Skip to main content
Vraag

Hoe gaat de aanleg van glasvezel nu verder in het Westerkwartier?

• August 13, 2025
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

Hallo,

wij wonen in het buitengebied van de gemeente Westerkwartier. Op de website van KPN wordt vermeldt dat er glasvezel aangelegd zal gaan worden door Glasdraad. Glasdraad geeft echter aan dat zij klaar zijn in Westerkwartier en verwijst naar het faillissement van Rodin. En dat het niet aan hen is dat probleem op te lossen. Tegelijkertijd hebben wij met ons adres wel een inschrijving bij Glasdraad en internetten wij nog altijd via de koperdraad van KPN. Wij zouden heel graag glasvezel afnemen via KPN, maar we komen niet verder. 
Ik snap goed dat dit voor een deel over Glasdraad gaat. Maar KPN communiceert wel dat Glasdraad gaat aanleggen. De verbinding via de koperdraad wordt overigens snel instabieler bij ons in de regio. 
Kan iemand ons een update geven hierover? Glasdraad doet dit niet, KPN heeft eerder verwezen naar Glasdraad en ondertussen zitten wij met traag en haperend internet. 

Alvast bedankt. 

4 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 13, 2025

Welkom ​@NienkeV27.

Voor deze vraag moeten we je helaas verwijzen naar KPN Netwerk, omdat wij je hier niet verder mee kunnen helpen. In dit bericht plaats ik de juiste gegevens voor je, zodat je weet hoe je het beste contact kunt opnemen met KPN Netwerk. Mijn advies is om een klacht in te dienen, zodat deze afdeling met jouw zaak aan de slag kan gaan.

Klachtenformulier: https://netwerk.kpn.com/klachtenformulier/#klacht

Telefoonnummer is: 0880 06 37 44. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@NienkeV27, welkom op de KPN Community.

Je bevindt je nu op het platform waar klanten van KPN de provider elkaar helpen. Hier kunnen we je helaas geen update geven over de aanleg van glasvezel op jouw adres.

Je kunt op kpn.com jouw adres invullen om te zien of je glasvezel kunt bestellen. En je kunt op jouw adres invullen op kpn.com/glasvezelnetwerk om te zien wat de status van glasvezelaanleg op jouw adres is.

Je kunt eventueel ook een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Met een haalbaarheidsonderzoek wordt er gekeken of jouw woning aangesloten kan worden op ons glasvezelnetwerk en wat dit kost. Het onderzoek zelf kost niets en je hoeft er niet voor thuis te zijn. Na de aanvraag van het haalbaarheidsonderzoek krijg je binnen 15 werkdagen (3 weken) een e-mail met de uitslag. Kan jouw woning aangesloten worden op glasvezel? Dan krijg je ook meteen een offerte met de mogelijke kosten hiervoor.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 15, 2025

@Denise van KPN ik wil niet vervelend doen, maar heb je ​@NienkeV27 haar bericht wel gelezen ? Jouw reactie heeft helemaal niks met haar situatie te maken op het feit na dat ze hier verkeerd zit..

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 15, 2025

Welkom ​@NienkeV27.

Voor deze vraag moeten we je helaas verwijzen naar KPN Netwerk, omdat wij je hier niet verder mee kunnen helpen. In dit bericht plaats ik de juiste gegevens voor je, zodat je weet hoe je het beste contact kunt opnemen met KPN Netwerk. Mijn advies is om een klacht in te dienen, zodat deze afdeling met jouw zaak aan de slag kan gaan.

Klachtenformulier: https://netwerk.kpn.com/klachtenformulier/#klacht

Telefoonnummer is: 0880 06 37 44. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

Dank voor deze reactie. We zullen een klacht gaan indienen bij KPN Netwerk en kijken of we via daar verder komen.