Skip to main content
Antwoord

Overstappen naar glasvezel verloopt dramatisch slecht

• June 10, 2025
  • 1 reactie
  • 93 keer bekeken

Een jaar geleden is glasvezel fysiek aangelegd in onze woning. Bij dat aanleggen hebben 3 verschillende monteurs gecontroleerd of alles in orde was en dat was niet het geval.
Nu glasvezel ook daadwerkelijk in de wijk beschikbaar is, willen we gaan aansluiten, maar dat lukt uiteraard niet.
Dus heb ik een melding gemaak in de KPN app met als omschhrijving dat het rode lampje (alarm) brandt op de schakeldoos op de muur.
Vervolgens komt er een monteur die constateert dat het rode lampje brandt en er dus een andere monteur moet komen van KPN netwerk. Die afspraak wordt snel gemaakt en vervolgens komt een volgende monteur (inmiddels dus de vijfde!) met een apparaat waarmee hij binnen 1 minuut kan vaststellen dat er een breuk in de kabel ligt op 46 meter afstand. [Vraag: waarom is deze controle bij de initiele aanleg niet gedaan??]
Deze monteur seint KPN netwerk in dat er een nieuwe afspraak moet worden gemaakt. Daartoe worrdt een poging gedaan door Noor Infratechniek, maar voordat ik kan opnemen is de verbinding verbroken. Dat is inmiddels 5 dagen geleden. De KPN-app zegt mij dat er een “monteurafspraak is verwijderd. We nemen contact met je op”, met als omschrijving "De monteurafspraak is verwijderd. Kom binnenkort terug om een nieuwe afspraak te maken. ”

Ik ben lost. KPN heeft geen makkelijk toegankelijk telefoonnnummer voor het bespreken van een dergelijk issue. Noor infratechniek neemt niet op. Wat gaat KPN hier aan doen?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@KeesKopmels .  Welkom hier bij de KPN Community. 

Op deze plek helpen klanten elkaar. Wij als KPN moderators overzien de discussies en springen hier en daar bij.  We zijn geen helpdesk.

Zo te lezen zijn er issues met de fysieke aansluiting.  Dat is een taak van onze netwerk afdeling en kan soms aardig wat voeten in de aarde hebben (helemaal als de breuk onder gemeente grond zit).

Het fijne kan ik je er niet van vertellen. Daarvoor heb je twee aanspreekpunten. 

Ten eerste: https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/hulp-en-contact   (deze is met name relevant als je nog geen actieve diensten hebt gehad). Alles mbt de fysieke aansluiting hoort bij hen

Optie twee: Als je abonnement al wel is gaan lopen (m.a.w. wij waren in de veronderstelling dat je diensten werkten en dat bleek achteraf niet zo) dan kun je het beste een terugbel afspraak maken en navraag doen over het ticket wat over jouw dienstuitval is aangemaakt. 

Als ik het zo doorlees denk ik dat in jouw geval, contact zoeken met kpnnetwerk de beste optie is. 

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 12, 2025

Hoi ​@KeesKopmels .  Welkom hier bij de KPN Community. 

Op deze plek helpen klanten elkaar. Wij als KPN moderators overzien de discussies en springen hier en daar bij.  We zijn geen helpdesk.

Zo te lezen zijn er issues met de fysieke aansluiting.  Dat is een taak van onze netwerk afdeling en kan soms aardig wat voeten in de aarde hebben (helemaal als de breuk onder gemeente grond zit).

Het fijne kan ik je er niet van vertellen. Daarvoor heb je twee aanspreekpunten. 

Ten eerste: https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/hulp-en-contact   (deze is met name relevant als je nog geen actieve diensten hebt gehad). Alles mbt de fysieke aansluiting hoort bij hen

Optie twee: Als je abonnement al wel is gaan lopen (m.a.w. wij waren in de veronderstelling dat je diensten werkten en dat bleek achteraf niet zo) dan kun je het beste een terugbel afspraak maken en navraag doen over het ticket wat over jouw dienstuitval is aangemaakt. 

Als ik het zo doorlees denk ik dat in jouw geval, contact zoeken met kpnnetwerk de beste optie is.