Skip to main content
Antwoord

TV wil niet verbinden met de wifi van het modem

• April 7, 2025
  • 11 reacties
  • 139 keer bekeken

Ik ben net overgestapt naar een KPN-abonnement. Ik heb het modem vorige week ontvangen. Het modem werkt, maar er is een verbindingsprobleem. Ik heb het minstens 10 keer geprobeerd, maar de wifi maakt geen verbinding met mijn tv. Ik heb de tv gereset, maar dat lukte niet. Ik heb het met een ander modem geprobeerd, maar daar is geen verbindingsprobleem. Maar omdat het internet van KPN is, heb ik via het andere modem geen internet. 

Beste antwoord door Sah4

De oplossing hiervoor was om het MAC-nummer van de tv in de portal van het modem in te voeren en dit toe te voegen. Na die extra wifi en 2,4 GHz, na het veranderen van de naam van de extra wifi was het verbonden 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 9, 2025

Hi ​@Sah4, welkom bij onze community. 

Wat naar om te lezen dat dit niet lukt, ik denk wel graag mee. 

Mag ik weten welke modem je hebt en welke televisie? Een merk en modelnummer zou fijn zijn. Als het op een andere verbinding wél werkt moeten we het hier ook werkend zien te krijgen. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Hoi Alex, bedankt voor je bericht 

Mijn tv-merk : Samsung Smart Tv Crystal UHD 4K TV modelcod: GUTU6979UXZG

Mijn Modem: KPN BOX 12

Modemserinumber:N7220847M005789

Groetjes Kemal Sahin

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 9, 2025

De Samsung verbindt alleen met 2.4 Ghz. 

Het is waarschijnlijk een 'conflict' met wifi6.

Wat ook kan: staat ie op WPA3? Dat werkt ook niet met de televisie. 

Heb je wel andere apparaten inmiddels verbonden met de Box12?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Ik ben ingelogd op de modemwebsite ( 192.168.2.254). Ik heb geprobeerd wat je eerder zei , Eerst heb ik de snelheid teruggebracht naar 2,4, alles gesloten en geopend, geen verandering , Daarna heb ik WPA3 gecontroleerd, het apparaat was al verbonden met de automatische WPA2-WPA3-optie, maar ik heb ze allemaal één voor één geprobeerd,  het resultaat is niet veranderd , Ja, het maakt ook verbinding met andere apparaten, alleen wifi, geen tv-verbinding , Ik heb geprobeerd alle verbindingen te sluiten en alleen verbinding te maken met de televisie, maar het werkte niet.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2025

Mijn tv ziet de beschikbare wifi en ik voer het wachtwoord in. Ik weet zeker dat ik het goed heb ingevoerd. Ik heb het minstens 10 keer geprobeerd, maar helaas is er geen verbinding met de modem. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2025

Moet in ieder geval niet op WPA3.

Maar WPA/WPA2 instelling. 

2.4 Ghz zou de tv moeten herkennen maar soms is een aparte SSID daarvoor nodig. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 15, 2025

@Sah4, hoe heb je het 2,4 GHz netwerk aangezet, met Extra WiFi zoals hieronder aangegeven? Zo niet, zou je dit een willen proberen? En inderdaad WPA2 aanhouden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 16, 2025

Er is momenteel WiFi-verbinding met de televisie. bedankt PeterG en Alex van KPN 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 17, 2025

Fijn om te lezen dat het nu is gelukt. Wat was uiteindelijk de oplossing? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 19, 2025

De oplossing hiervoor was om het MAC-nummer van de tv in de portal van het modem in te voeren en dit toe te voegen. Na die extra wifi en 2,4 GHz, na het veranderen van de naam van de extra wifi was het verbonden 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 23, 2025

@Sah4 dankjewel voor de terugkoppeling, hier hebben andere meelezers ook iets aan.