misschien is deze kapot doordat hij is gevallen, dat weet ik niet, maar kan me voorstellen dat hij in 5 jaar tijd of zo, best een paar keer omvalt. Ben het zo zat, wil graag van het probleem af zijn. Het internet werkt nu weer, maar weet niet of het zo wegvalt.

Is dit ook een klantenservice?

Kan ik een nieuwe modem krijgen als het probleem doorgaat?

En sorry, maar waarom krijgt een nieuwe klant die 2 jaar tekent een Playstation 5 cadeau terwijl ik al tig jaar klant ben net zoals vele anderen, voelt dat fair, voelt dat redelijk, voelt dat in balans? Een trouwe klant moet de volle mep betalen en een nieuwe die voor 2 jaar commiteert krijgt een A-klasse game console?! 😡

Dan kan ik net zo goed opzeggen en een maand later weer klant worden voor 2 jaar dan krijg ik een product met een waarde van 449 euro. Ik ben heel erg boos.

Beste antwoord door James-

Beste ​@James- dit forum is van klanten voor klanten en geen helpdesk van KPN, daarvoor kun je bellen, gebeld worden, Facebooken en X’en.

• Dank u! 

Wat is, kort en bondig, je concrete klacht of vraag, dan kun we met je meedenken om tot een oplossing te komen.

• Is dit ook een klantenservice?

• Kan ik een nieuwe modem krijgen als het probleem doorgaat?

Welk merk en type modem heb je van KPN?

• Experia box V10

Heb je glasvezel of koper?

• Koper nog

Dat je een Chromebook gebruikt is geen excuus om niet bekabeld te kunnen werken, bekabeld werken kan ook met een Chromebook, eventueel met wat aanpassingen.

• Oke, dan zou ik moeten uitzoeken hoe, echter, is dat voor mij nog geen oplossing omdat de draad dan op de grond ligt en ik daarover kan struikelen en het staat gewoon niet zo netjes. Misschien ben ik op dit punt te lastig, maar ik zie dit niet voor me eerlijkgezegd.

Toen jij klant werd bij KPN heb je ook van een aanbieding gebruik kunnen maken, dat blijft KPN niet doen, dan wordt het een sigaar uit eigen doos.

• Is dat echt zo? En zo ja, Waarschijnlijk had ik dan moeten tekenen voor 1 of 2 jaar, dat heb ik niet gedaan, is voor mij altijd een maandcontract geweest;

Voor bestaande klanten heeft KPN maandelijks leuke acties, zie de nieuwsbrief.

• Oke (ben niet zo’n fan van nieuwsbrieven in mn mailbox, maar het is wel goed om te weten);

Opzeggen en na 1 maand terugkeren is zinloos, je moet minimaal 6 maanden geen klant van KPN zijn geweest voordat je weer als nieuwe klant beschouwd wordt.

• Oke, dank u.

Hartelijk dank voor het reageren! Super bedankt. De afgelopen ½ dag, heb ik geen verbindingsproblemen meer gehad, nadat ik de automatische tool ben doorlopen op de KPN site voor problemen met het internet. Als het probleem terugkeert, zal ik hier terugkeren.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 8, 2025

Beste ​@James- dit forum is van klanten voor klanten en geen helpdesk van KPN, daarvoor kun je bellen, gebeld worden, Facebooken en X’en.

Wat is, kort en bondig, je concrete klacht of vraag, dan kun we met je meedenken om tot een oplossing te komen.

Dat je een Chromebook gebruikt is geen excuus om niet bekabeld te kunnen werken, bekabeld werken kan ook met een Chromebook, eventueel met wat aanpassingen.

Toen jij klant werd bij KPN heb je ook van een aanbieding gebruik kunnen maken, dat blijft KPN niet doen, dan wordt het een sigaar uit eigen doos.

Opzeggen en na 1 maand terugkeren is zinloos, je moet minimaal 6 maanden geen klant van KPN zijn geweest voordat je weer als nieuwe klant beschouwd wordt.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 8, 2025

​@James- 

Begonnen de problemen nadat het internetkastje gevallen was ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 9, 2025

• Dank u! 

• Is dit ook een klantenservice?

• Kan ik een nieuwe modem krijgen als het probleem doorgaat?

• Experia box V10

• Koper nog

• Oke, dan zou ik moeten uitzoeken hoe, echter, is dat voor mij nog geen oplossing omdat de draad dan op de grond ligt en ik daarover kan struikelen en het staat gewoon niet zo netjes. Misschien ben ik op dit punt te lastig, maar ik zie dit niet voor me eerlijkgezegd.

• Is dat echt zo? En zo ja, Waarschijnlijk had ik dan moeten tekenen voor 1 of 2 jaar, dat heb ik niet gedaan, is voor mij altijd een maandcontract geweest;

• Oke (ben niet zo’n fan van nieuwsbrieven in mn mailbox, maar het is wel goed om te weten);

• Oke, dank u.

Hartelijk dank voor het reageren! Super bedankt. De afgelopen ½ dag, heb ik geen verbindingsproblemen meer gehad, nadat ik de automatische tool ben doorlopen op de KPN site voor problemen met het internet. Als het probleem terugkeert, zal ik hier terugkeren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 9, 2025

​@James- 

Begonnen de problemen nadat het internetkastje gevallen was ?

Nee, niet specifiek! Het is gewoon iets wat de afgelopen 2-3 maanden steeds vaker voorkwam. Eerst af en toe, daarna steeds en steeds vaker. In de tool die ik gebruikte gisteren, via de KPN site, werd er gezocht naar een minder druk wifi kanaal. Misschien heeft dat wel geholpen! Maar vooralsnog gaat het nu goed. Ben iets hoopvoller gestemd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2025

Goedendag,

Ik heb de afgelopen 12 uur opnieuw last gehad van een wegvallend signaal. Heb opnieuw de probleemoplosser van KPN gebruikt en het lijkt alsof ik opnieuw ben overgezet naar een minder druk wifikanaal. Ik probeer een screenshot toe te voegen van het resultaat. Ben erachter gekomen dat de printer het ook niet deed en dat wifi de oorzaak was, want na deze wifitest (dus de probleemoplossing tool), deed de printer het gelijk weer. 

Mijn vriendelijke vraag is of ik vanaf nu elke week 4x zo’n proces moet doorlopen (sarcasme

) of dat er misschien een betere oplossing is zoals een check in deze postcodegebied of een nieuwer modem? Alvast bedankt voor een eventueel advies.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@James-, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht is! Als er een probleem in de lijn of aansluiting zit zou de online tool dit ook moeten herkennen en daar actie op ondernemen. Als dat niet het geval is, is het waarschijnlijk toch iets in de situatie waardoor je wifi wegvalt. Dat kan diverse oorzaken hebben en de oplossingen zijn dus ook uiteenlopend. We hebben hier wel een handig artikel over geschreven!

Als je toch graag even met de klantenservice hierover spreekt kun je altijd even met ons bellen op 0800-0402 of met een terugbelafspraak.