Skip to main content
Antwoord

Citrix verbinding valt steeds weg op thuis locatie

• October 3, 2025
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Beste lezer,

Al meer dan 4 maanden heb ik problemen met thuiswerken via Citrix. Als ik thuiswerk, of dat nu via de kabel is, via wifi, of mijn 4g kaart (van de werkgever) of de hotspot, om de haverklap valt de Citrix verbinding weg. Ik krijg dan de melding dat mijn netwerkschijven en startmenu opnieuw worden opgestart. Als ik dan een gesprek via teams heb of een presentatie, dan krijg ik een wit scherm en/of valt het geluid weg. Hinderlijk. Mijn werkgever heeft inmiddels al meerdere dingen gedaan. Laptop vervangen (dit is nu de 3e laptop), en ook al een keer Citrix opnieuw ingesteld. Zij weten het ook niet meer. Zojuist contact gehad met de medewerker van KPN. Die had vanalles doorgemeten, maar hij zag niks bijzonders, alles bleek goed te staan. Hij raadde aan om het op dit forum te zetten. 
Wat bijzonder was: afgelopen woensdag heb ik eea getest bij mijn werkgever. Toen ik daar een tijdje op mijn hotspot gewerkt had via Citrix (dus de thuis situatie gesimuleerd), was er niks aan de hand. Hoe kan dit. Is er niemand die hier raadt mee weet. Ben ik nu echt de enige met dit probleem??? 
Overigens: ik kan een zwaardere/grotere laptop via mijn werkgever regelen, maar daar kan geen 4g kaart in en dan moet ik, als ik advies geef bij een werkgever, steeds verbinding maken met mijn hotspot. Dat is omslachtig.   Ik hoor graag of iemand hier raad mee weet. 

Beste antwoord door Raymond72

Hoi Marja,

Dank alsvast voor je antwoord. De 4g kaart is van mijn werkgever en dat zakelijk abonnement is bij jullie afgesloten. Mijn zakelijke telefoon is ook een zakelijk KPN abonnement. Ik heb het nog niet bij iemand anders thuis getest. Dat wilde ik eerst wel gaan doen. Maar het vreemde is: sinds jouw collega op afstand hier de boel heeft doorgemeten, ging het vanaf de dag erna weer goed. Ik moet dan wel mijn 4g kaart helemaal uitzetten, zodat de laptop niet hoeft te kiezen tussen wifi of de 4 g kaart. Dus vooralsnog lijkt het nu, gelukkig, goed te gaan. Maar wil ook niet te snel juichen. Wil daarom deze melding nog even open laten staan. 

mvgr

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 7, 2025

Welkom op de community ​@Raymond72, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat vreemd dat dit steeds mis gaat 😕 De 4G kaart van je werkgever, maakt die ook gebruik van het KPN netwerk? En met een hotspot, bedoel je daarmee dat je een hotspot maakt van jouw mobiele telefoon? Zo ja, loopt jouw mobiele abonnement bij KPN?

Als 1 (of beide) van de mobiele verbindingen níét van KPN is, kan ik niet echt een andere conclusie trekken dan dat dit via meerdere providers voorkomt en dit dus niet aan je internet zelf zou kunnen liggen 🤔

Wat gebeurt er als je jouw laptop niet op het werk, maar wél op een andere locatie via een ander netwerk test? Bijvoorbeeld bij een familielid en vriend? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 7, 2025

Hoi Marja,

Dank alsvast voor je antwoord. De 4g kaart is van mijn werkgever en dat zakelijk abonnement is bij jullie afgesloten. Mijn zakelijke telefoon is ook een zakelijk KPN abonnement. Ik heb het nog niet bij iemand anders thuis getest. Dat wilde ik eerst wel gaan doen. Maar het vreemde is: sinds jouw collega op afstand hier de boel heeft doorgemeten, ging het vanaf de dag erna weer goed. Ik moet dan wel mijn 4g kaart helemaal uitzetten, zodat de laptop niet hoeft te kiezen tussen wifi of de 4 g kaart. Dus vooralsnog lijkt het nu, gelukkig, goed te gaan. Maar wil ook niet te snel juichen. Wil daarom deze melding nog even open laten staan. 

mvgr

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 8, 2025

Oh, dat klinkt toch wel voorzichtig hoopvol ​@Raymond72! Ik markeer jouw reactie wel even als antwoord, mocht het echter toch weer mis gaan dan kan je gewoon weer in dit topic reageren en kunnen we er weer mee verder 🙂