Skip to main content

20GB bundel in Canada vertraagd en nu ineens 3x geactiveerd

• September 8, 2025
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik ben een paar uur terug aangekomen in Canada. Ik wilde een bundel kopen voor 20 GB. Dit heb ik via de sms VSCAN 20 naar 1266 gedaan. Vervolgens krijg ik een sms met:

Beste Klant, jouw aanmelding is ontvangen. Je ontvangt van ons een sms'je zodra de VS/Canada databundel van 20 GB is verwerkt en kan worden gebruikt. Hoeveel je verbruikt kun je direct zien in de MijnKPN app. Wij sturen je ook een sms bij verbruik van 50%, 75% en 100% van de bundel. Groet, KPN

Er gebeurd vervolgens 2 uur niks en heb ik nog steeds geen internet. Ik probeer het hierna nog een keer per sms. Ik krijg weer hetzelfde bericht. Weer geen internet.

Op jullie forum lees ik dit: https://community.kpn.com/mobiel-15/problemen-met-het-activeren-van-de-vs-canada-databundel-via-sms-622710 Dit probleem had ik dus ook. Vervolgens koop ik de bundel voor Canada via de KPN app. En verschijnt er na bevestiging met face ID van eenmalig (!) toevoegen 20GBplots 3 (!!!!?) x 20 GB. Alsof de smsjes toch plots hebben gewerkt, terwijl mijn internet het én niet deed én ik geen smsje als bevestiging van jullie kreeg. Meer dan 20 GB heb ik niet nodig en ik mag toch echt hopen dat jullie die 40 GB die ik niet nodig heb van mijn factuur afgooien. 

Daarnaast onmogelijk om KPN vanaf het buitenland normaal te bereiken als er veel tijdsverschil is. Ik kan jullie niet bellen door het tijdsverschil, maar ook niet omdat het niet verkrijgbaar is in bundels voor Canada. De vakantie begint op deze manier met 2x onnodig €35 euro betalen een beetje irritant! 

Ondertussen ben ik de deur uit en doet mijn internet het, maar in de KPN app staat niks over een bundel. En kan ik dus ook nergens zien hoeveel GB’s ik gebruik. Wat kan ik wel doen? NOG meer bundels kopen?! Mijn vriend zit ook bij KPN en die heeft het wel zichtbaar. Volgens mij gaat het bij mij helemaal mis. Kan iemand dit nakijken?

4 reacties

• September 8, 2025

Nog een mooie update! Weer in het hotel en ik zie dat ik nog 0 MB heb gebruikt van de prachtige 60.000 die ik van KPN ‘gekocht’ heb (heb het eindelijk kunnen vinden in de app). Waar ik dan net op heb zitten internetten mag Joost weten? Ik hoop dat dit niet de €2,50 PER MB (!!!) is.

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Hoi ​@Mcfleury 

Fijn om te lezen dat je al een overzicht hebt via de KPN app. Ik wilde al als tip geven om je gegevens in te vullen bij (privé) Profiel. Een moderator zal na oppikken van dit topic ook contact met je opnemen via dit topic. (medewerker) 

Ik weet niet welk merk en type telefoon dat je hebt, dat ontbreekt nog als basis, maar ik raadt je wel aan om zoals ik heb op mijn Samsung een datamanager app te installeren als extra. My data manager. Daarmee kun je ook instellen je roaming bundel en verbruik controleren. Mobile - WiFi - Roaming.

Veel plezier gewenst samen in Canada. 

• September 8, 2025

Ik heb inmiddels ook contact via Facebook met een medewerker. Sorry voor mijn gestress hoor maar via priveomstandigheden thuis in NL heb ik gewoon echt internet nodig, dat maakt het na een dag van 20 uur niet geslapen te hebben heel stressvol 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 10, 2025

Goedendag, ik begrijp dat je jouw account hebt verwijderd maar ik denk ik reageer toch nog even voor het geval je nog meeleest. Ik snap dat er dan gezien de omstandigheden even haast bij kwam kijken en ik ben blij dat de collega's je dan via Facebook hebben kunnen helpen. 

Mocht je in de toekomst vragen of hulp nodig hebben, post dan gerust nog eens een bericht of topic. De Community denkt graag met je mee!