Skip to main content
Antwoord

Geen brief ontvangen om afspraak te maken om glasvezel aan te sluiten

• August 19, 2025
  • 4 reacties
  • 107 keer bekeken

Meer dan anderhalf jaar geleden heeft Glaspoort een glasvezelkabel bij ons voor de deur aangelegd.

Tot op heden hebben wij niets vernomen van Glaspoort, uiteindelijk contact gehad met Glaspoort die ons vertelde dat we alles opnieuw moesten aanvragen bij KPN Netwerk. Dit is allemaal gelukt, wij hebben de bevestiging gekregen dat wij alle nieuwe apparatuur voor 1/9/25 ontvangen, zodat dit via het glasvezelaansluitpunt aangesloten kan worden.

Wij hebben Glaspoort toestemming gegeven tot het aansluiten, echter hierna hebben wij niets meer vernomen van Glaspoort behalve een statusupdate:

Je maakt een afspraak met de monteur

Je ontvangt een brief of e-mail waarin staat hoe je een afspraak kunt maken met de monteur. Deze monteur zal tijdens de afspraak de kabel naar binnen brengen en de aansluiting monteren op de afgesproken plaats.

Alleen die brief of email hebben wij niet ontvangen. Over 11 dagen zouden wij overgaan naar glasvezel, alleen ik vrees dat dit niet gaat lukken.

Vraag 1: hoe krijg ik Glaspoort zover dat zij mij gaan berichten

Vraag 2: zal ik met KPN maar afspreken dat we op een later tijdstip overgaan op glasvezel.

Overigens zoals velen die afhankelijk zijn van Glaspoort, ze komen afspraken niet na (twee maal), en zeggen dan doodleuk: u bent niet thuis. Service van Glaspoort is niet optimaal (druk ik me bescheiden uit)...

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@MarjaPV 

Welkom op de community van KPN.

Aangezien Glaspoort de partij is, die bij jouw de glasvezelaansluiting komt aanleggen in de meterkast, zou je daar je vraag moeten neerleggen.
Glaspoort heeft zijn eigen agenda, dus vandaar dat je in samenspraak met Glaspoort deze afspraak dient te maken, ook kun je dan gelijk vragen waarom je de brief of email (nog) niet hebt ontvangen.

Glaspoort kun je telefonisch bereiken.
Glaspoort kun je telefonisch bereiken op (088) 660 15 50 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

Je kunt ook een klacht indienen bij Glaspoort, als je ontevreden bent met de aanleg van het glasvezel naar en naar binnen in je woning.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier:
Glaspoort Klachtenformulier

Hopelijk wordt je nog vóór 1 september 2025 aangesloten op het glasvezel, zodat je nog gewoon op die datum over kunt naar glasvezel.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MarjaPV 

Welkom op de community van KPN.

Aangezien Glaspoort de partij is, die bij jouw de glasvezelaansluiting komt aanleggen in de meterkast, zou je daar je vraag moeten neerleggen.
Glaspoort heeft zijn eigen agenda, dus vandaar dat je in samenspraak met Glaspoort deze afspraak dient te maken, ook kun je dan gelijk vragen waarom je de brief of email (nog) niet hebt ontvangen.

Glaspoort kun je telefonisch bereiken.
Glaspoort kun je telefonisch bereiken op (088) 660 15 50 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

Je kunt ook een klacht indienen bij Glaspoort, als je ontevreden bent met de aanleg van het glasvezel naar en naar binnen in je woning.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier:
Glaspoort Klachtenformulier

Hopelijk wordt je nog vóór 1 september 2025 aangesloten op het glasvezel, zodat je nog gewoon op die datum over kunt naar glasvezel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2025

Dank aan dit antwoord, we hebben het klachtenformulier ingevuld, en jawel, op 1 september komt er een monteur om de glasvezelaansluiting aan te leggen...

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MarjaPV 

Fijn te horen, dat er op 1 september 2025 aanstaande een monteur langs komt, om het glasvezel naar binnen te trekken, en de aansluiting gereed te maken in je meterkast.

Alleen is het jammer, dat je daarvoor het klachtenformulier moest invullen.
Het had ook op een ander manier gekund, zonder een klacht te hoeven indienen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Glaspoort, volgens mij kunnen er een hele hoop mensen een verhaal over schrijven.

Vandaag, eindelijk na 3 keer niet te zijn gelukt, is vandaag een afspraak gemaakt met Glaspoort. Na drie keer moet het toch wel scheepsrecht zijn? We krijgen een bericht: 1 september tussen 08.00 uur en 13.00 uur komt er een monteur langs om het glasvezelaansluitpunt te monteren. De aannemer van Glaspoort stuurt nog een bericht, maandag 1 september 2025 komt er een monteur bij u langs.

Het laat zich raden: de monteur kwam weer niet opdagen, ditmaal was het excuus: vrijdag stond mijn auto in de garage, dus ik heb alle afspraken afgezegd...ik heb iedereen van wie het nummer bekend is gebeld, niemand heeft opgenomen (maar wij hebben wel voicemail). Dus vandaag weer voor niets gewacht, en dat is als ondernemer behoorlijk frustrerend als je weer geen vijf uur kan schrijven. En de reactie van Glaspoort: “er is de komende tijd niemand bij u in de buurt, we sturen wel een brief wanneer het weer past...en oh ja, sorry voor het ongemak.” 

Ik zou dit zakelijk toch niet moeten proberen bij mijn klanten, maar Glaspoort (en indirect KPN) komt er mee weg. Blijft vervelend.