Skip to main content
Antwoord

Geen internet door een kruising. Monteur kan pas maandag

• May 30, 2025
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Vandaag viel ineens internet (glasvezel) uit. Rode lampje alarm blijft knipperen op kastje met glasvezelaansluiting. Na lang telefonisch overleg oorzaak kruising in wijkcentrale. Ik heb dit in het verleden ook al meegemaakt. Waarschijnlijk is vandaag een andere aansluiting in centrale gemaakt waardoor ik nu geen internet meet heb. Er kan pas maandag een monteur langs komen. Erg vervelend dat ik hier de dupe van ben en nu zonder internet zit. Kan zoiets niet eerder, met meer spoed opgelost worden en hoe kan dit in de toekomst voorkomen worden?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Rob_Alkmaar 

Welkom op de community van KPN.

In het weekend zijn de meeste monteurs gewoon vrij, al zijn er uiteraard ook monteurs die storingsdiensten draaien, maar dan met name voor de grote bedrijven die daar een speciaal abonnement voor hebben (genaamd SLA), en dan binnen enkele uren een KPN monteur op de stoep hebben staan.

Pariculiere klanten worden voornamelijk geholpen bij storingen en problemen tijdens de werkdagen, dus van maandag tot en met vrijdag.
Dus vandaar dat de monteur pas aankomende maandag bij je langs kan komen, en dat is al aardig snel kan ik je zeggen, want er zijn ook mede klanten die soms 1 a 2 weken moeten wachten voordat er een monteur beschikbaar is.

Dus eerder dan aankomende maandag gaat dus niet lukken.
Daarnaast hebben niet alle monteurs toegang tot de wijkcentrale, waardoor er dus een monteur moeten komen die wel toegang heeft.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rob_Alkmaar 

Welkom op de community van KPN.

In het weekend zijn de meeste monteurs gewoon vrij, al zijn er uiteraard ook monteurs die storingsdiensten draaien, maar dan met name voor de grote bedrijven die daar een speciaal abonnement voor hebben (genaamd SLA), en dan binnen enkele uren een KPN monteur op de stoep hebben staan.

Pariculiere klanten worden voornamelijk geholpen bij storingen en problemen tijdens de werkdagen, dus van maandag tot en met vrijdag.
Dus vandaar dat de monteur pas aankomende maandag bij je langs kan komen, en dat is al aardig snel kan ik je zeggen, want er zijn ook mede klanten die soms 1 a 2 weken moeten wachten voordat er een monteur beschikbaar is.

Dus eerder dan aankomende maandag gaat dus niet lukken.
Daarnaast hebben niet alle monteurs toegang tot de wijkcentrale, waardoor er dus een monteur moeten komen die wel toegang heeft.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 31, 2025

Korte aanvulling; zaterdagen werken wel monteurs, en in principe kan elke kpn monteur in alle wijkcentrale's. Enkel een hoop pop's kunnen we niet in. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt voor je korte aanvulling ​@Ik_Combineer .
Ik denk dat TS nu wel goed door ons is geïnformeerd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 31, 2025

Beste ​@Rob_Alkmaar als je ook een mobiel abo bij KPN hebt, kun je aan KPN om een databundel vragen, zodat je je mobiel als hotspot kunt gebruiken en toch internet hebt, even bellen met 0800 0402.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Rob_Alkmaar, welkom op onze community. Ik zie al een paar duidelijke reacties staan. Inhoudelijk heb ik er via de community ook niet echt een oplossing voor.
Is alles gisteren gelukt?