Skip to main content
Vraag

Slecht WiFi na overstap van Odido naar KPN

• 9 april 2025
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben na jaren zonder problemen (helaas) verleid om van Odido over te stappen naar KPN. Ben van een snelheid van 400mb overgegaan naar 1G bij KPN, sinds de overstap is de WIFI echt afschuwelijk slecht. Heb een simpele ping -t gezet in een CMD en elke 10-20 seconden geeft deze “Request timed out" voor 5 seconden, gevolgd door een 5 seconden van een ping boven de 1000 waarna het weer voor een minuut stabiliseert. Ik kan hier echt totaal niet mee werken, graag geen reactie met gebruik een ethernet kabel want dat is hier geen optie. Daarna is het probleem op mijn telefoon net zo. Ik woon in een klein appartement met 1 slaapkamer en met Odido had ik nergens in huis verbindingsproblemen met de router in de meterkast.

Op dit moment is het echter rampzalig en ik sta op het punt om mijn abonnement weer te annuleren en alles snel in te pakken zodat ik gauw weer terug kan naar Odido. Ik heb al tig keer die wifi en internet probleemoplossers van KPN gebruikt maar volgens die dingen is alles goed, terwijl toch echt overduidelijk is dat de WIFI gewoon verschrikkelijk is. Locatie maakt ook niet uit, naast de meterkast valt het signaal net zo vaak weg.  

Iemand die me hier verder mee kan helpen?

Ik zit hier echt naast de router. Deze problemen zijn pas begonnen nadat ik de nieuwe router heb geïnstalleerd.

5 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 april 2025

Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, modem gereset, gekeken of de router een update nodig had, leasetijd gecontroleerd van de router, modem van de stroom gehaald, voor de zekerheid alle drivers op de computer en telefoon geupdate maar het probleem ligt echt aan deze router want de problemen zijn direct begonnen nadat ik de oude weghaalde en deze had aangesloten. Op bovenstaande screenshots zit ik naast de meterkast maar alsnog is er om de paar seconden een enorm hoge ping. Ik hoorde al dat het kan dat ik een  monteur zelf moet betalen dus ik wil eigenlijk graag deze week nog een oplossing of ik ga alles gauw weer inpakken zodat ik terug kan naar mijn oude aanbieder want dit is helemaal niks en ik ben er 100% van overtuigd dat dit probleem komt door firmware dan wel de nieuwe KPN router. 

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 81 reacties
  • 9 april 2025

Ik vind dit heel erg vervelend voor je, dit zou eigenlijk niet mogen.

Waarschijnlijk heb je niet een Experiabox v10a, en werkt het dus bij jouw modem-router anders, maar misschien heb je nog wat aan de informatie die ik een aantal jaren geleden op dit forum heb geplaatst over WiFi verbeteren op de Experiabox v10a:

WiFi verbeteren Experiabox v10a

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1229 reacties
  • 11 april 2025

Hoi ​@Alexander2804. Ik wil je eigenlijk welkom heten bij KPN, maar in het andere topic waarin je reageerde heb je al aangegeven dat je weer terug bent gegaan naar Odido. Dat vind ik erg jammer om te lezen. Ook jammer dat via de helpdesk niet is aangegeven dat je altijd binnen de eerste 14 dagen een gratis installatiemonteur kan aanvragen. Daar komen geen extra kosten achter weg als er geen kabels worden aangelegd en dergelijke. 

Spijtig dat we je niet konden helpen, maar hopelijk zien we je in de toekomst toch nog een keer terug! Hoe de verbinding bij jou opereerde hoort natuurlijk niet zo en ik ben er van overtuigd dat we dat samen met je hadden kunnen oplossen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 april 2025

Bedankt voor de reactie Arjan, helaas is dat inderdaad niet vertelt, wel dat er een monteur kon komen maar dat moest ik maar zelf online aanvragen volgens de medewerker terwijl ik geen idee had waar en daarbij werd niet vermeld dat ik hier niet zelf voor hoefde te betalen. Ook las ik in het bericht van een andere gebruiker dat hij uiteindelijk zelf de router moest gaan omwisselen, voor mij is de dichtstbijzijnde Kpn winkel ook zeker niet in de buurt dus daar zat ik ook niet op te wachten.

Ik heb meerdere testen gedaan en kwam echt tot de conclusie dat het probleem in deze van de router zelf kwam, dus ik had ook weinig zin om eerst een monteur te laten komen en zo ook weer een tijd verder te zijn.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1229 reacties
  • 14 april 2025

Het zou best aan het modem gelegen kunnen hebben hoor, dat is zeker mogelijk. Jammer dat het zo gelopen is en misschien tot ziens! 

Reageer