Skip to main content
Antwoord

Mijn internetsnelheid is niet meer wat het geweest is

• March 12, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb even de volgende vraag:

Ik deed voor de grap een tijd terug weer eens een speedtest. Normaal haalde ik altijd de 100 Mbps, nu nog maar 60 Mbps. (Ik heb bekabeld internet) Ook met wifi geprobeerd die voorheen ook de 99 aantikte ook nog maar 60 Mbps.

Nu heb ik het volgende al geprobeerd:

1. Modem teruggezet naar fabrieksinstellingen. (Mocht niet baten)
  2. Modem van de stroom gehaald. (Mocht niet baten)
  3. Verschillende LAN-kabels gebruikt(allen waren Cat5 snelheid kabels) (Mocht niet baten)
  4. KPN gebeld voor hulp. DSL komt goed binnen en er is niks met de koperlijn zo ver hun kunnen zien. Geprobeerde oplossing: Modem vervangen. Van V10 naar V12. (Mocht niet baten)
  5. Bios up-to-date gebracht. (Mocht niet baten)
  6. LAN-drivers up to dat gebracht. (Mocht niet baten)

Met mijn abonnement en volgens de man die ik aan de telefoon had moest ik inderdaad 100 Mbps halen en dat dat het probleem niet was. Ik betaal dus voor die snelheid en mijn adress kan dit ontvangen.

Iemand enige idee waar ik het moet zoeken? Zijn er in de modem geavanceerde instellingen die eventueel invloed hebben? De reden dat ik denk dat het toch ergens met de instellingen van de modem te maken heeft, is omdat ik op m'n telefoon met wifi ook maar die 60 Mbps haal en mijn conclusie dan baseer dat het niet aan mijn pc ligt toch? Want je zou zeggen dat wanneer het echt alleen aan mijn pc gelegen had de wifi speedtest op m'n telefoon wel de normale snelheid zou moeten aangeven.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Beste antwoord door Erwin van KPN

Beste ​@DeAbnormale het is heel duidelijk, ligt de storing aan KPN dan is het voor rekening van KPN.

Lig het aan jouw thuisnetwerk, dan zijn de kosten voor jou.

Dit te beoordeling door de monteur ter plekke.

Alles tot en met de KPN-modem'/router is de verantwoording van KPN. Alles na de router is jouw pakkie an, om het simpel te zeggen.

@DeAbnormale  Als jij alle stappen met de collega aan de telefoon doorloopt dan zou jouw domein uitgesloten moeten zijn. En dan hebben we het over resets, kabels en eventueel eigen aangesloten apparatuur. 

Dus dan kun je gerust een monteur laten komen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

ElectricMud
Helper
  • Helper
  • March 12, 2025

Hier hetzelfde verhaal. Op de vaste lijn teruggezakt naar 37Mbps. Ondertussen gaat wel ieder jaar de rekening omhoog maar de kwaliteit omlaag. KPN volgt hierin de lijn van KLM, van premium service naar middenmoot maar nog wel premium prijzen.

Medewerkers die ik aan de lijn krijg zijn technisch nauwelijks op de hoogte en niet in staat hierbij daadwerkelijk iets te doen.

Het is dat ik niets moet hebben van Ziggo anders was ik allang overgestapt.

Erwin van KPN
Moderator

Goedemiddag,

Ik deed voor de grap een tijd terug weer eens een speedtest. Normaal haalde ik altijd de 100 Mbps, nu nog maar 60 Mbps. (Ik heb bekabeld internet) Ook met wifi geprobeerd die voorheen ook de 99 aantikte ook nog maar 60 Mbps.

3. Verschillende LAN-kabels gebruikt(allen waren Cat5 snelheid kabels) (Mocht niet baten)
  4. KPN gebeld voor hulp. DSL komt goed binnen en er is niks met de koperlijn zo ver hun kunnen zien. Geprobeerde oplossing: Modem vervangen. Van V10 naar V12. (Mocht niet baten)

Met mijn abonnement en volgens de man die ik aan de telefoon had moest ik inderdaad 100 Mbps halen en dat dat het probleem niet was. Ik betaal dus voor die snelheid en mijn adress kan dit ontvangen.

Iemand enige idee waar ik het moet zoeken? Zijn er in de modem geavanceerde instellingen die eventueel invloed hebben? De reden dat ik denk dat het toch ergens met de instellingen van de modem te maken heeft, is omdat ik op m'n telefoon met wifi ook maar die 60 Mbps haal en mijn conclusie dan baseer dat het niet aan mijn pc ligt toch? Want je zou zeggen dat wanneer het echt alleen aan mijn pc gelegen had de wifi speedtest op m'n telefoon wel de normale snelheid zou moeten aangeven.

Hoi ​@DeAbnormale . Ik begrijp uit je verhaal dat je dus al contact hebt gehad met de helpdesk?  Wat is daar verder nog uitgerold dan? Het is namelijk gebruikelijk dat - als de snelheid beneden peil is- en we kunnen telefonisch geen oorzaak bij jou thuis ontdekken, dat er dan een monteur op pad gestuurd wordt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 14, 2025

Goedemiddag,

Hoi ​@DeAbnormale . Ik begrijp uit je verhaal dat je dus al contact hebt gehad met de helpdesk?  Wat is daar verder nog uitgerold dan? Het is namelijk gebruikelijk dat - als de snelheid beneden peil is- en we kunnen telefonisch geen oorzaak bij jou thuis ontdekken, dat er dan een monteur op pad gestuurd wordt. 

Wat er uitgekomen is is dat ik een nieuw modem heb gekregen. Maar dat dit geen verschill gemaakt heeft. De reden dat ik de monteur aanbod nog niet aangenomen heb is omdat de persoon aan de telefoon niet echt duidelijk kon zijn of de kosten dan voor me zelf waren of de kosten voor KPN. Dat hing dan af wat de monteur vond als ie op locatie was. Ik houd niet van die onverwachte verassingen. Dus wil dat eerst duidelijk hebbn.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 14, 2025

Beste ​@DeAbnormale het is heel duidelijk, ligt de storing aan KPN dan is het voor rekening van KPN.

Alles tot en met de KPN-modem'/router is de verantwoording van KPN. Alles na de router is jouw pakkie an, om het simpel te zeggen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 17, 2025

@DeAbnormale  Als jij alle stappen met de collega aan de telefoon doorloopt dan zou jouw domein uitgesloten moeten zijn. En dan hebben we het over resets, kabels en eventueel eigen aangesloten apparatuur. 

Dus dan kun je gerust een monteur laten komen