Skip to main content
Vraag

MijnKPN en Thuis app werken niet meer en blijven in een cirkel hangen

Sinds een dag of 4-5 werkt de Thuis en mijn KPN app niet meer, blijven in een visuele cirkel hangen.

je moet ze downloaden maar he tis van de een naar de ander.

Opeens is de verbinding met een Super wifi punt verbroken.

Sinds de update van nieuwe software alles ontregeld in mijn gehele netwerk.

Via de app inloggen lukt ook niet meer.

Zeer droevig

14 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1058 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@Fred M. Lastig dat je problemen hebt met de MijnKPN app. Waar loop je precies tegenaan? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Welke stappen zet je in de app en wat gaat er mis? 

Je geeft ook aan dat de verbinding met het SuperWifi punt is verbroken. Zie je dan ook een rood lampje op de SuperWifi? Je kunt eens kijken of je dan met het stappenplan in het onderstaande kennisbankartikel verder komt. 

Laat maar weten of ik je nog ergens mee kan helpen! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 25 maart 2025

Beste Arjan,

Dank voor je reactie, er zijn diverse problemen na de Software Update van het modem.

• Souper WiFi valt steeds uit, is niet te koppelen aan het modem enz.
  • Het gebruik van de KPN apps
  • Inloggen im mijn account

Wat ik ook probeer de Super WiFi steunpunten zijn niet te koppelen en als het lukt dan vallen ze weer uit, vanavond (5 dagen mee bezig geweest) heb ik ze weer kunnen koppelen, afwachten hoelang het zo blijft 

Om de super te kunnen koppelen gebruikte ik de MIJN KPN APP, nu kom ik in een loop terecht als ik de app opent, dan wil ik inloggen, dan gaat hij automatisch naar de Thuis aap, en daar krijg ik het scherm Download mijn KPN, als ik hierop klik krijg ik een help pagina, als ik dan op WiFi netwerk beheren klik dan wordt ik door gestuurd naar Google Play om Mijn KPN APP en dan kan ik klikken op Oppennen, als ik dat doet dan kom ik weer aan het begin, de knoppen, - WiFi netwerk beheren, Wifi verbeteren, Facturen, en zo gaat het maar door.

Als laatste,

ook het inloggen op mijn account gaat ook steeds mis, moet elke keer mijn wachtwoord veranderen om in te kunnen loggen.

heb alle apps al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, uiteraard tussendoor ook mijn telefoon opnieuw opgestart maar helaas niet gelukt.

Ik ben benieuwd of u een passende oplossing heb.

m.vr.gr.

Fred Meijer

• 3353 reacties
  • 26 maart 2025

Als jij naar de Thuis app gestuurd word, dan houd dat in dat jij nog apparatuur in je netwerk hebt wat nog niet geupdate is naar de nieuwe firmware. 

Jij hebt de KPN Box 12 begrijp ik. Welke firmware staat daarop? Wat zie je als je naar http://192.168.2.254 gaat? Bij de nieuwe firmware staat de versie op de login pagina. Hief je niet eens voor in te loggen om die te zien. Wel openen op pc of laptop met groot scherm. Anders valt het buiten beeld en je kunt op de mobiel niet schuiven met je vinger op het scherm. Dat kan bij alle webpagina's, maar niet bij KPN natuurlijk. Dat hebben ze op wonderlijke wijze geblokkeerd ofzo. 

Heb je witte of zwarte SuperWiFi's? Heb je daarnaast misschien ook nog Experia WiFi's? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 26 maart 2025

Beste Marlon,

zie hieronder.

Ik heb een Super Wifi set, die bestaat ui 1 zwarte en 2 witte ontvanger/zender, er zijn andere Experia WiFi's aanwezig.

Gisterenavond contact gehad met een KPN medewerkster (die was geduldig en zeer behulpzaam) de eerste opmerking die zij maakte was dat de internet verbinding zeer instabiel was, waarop ik antwoorde dat dit al vanaf het begin af aan al is, ik heb ook altijd gezegd dat het modem niet deugt, heb ook meerder malen om een ander modem gevraagd, helaas niemand thuis…..

We hebben gisteren de eerst de glasvezel verbinding onderbroken en opnieuw opgestart, aansluitend de Super Wifi geprobeerd opnieuw te verbinden, na ca. 25 min helaas wederom geen succes.

Toch nog een keer geprobeerd (ik eerst poort 4 gebruikt - ging niet goed, vervolgens poort 3 en dit is wel gelukt, hoelang het goed blijft gaan ?????)

Ik heb ook een Denon AVR en HEOS boxen, zodra ik de KPN tv box aanzet en ik heb het geluid naar mijn boxen dan is het met enige regelmaat niet om aan te horen daar en tegen als ik via de HEOS app muziek luister dan is het geluid super, maar zodra ik TV of radio via de KNP TV box doet is het drama, de KPN Box is ook al een keer vervangen.

Mijn gevoel zegt gewoon het modem is de boos doener.

ik zie met belangstelling uw reactie tegemoet.

gt. Fred 

• 3353 reacties
  • 26 maart 2025

Je hebt dus Experia WiFi's lees ik. Deze zorgen er voor dat je telkens naar de Thuis app gestuurd word. Kan je deze tijdelijk uit zetten? Hopelijk werkt dan de MijnKPN app wel.

• 3353 reacties
  • 26 maart 2025

Hoe is de tv ontvanger verbonden met de KPN Box? Met een utp kabel? Een kabel die uit 1 geheel bestaat? Er zit niets tussen? Geen draadloze verbindingset ofzo? Gebruik je nog een switch in huis?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 26 maart 2025

De twee witte zijn al uitgeschakeld geweest en dan werkt de app nog niet, ik zal van het weekend proberen om ook de zwarte uit tet schakelen en dan kijken of de app wel wekt.

Het vreemde is is dat de app wel gewerkt heeft maar sinds ca. één week niet meer??

De TV ontvanger en Denon AVR receiver zijn direct op de gele poort van het modem aangesloten.

Voor mijn overige devices het ik een switch, ook hier geld, heeft voorheen wel gewerkt.

ik zie met belangstelling uw reactie tegemoet.

gt. Fred 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1058 reacties
  • 27 maart 2025

De zwarte ronde SuperWifi versterker kun je aanhouden, maar onderstaande Experia Wifi versterkers kun je het beste uitzetten. Die zijn niet meegegaan in de firmware update. Ik ben benieuwd of de MijnKPN app en Wifinetwerk beheren dan wel werkt. Voor het koppelen van SuperWifi versterkers aan je netwerk heb je trouwens de app niet nodig. Als je ze (minimaal 30 minuten) bekabeld aansluit gebeurt de koppeling automatisch. Verder lees je nog meer over de SuperWifi en het aansluiten op onze kennisbank. 

Ik verwacht verder niet dat het modem de boosdoener is wat betreft het matige geluid. Je geeft aan dat het niet om aan te horen is af en toe. Wat gebeurt er dan precies? Begint het te haperen of is het geluid gedempt bijvoorbeeld? Ik ben ook wel benieuwd hoe de tv-ontvanger (VIP5202) is verbonden met de Denon receiver. Heb je een optische kabel lopen van de tv ontvanger naar de Denon of gaat er een optische/HDMI kabel van tv naar de receiver? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 27 maart 2025

Beste Arjan,

DE twee witte zijn al uitgeschakeld geweest en ook dan werkt de app niet, eigenlijk moet ik zeggen dat de knop met het WiFi teken niet werkt. De overige twee knoppen werken naar behoren facturen en WiFi verbeteren, als je deze stappen doorloopt dan kom je uiteindelijk weer bij het moment dat hij door moet pakken naar de juiste stap maar dan kom je in de loep terecht.

Als ik op de WiFi knop druk dan gaat hij automatisch naar de google store om de KPN Thuis app te installeren en volgens mij is dit goed.

Zou het niet zo kunnen zijn dat er een Bug in de app zit, ik gezien op internet dat er meer problemen zijn met de app en na de software update?

v.w.b. de Denon set, het geluid hapert, valt weg enz.

Ik heb beide al geprobeerd zowel optisch als via HDMI en beide aangesloten, maar het probleem blijft.

b.v. vandaag ging het zeker een uur goed en dan opeens begint het.

wat is een  optische/HDMI kabel ?

Arjan, ik hoor graag van jou.

• 3353 reacties
  • 27 maart 2025
Fred M schreef:

DE twee witte zijn al uitgeschakeld geweest en ook dan werkt de app niet...

Wij vragen je om de zwarte Experia WiFi's uit te zetten. Waarom begin je dan over de witte SuperWiFi's? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 28 maart 2025

Goedemorgen Marlon,

De reden dat ik over de Witte begin is naar aanleiding van de reactie van Arjan  voorgaande reactie […..De zwarte ronde SuperWifi versterker kun je aanhouden] Arjan heeft het dat over [….maar onderstaande Experia Wifi versterkers kun je het beste uitzetten. Die zijn niet meegegaan in de firmware update…….] ] maar deze heb ik helemaal WiFi versterker heb ik niet.

Ik heb aangegeven dat 1 ronde zwarte heb en 2 ronde witte die heb ik als 1 set erbij gekregen toen ik klant werd bij KPN.

Resume:

Wat moet ik nu aanlaten of uitzetten 

Het zou heel kwalijk zijn als er een update wordt doorgevoerd en dit dan niet meer werkt op de versterkers.

Ik zie met belangstelling een reactie tegemoet met de vervolg stappen en de ontbrekende reactie op de vragen die nog open staan, zie hieronder.

[…… Zou het niet zo kunnen zijn dat er een Bug in de app zit, ik gezien op internet dat er meer problemen zijn met de app en na de software update?

Ik heb beide al geprobeerd zowel optisch als via HDMI en beide aangesloten, maar het probleem blijft.

wat is een  optische/HDMI kabel ?……...]

gr. Fred 

• 3353 reacties
  • 28 maart 2025
Fred M schreef:

maar deze heb ik helemaal WiFi versterker heb ik niet.

Je schrijft zelf dat je ze hebt:

Fred M schreef:

Ik heb een Super Wifi set, die bestaat ui 1 zwarte en 2 witte ontvanger/zender, er zijn andere Experia WiFi's aanwezig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 28 maart 2025

Foutje moet niet zijn.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Fred M schreef:

Ik heb aangegeven dat 1 ronde zwarte heb en 2 ronde witte die heb ik als 1 set erbij gekregen toen ik klant werd bij KPN.

Resume:

Wat moet ik nu aanlaten of uitzetten 

Ok, dan kun je al deze Wifi versterkers gewoon aanzetten en aanlaten. Als ze groene lampjes weergeven, dan staan ze goed ingesteld. Je kunt ook nog kijken op http://mijnmodem.kpn en na inloggen kijken onder Thuisnetwerk. Daar zie je hoe je apparaten zijn verbonden en met welke Wifi versterkers. 

Wat betreft de MijnKPN app zijn we nu aan het kijken waarom sommige klanten geen toegang hebben tot Wifinetwerk beheren. Het zou helpen als je mij een screenshot kan sturen van het scherm wat je ziet als je klikt op ‘Wifinetwerk beheren’. Gaat dat lukken? 

Fred M schreef:

wat is een  optische/HDMI kabel ?……...]

gr. Fred 

Zou je eens de optische kabel eens rechtstreeks van de tv ontvanger naar de Denon receiver willen laten lopen? Dan ben ik benieuwd of het geluid beter wordt. Of misschien heb je wel een HDMI kabel lopen van de tv ontvanger naar de Denon receiver en gaat er dan weer een HDMI kabel naar de tv. Kun je eens verduidelijken hoe de opstelling bij je thuis is en hoe de kabels lopen? Dan kunnen we eens kijken of er manier is om dit op te lossen. 

Reageer