Skip to main content
Beantwoord

1 Gbit haalt snelheid bij lange na niet

• 18 maart 2025
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik heb dus 1gbit verbinding en die wordt bij lange na niet gehaald.wat zeer frustrerend is als je er wel voor betaald.tevens moet ik ethernetkabel opnieuw inpluggen als ik een pc opstart 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Matt206 zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

Bekijk origineel

8 reacties

• Helper
  • 35 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi,

Hoe lang heb je al 1 GB verbinding? heb je je router al eens helemaal uit en aangezet ? Heb je een directe vaste verbinding naar de router ?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 18 maart 2025

@gino

Gino-D schreef:

Hoi,

Hoe lang heb je al 1 GB verbinding? heb je je router al eens helemaal uit en aangezet ? Heb je een directe vaste verbinding naar de router ?

Ik heb vanaf ik klant ben al 1gb verbinding 

De router is meermaals aan en uitgezet.

Het betreft via ethernetkabel dus ja.ook heb ik via een wifi versterker geprobeert in verleden haalde hij gewoon de snelheid tegenwoordig niet meer

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8253 reacties
  • Antwoord
  • 18 maart 2025

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 20 maart 2025
JanD schreef:

Werkt allemaal niet alles al geprobeerd

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 20 maart 2025

​@KPN ik betaal een beste prijs voor goed internet maar het is gewoon zwaar ondermaats nu valt zelfs internet helemaal weg.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Matt206 

Het lijkt mij een goed idee, om even telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN.
Een medewerker van de storingsdienst zal dan een lijnmeting gaan verrichten, tussen de wijkcentrale en jouw woning, om te zien waar het eventueel fout gaat.
Tevens kan de medewerker ook het KPN modem uitlezen, om te checken of het misschien aan het modem zelf ligt.

Bel met een vaste telefoon of mobiel naar: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt het volgende in:
ik heb een storing of ik heb geen internet

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 21 maart 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Hoi ​@Matt206 

Het lijkt mij een goed idee, om even telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN.
Een medewerker van de storingsdienst zal dan een lijnmeting gaan verrichten, tussen de wijkcentrale en jouw woning, om te zien waar het eventueel fout gaat.
Tevens kan de medewerker ook het KPN modem uitlezen, om te checken of het misschien aan het modem zelf ligt.

Bel met een vaste telefoon of mobiel naar: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt het volgende in:
ik heb een storing of ik heb geen internet

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Ook gedaan nog steeds niks internet valt steeds vaker gewoon helemaal uit

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Matt206 

Dan is de storingsdienst de enige weg, om voor dit probleem een oplossing te vinden.
Zo kan de storingsdienst, in samenspraak met jouw, een monteur sturen die op lokatie naar een passende oplossing kan gaan kijken.

Daarnaast zou met een nieuwe lijnmeting, duidelijk moeten worden waarom het internet steeds bij jouw weg valt, plus een check van het modem zelf.

Stel dat het probleem in het modem zou zitten, dan zou er gekeken kunnen worden naar een omruil van het modem voor een nieuw exemplaar.
Maar voor dezelfde geldt ligt het ergens aan de glasvezelverbinding naar jouw woning.

Dus nogmaals bellen met de storingsdienst, en vragen naar een lijnmeting in verband met het steeds wegvallen van het internet signaal.

Nu geen actie ondernemen, zorgt er niet voor dat het opgelost gaat worden.

Reageer