Skip to main content
Beantwoord

KPN Box 12 slechte wifi en amper bereik op 2.4 GHz verbinding

• March 31, 2025
  • 6 reacties
  • 217 keer bekeken

Hallo,

Ik heb nu al maanden last van slechte wifi met de 2.4 verbinding. De 5 gig doet het echter prima maar alle slimme apparaten moeten op 2.4 wifi.

Nu hebben wij 3 kinderen waarvan 2 kleintjes en ik kan zelfs vaak de camera's niet eens meer ontvangen. Hetzelfde geldt voor chromecasts de cameradeurbel en eigenlijk elk apparaat wat op 2.4 gig moet.... ik heb al vanalles geprobeerd van modem reset tot inloggen op het modem en alles nalopen.

Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

Is er iemand die mij kan helpen? Ik hoor vanalles over een nieuwe modembox als het goed is hebben wij de 12.

Groetjes Ine

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat jammer dat dit zoveel gedoe oplevert ​@Ine Roox 😕

Heb je alleen een modem of maak je ook gebruik van wifiversterkers?

Ik wil graag deze beide artikelen met je delen, hier wordt uitgelegd hoe je een extra, nieuw 2,4Ghz netwerk aan kunt maken. Ik hoop dat dit nieuwe netwerk er voor zal zorgen dat al je apparaten weer goed willen verbinden!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 2, 2025

Ik wil graag deze beide artikelen met je delen, hier wordt uitgelegd hoe je een extra, nieuw 2,4Ghz netwerk aan kunt maken. Ik hoop dat dit nieuwe netwerk er voor zal zorgen dat al je apparaten weer goed willen verbinden!

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2025

Hoi Maja,

We hebben 2 wifiversterkers en mijn man heeft in het begin een 2.4 poort aangemaakt. Maar de verbinding hiervan is echt erg slecht. 2.4 apparaten maken amper verbinding.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 15, 2025

Mijn excuus voor de late reactie ​@Ine Roox, het is me niet helemaal duidelijk waarom maar ik krijg jouw laatste bericht nu pas onder ogen 😬

Jullie hebben dus al een apart 2,4Ghz netwerk, maar daarvan is de verbinding niet helemaal optimaal. Het 2,4Ghz netwerk is minder snel dan het 5Ghz netwerk, maar heeft wel een verder bereik, dus dit verbaast me een beetje. Zou je eens kunnen kijken of het een verschil maakt als je het kanaal wijzigt waar het 2,4Ghz netwerk over uitzendt? Je kunt dit doen via de servicetool kanaal wijzigen, maar je kunt dit ook aanpassen door in te loggen in het modem, als dat makkelijker is. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 20, 2025

Is dit iets dat jullie al hebben kunnen testen ​@Ine Roox? Ik hoor graag je bevindingen!

• Auteur
  • Topper
  • April 21, 2025

Is dit iets dat jullie al hebben kunnen testen ​@Ine Roox? Ik hoor graag je bevindingen!

Hoi Maja,

Helaas lukt het niet meer om in het modem in te loggen... diverse dingen geprobeerd maar het wachtwoord wordt niet herkent terwijl dit t wachtwoord is wat op de achterkant van het modem staat.... 

Vind het heel vervelend en begint me nu wel echt heel erg te irriteren, mensen kunnen niet eens meer aanbellen omdat de eufy deurbel niet goed werkt op de 2.4.... ik ben op dit moment eigenlijk van plan om over te stappen op een andere provider want ik vind dit ronduit slecht. Ik heb 2 versterkers beneden en boven en nog steeds kan ik geen enkel apparaat aansluiten. Ik zit met 2 hele jonge kindjes waar ik niet eens een slimme camera kan opzetten.....

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 21, 2025

Nou zeg, als het inloggen ook niet meer lukt snap ik dat de hele situatie je begint te irriteren 😕 Ik heb echter nog goede hoop dat we dit opgelost kunnen krijgen voor jullie!

Uiteraard kunnen we er via deze weg verder mee aan de slag gaan, maar het lijkt me op dit moment eigenlijk het beste om wat directer contact met onze klantenservice te hebben. Mijn collega kan dan ‘live’ samen met jou dingen testen en doormeten! Dit kan online via  Facebook en X, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld door onze klantenservice op een moment dat het jou uitkomt.