Skip to main content
Antwoord

Wifi valt weg bij mobiel en Nintendo

  • June 6, 2025
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

Hele geïrriteerde kinderen hier. De wifi valt constant weg op hun mobiel en Nintendo terwijl wij zelf er geen weet van hebben. 
wat kunnen we hier aan doen? 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@StritLo! Goede tips van ​@Samaritaan:

Misschien de internet verbinding te traag (is hier ook het geval). Controleer ook verbinding kabels en aansluitingen. Harde reset van modem. Of je WiFi gegevens opnieuw invoeren. Wanneer dit allemaal niet helpt, dan is het beste KPN te bellen hierover. Ze kunnen met je meekijken en zonodig de besturing even overnemen, om makkelijker het probleem te localiseren.

Hier lees je hoe je jouw modem kunt resetten: Modem resetten of herstarten.

Je kunt ook nog de Wifi Manager proberen. Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen.

Mocht je ook problemen met jouw bekabelde internetverbinding ervaren, dan kan het helpen om dit stappenplan te doorlopen: Wifi of internet doet het niet.

Als ook dit niet werkt, dan kan een van mijn collega's even met je meekijken. Maak daarvoor een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 6, 2025

Óók hier regelmatig WiFi uitval. Oorzaken niet echt duidelijk. Wat soms helpt: mobiel even op vliegtuigstand. Dan weer vliegtuigstand uitzetten: en voila, WiFi is terug.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2025

Maar ook op de Nintendo, zitten ze midden in een spel en Bam… pubers… geen uitleg nodig wat er dan gebeurd. Het is heel vervelend maar ik heb geen oplossing. Telefoon hebben ze ook al eens helemaal uitgezet etc. 
 


Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 7, 2025

Misschien de internet verbinding te traag (is hier ook het geval). Controleer ook verbinding kabels en aansluitingen. Harde reset van modem. Of je WiFi gegevens opnieuw invoeren. Wanneer dit allemaal niet helpt, dan is het beste KPN te bellen hierover. Ze kunnen met je meekijken en zonodig de besturing even overnemen, om makkelijker het probleem te localiseren.


Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Hi ​@StritLo! Goede tips van ​@Samaritaan:

Misschien de internet verbinding te traag (is hier ook het geval). Controleer ook verbinding kabels en aansluitingen. Harde reset van modem. Of je WiFi gegevens opnieuw invoeren. Wanneer dit allemaal niet helpt, dan is het beste KPN te bellen hierover. Ze kunnen met je meekijken en zonodig de besturing even overnemen, om makkelijker het probleem te localiseren.

Hier lees je hoe je jouw modem kunt resetten: Modem resetten of herstarten.

Je kunt ook nog de Wifi Manager proberen. Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen.

Mocht je ook problemen met jouw bekabelde internetverbinding ervaren, dan kan het helpen om dit stappenplan te doorlopen: Wifi of internet doet het niet.

Als ook dit niet werkt, dan kan een van mijn collega's even met je meekijken. Maak daarvoor een belafspraak. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.