Skip to main content
Antwoord

Abonnement voordelig wijzigen wordt opzettelijk moeilijk gemaakt?

• May 26, 2025
  • 19 reacties
  • 384 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

Wij zitten nog op een oud abonnement (Lijbrandt/Telfort klant) en als je zelf wat wil aanpassen ga je meer betalen dan via een link verborgen op het forum: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Deze link is nergens te vinden op de website en als je daar op “Toon mijn persoonlijk advies” klikt krijg je een voordeliger aanbieding dan hetzelfde abonnement op de website.
Overigens alleen te vinden als je niet ingelogd bent, want anders krijg je alleen aanbiedingen te zien voor je huidige abonnement die nog duurder zijn. Waarom doet KPN dit en waarom stelt KPN haar oude klanten niet op de hoogte? Jaren lang wordt snelheid/prijs niet automatisch verbeterd als oude proposities niet meer in lijn zijn met het huidige aanbod.

Met vriendelijke groet,
Leanne.​​​​​

Beste antwoord door Rowi.

@leannejh via de MijnKPN omgeving ga je inderdaad nooit vinden wat je via die andere link vindt. Het zijn twee verschillende verleng omgevingen.

Ik heb nu een Hussel abonnement ook ik kan via MijnKPN op geen enkele methode switchen naar de huidige propositie. Waarmee ik iets voordeliger uit kan zijn als ik genoegen neem met de TV+ Box die daar bij hoort.

Die 'verborgen' link is/was deels voor klanten om van de 1Gb abonnement over te stappen naar 4Gb. In dat topic had ik die link ook gevonden.  Dit is ook de enige optie om als klant zelf te veranderen van propositie dus het abonnement met de TV+ box.

Via de MijnKPN omgeving krijg je alleen de mogelijkheid om het bestaande abonnement te verlengen of aan te passen  met een 'kleine' korting.

Producten-Internet-bekijk je verlengaanbod. Dan zie ik dit adres.

Via de andere link zie ik dit adres

Vandaar dat ik vrij stellig ben in wat ik eerder in deze reactie schreef over die twee verlengen omgevingen. De ene optie is je huidige product verlengen. De andere optie is feitelijk niet verlengen  maar klant blijven met een ander product dus de huidige propositie.

19 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Ter aanvulling:

Overigens zijn er 2 redenen waarom wij nog niet besloten hebben om zelf op deze verborgen aanbieding in te gaan:

• Onduidelijk of huidige @lijbrandt e-mailboxen behouden blijven en dit is een must
  • De nieuwe TV ontvanger (TV+) is minder geschikt voor mijn ouders daar die nog veel gebruik maken van Teletekst op andere zenders dan NPO en niks met streamingsdiensten hebben. De huidige HMB 2260 Arcadian is erg traag geworden (volledige reset helpt niet) en zie liever een Arris VIP 5202 komen ter vervanging, omdat deze beter aansluit bij de wensen zonder ander menu interface. Sneller en zelfde gebruiksgemak als huidige ontvanger.

Maar de hamvraag blijft waarom deze link met gunstiger voorwaarden nergens op de website (via menu, dan wel MijnKPN) te vinden is.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@leannejh, begrijp ik goed dat je op verschillende plekken, een ander verlengaanbod te zien krijgt? Wat zie je als je via je MijnKPN account je abonnement wil verlengen? Komt dit aanbod dan ook tevoorschijn of is het anders dan dit?

Verder wil ik vast even benoemen dat je mailadressen behouden zullen blijven, laat dat je dus niet tegenhouden 🙂 Wat bij de overstap naar dit aanbod met TV+ wél onvermijdelijk is: TV+ heeft een nieuw type ontvanger, je kunt bij TV+ niet met een HMB blijven kijken of een Arris aanvragen. Als het voor je ouders van belang is om tv te kunnen blijven kijken zoals ze het nu gewend zijn, snap ik heel goed dat jullie terughoudend zijn wat betreft het overstappen naar een abonnement met TV+!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Hi ​@leannejh, begrijp ik goed dat je op verschillende plekken, een ander verlengaanbod te zien krijgt? Wat zie je als je via je MijnKPN account je abonnement wil verlengen? Komt dit aanbod dan ook tevoorschijn of is het anders dan dit?

Verder wil ik vast even benoemen dat je mailadressen behouden zullen blijven, laat dat je dus niet tegenhouden 🙂 Wat bij de overstap naar dit aanbod met TV+ wél onvermijdelijk is: TV+ heeft een nieuw type ontvanger, je kunt bij TV+ niet met een HMB blijven kijken of een Arris aanvragen. Als het voor je ouders van belang is om tv te kunnen blijven kijken zoals ze het nu gewend zijn, snap ik heel goed dat jullie terughoudend zijn wat betreft het overstappen naar een abonnement met TV+!

Via MijnKPN->Producten->Internet->Abonnement aanpassen krijg je een aanbod gebaseerd op huidig abonnement wat duurder is (komt bv nog eens 4 euro bovenop voor 200Mbit).

Ook als je een nieuw abonnement wil afsluiten is er een prijsverschil van 3 euro tov het persoonlijk verlengadvies (zelfde opties):

Het is een hele simpele vraag; Toon mij waar ik dezelfde informatie kan vinden als in de gevonden link op het Forum: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet (en op die pagina op “Toon mijn persoonlijk advies” klikken).
Je kunt niet bij dit persoonlijk verlengadvies komen via de website of op een andere manier. Het is bij toeval dat ik deze link tegenkwam op het Forum. Hoe zit dit?

Het komt erop neer dat we 7 euro te veel betalen per maand en zelfs nog steeds 6 euro te veel indien de internetsnelheid omhoog gaat naar 200Mbit ipv huidige 100Mbit. De TV+ box is geen goede optie zoals eerder aangegeven, maar wel goed om te horen dat e-mail adressen behouden blijven.

Naast gestelde vraag over het verborgen persoonlijk verlengadvies kijk ik dan ook uit naar correctie doorvoeringen van huidige abonnementskosten/snelheden en zou het op prijs stellen de traag werkende HMB 2260 Arcadian in te ruilen voor de snellere Arris VIP 5202.

Bedankt voor de medewerking.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 28, 2025

Is 200/200 wel echt nodig?

Meestal is 100/100 Mb/s voldoende.

Bij KPN tv+ abonnement krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Even wennen, maar werkt makkelijk, snel en goed.

Het is een Android mediabox.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

@joop2011 Met alle respect, maar ik stel uw bijdrage niet op prijs.
Welke internetsnelheid wel of niet voldoende is, is niet relevant met betrekking tot de gestelde vraag. Ook ben ik volledig op de hoogte welke tv-ontvanger bij KPN TV+ hoort (zie eerdere berichtgeving).

Dus bij deze ook aan U de vraag waar ik op de website, via het menu dan wel MijnKPN, bij de volgende verborgen link kan komen: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet
Eenmaal bij deze verborgen link aangekomen heb je de keuze uit 2 opties, namelijk “Zelf Samenstellen” en “Toon mijn persoonlijk advies”:

Alleen de minder opvallende knop “Toon mijn persoonlijk advies” resulteert in de voordeliger aanbieding (“Zelf samenstellen” gaat uit van je huidige duurdere abonnement).
Maar om überhaupt bij deze pagina te kunnen komen heb je dus een verborgen link nodig die alleen op het forum gepost is.
KPN informeert haar klanten niet als een huidig abonnement zich niet meer goed qua prijs/kwaliteit verhoudt en het is lastig dit zelf te corrigeren. Daar gaat de vraag over. Oude klanten 7 euro (of 6 euro te veel voor halve snelheid) meer laten betalen voor dezelfde diensten is op zijn minst niet klantvriendelijk te noemen.
Vandaar de aanvullende toevoeging betreffende prijs/kwaliteit correcties en de wens de HMB 2260 Arcadian in te ruilen voor de snellere Arris VIP 5202 bij huidig abonnement.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

In het overzicht van je verlengshop zie ik nog de 50Mb snelheden staan ​@leannejh, dus ik vermoed dat het abonnement ‘onder water’ inderdaad nog Telfort is. Dat zou er wel eens de oorzaak van kunnen zijn dat het bij dit abonnement een beetje vreemd gaat.

Ik wil hier intern wel graag even achteraan, horen de gegevens die je in je profiel hebt staan bij het abonnement van je ouders?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

@Maja van KPN Ja, die gegevens kloppen.
Het is inderdaad zo dat het nog een oud abonnement is “onder water”. Vandaar ook mijn eerdere toevoeging over de @lijbrandt e-mail adressen.
Maar ook U geeft helaas geen antwoord op de vraag betreffende de verborgen link.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Dat is omdat ik geen antwoord op de vraag heb op het moment ​@leannejh, de link verwijst naar de verlengshop en daar zou je hetzelfde aanbod moeten zien als via MijnKPN en dat is bij jou niet zo. Vandaar dat ik er nu navraag over ga doen 🙂

Zodra ik er meer over weet, kom ik er bij je op terug!

• May 29, 2025

Deze pagina op de website:

https://www.kpn.com/televisie

Als je daar klikt op de knop "Al internet? Bekijk de mogelijkheden", waar kom je dan? Kom je dan op de pagina uit waarop je de tv+ ontvanger ziet staan?

Ik wel in iedergeval. Maar ja, ik heb geen oud abonnement, ik heb een tv+ abonnement. 

• Antwoord
  • May 29, 2025

@leannejh via de MijnKPN omgeving ga je inderdaad nooit vinden wat je via die andere link vindt. Het zijn twee verschillende verleng omgevingen.

Ik heb nu een Hussel abonnement ook ik kan via MijnKPN op geen enkele methode switchen naar de huidige propositie. Waarmee ik iets voordeliger uit kan zijn als ik genoegen neem met de TV+ Box die daar bij hoort.

Die 'verborgen' link is/was deels voor klanten om van de 1Gb abonnement over te stappen naar 4Gb. In dat topic had ik die link ook gevonden.  Dit is ook de enige optie om als klant zelf te veranderen van propositie dus het abonnement met de TV+ box.

Via de MijnKPN omgeving krijg je alleen de mogelijkheid om het bestaande abonnement te verlengen of aan te passen  met een 'kleine' korting.

Producten-Internet-bekijk je verlengaanbod. Dan zie ik dit adres.

Via de andere link zie ik dit adres

Vandaar dat ik vrij stellig ben in wat ik eerder in deze reactie schreef over die twee verlengen omgevingen. De ene optie is je huidige product verlengen. De andere optie is feitelijk niet verlengen  maar klant blijven met een ander product dus de huidige propositie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Als je daar klikt op de knop "Al internet? Bekijk de mogelijkheden", waar kom je dan? Kom je dan op de pagina uit waarop je de tv+ ontvanger ziet staan?

Ik wel in iedergeval. Maar ja, ik heb geen oud abonnement, ik heb een tv+ abonnement. 

Op deze manier krijg je inderdaad wel de correcte aanbieding te zien. Niet direct de plek waar je het zou verwachten, maar hartelijk bedankt voor deze toevoeging ​@Marlon92
Helaas is de TV+ ontvanger geen goede optie zoals eerder aangegeven, maar ik ben blij dat het toch mogelijk is om bij de correcte pagina te komen via de website.

@Rowi. Ja, ik ben tot dezelfde conclusie gekomen.

• May 29, 2025

Via deze methode kom ik ook bij de TV+ box uit met mijn Hussel abonnement. Maar wezenlijk is dit bedoeld voor klanten die nog geen TV afnemen. Het is hoe dan ook vreemd dat van Hussel naar TV+ verlengen wordt genoemd. 

• May 29, 2025

Ik heb sinds een paar weken tv+. Daarvoor had ik gewoon iTV. Daarbij kon/kun je nog steeds (?) je tv-deel van je huidige abo uitbreiden met een 4k - optie, als je internetverbinding daar snel genoeg voor is (dus niet per se je abo snelheid). Als je die optie aanzet (kan in MijnKPN, maar wellicht ook wel via de bestaande ontvanger) krijg je daarbij de VIP5202 want die ondersteunt 4k. De optie kost €2,50/mnd, maar je kunt 't na een maand of 6 weer uitzetten en de VIP5202 mag je dan blijven gebruiken weet ik uit ervaring. Maar wellicht kan dat niet bij voormalige Lijbrandt/Telfort abo's.

NB. De VIP5202 heeft geen display meer. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 3, 2025

@Henk2304 Deze 4k optie ontbreekt hier zowel op de website (MijnKPN) als op de HMB 2260 Arcadian TV ontvanger. Deze loopt overigens vast bij het bezoeken van het bestel menu alvorens opnieuw op te starten, maar dit terzijde.
We betalen al 7 euro p.m. te veel en al deze jaren nooit een bericht ontvangen van KPN over andere opties. Ik lees bijvoorbeeld dat mensen op een “Hussel” abonnement zitten/zaten, maar geen idee wat dat is.
Onder MijnKPN → Privacy en personalisatie staat wel aan dat KPN per post mag benaderen, maar dus nog nooit op de hoogte gesteld.  

Dat is omdat ik geen antwoord op de vraag heb op het moment ​@leannejh, de link verwijst naar de verlengshop en daar zou je hetzelfde aanbod moeten zien als via MijnKPN en dat is bij jou niet zo. Vandaar dat ik er nu navraag over ga doen 🙂

Zodra ik er meer over weet, kom ik er bij je op terug!

@Maja van KPN Bent U inmiddels al wat wijzer geworden? Anders wachten we nog even rustig af.

• June 5, 2025

@leannejh Hussel is de opvolger van KPN Compleet dat was er vanaf 2019 nu is er weer iets nieuws.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Maja van KPN Bent U inmiddels al wat wijzer geworden? Anders wachten we nog even rustig af.

Nog niet ​@leannejh, we zijn je niet vergeten hoor maar kunnen er nog niets concreets over melden! 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • June 16, 2025

Hi ​@leannejh, we hebben een reactie 🙂
We begrijpen dat het vervelend kan zijn als je denkt dat je te veel betaalt voor je abonnement, vooral als je een voordeliger aanbod ziet. Via de gedeelde link (overigens is dit géén verborgen link) kun je een persoonlijk verlengadvies krijgen. Dit advies kan voor iedereen anders zijn en is gebaseerd op je huidige pakket, de mogelijkheden op je adres (zoals glasvezel) en je verbruik. Dit kan een overstap naar een nieuwere abonnementsvorm betekenen, wat soms voordeliger kan zijn. We benaderen klanten niet actief voor een overstap als hun huidige abonnement goed bij hen past. We raden daarom aan om zelf je situatie te controleren op onze website voor een weloverwogen beslissing. Bij vragen helpen we uiteraard graag!

Ook voor mobiele abonnementen bieden we de mogelijkheid om te controleren of je nog het abonnement hebt dat het best bij je past. Controleer het eenvoudig via https://www.kpn.com/service/zit-ik-nog-goed.

Neem gerust contact op met onze telefonische klantenservice voor advies afgestemd op je persoonlijke situatie. Je kunt hiervoor belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt! Samen met mijn collega bespreek je dan wat het beste bij je past, of dat nu je huidige pakket is of een overstap.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 16, 2025

@Maja van KPN Ik pak er even een paar punten uit:

“Via de gedeelde link (overigens is dit géén verborgen link) kun je een persoonlijk verlengadvies krijgen.” 
Als deze link niet verborgen is waar kan ik deze dan vinden? Heb geprobeerd uit te leggen in dit topic dat wij niet bij dit persoonlijk verlengadvies kunnen komen, maar alleen bij een ander verlengaanbod dat van huidig oude abonnement uitgaat. Zie 1e reactie van ​@Rowi. 

“We benaderen klanten niet actief voor een overstap als hun huidige abonnement goed bij hen past.”
Ik lees: KPN laat klanten bewust te veel betalen voor een huidig abonnement ook al zijn er vergelijkbare nieuwe abonnementen met gunstiger voorwaarden (lagere prijs/sneller internet). Maar bedankt voor de opheldering dat klanten hier zelf achteraan moeten. Top klantenservice.

Ik ga de reactie van ​@Rowi. als beste antwoord selecteren, aangezien die het beste omschrijft waar het mis gaat..

Resteert mij mijn ongenoegen uit te spreken over hoe we 3 weken verder zijn zonder dat KPN iets heeft kunnen betekenen voor ons huidige abonnement. Duurdere kosten, lagere internetsnelheid en geen vervanging van de HMB 2260 Arcadian voor een Arris VIP 5202 zodat we niet op TV+ over hoeven te stappen.
Ben er klaar mee.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 24, 2025

Ik ga de reactie van ​@Rowi. als beste antwoord selecteren, aangezien die het beste omschrijft waar het mis gaat..

Beste antwoord is automatisch uitgezet. Ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat, heb het dus maar weer opnieuw geselecteerd.