Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15668 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 30, 2025

Ik ga dit wel navragen voor de zekerheid of hier iets aan de hand is en of het zo hoort.

Even voor de zekerheid, ​@Alex van KPN: de drie soorten links zijn bijzaak, en eigenlijk alleen ter info.

Maar het voorbeeld dat ik hierboven in “Toon inhoud” laat zien, hoort absoluut niet zo. 🤓

Dat was mij duidelijk, ik heb dit in ieder geval doorgezet. 

We zagen dat dit aanzienlijk minder voorkwam bij iedereen. Maar ook dit zet ik weer door, dank ook voor de request en response headers. Hopelijk hebben ze daar iets aan. 

• December 31, 2025

,

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

,

Kan ik je ergens bij helpen ​@Chanty73

Erwin van KPN
Moderator

@Arjan van B :  We hebben antwoord op die vraag over reacties in de profielen.  Dat is zo ontworpen en kunnen ze niet veranderen. Is het een handige of overzichtelijk functie zo? Nee, maar voor nu is het wat het is.  Het ticket is gesloten .

Mijn advies is om op de hoofdprofielpagina te blijven en steeds 'toon meer' aanklikken. Die links brengen je wel allemaal netjes naar de reactie in kwestie.

Wellicht passen ze dit in de toekomst aan, maar dat zal een veel grotere ingreep zijn en we moeten het voorlopig hier mee doen. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Dat is zo ontworpen en kunnen ze niet veranderen.

@Erwin van KPN, dat moeten ze verkeerd begrepen hebben. Want dat kan toch niet waar zijn?! Niemand ontwerpt dit:

Gainsight: alle reacties verwijzen naar dezelfde, foute, laatste reactie, van andere gebruiker

Ook ​@PeterG schreef hierboven na mijn melding:

Voorheen linkte de tekst naar de betreffende reactie. Nu zoek je je meestal alsnog het schompie.

En dit kan toch ook niet een serieuze optie zijn:

Mijn advies is om op de hoofdprofielpagina te blijven en steeds 'toon meer' aanklikken. Die links brengen je wel allemaal netjes naar de reactie in kwestie.

Hoe ga je daar de juiste reactie vinden?

Gainsight: geen context in overzicht van acties

Erwin van KPN
Moderator

Ik parafraseer even de reactie van Gainsite.  Wij hebben je feedback duidelijk doorgegeven en zoals je kunt lezen is dit nu (nog) geen optie.  Nogmaals, is het handig zo? Nee.  En we zullen ze aanmoedigen om dit praktischer te maken maar een quick win is hier op dit moment NIET mogelijk.   Het is niet anders. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 31, 2025

Ergo. Ze hadden het goed; je ging direct naar een betreffende reactie. Een paar maanden geleden bouwen ze het opnieuw en is de functionaliteit weg. Vooral in lange topics vind je het niet meer terug.

Aanpassen "grote ingreep"? Hoe groot kan het terugdraaien naar het vorige, wat prima werkte, nou zijn?

Gainsight is toch wel goed in verkloten. In e-mail kom je met klik hier ook al niet meer op de betreffende reactie, maar meerdere ervoor. Moet je ook weer scrollen ("van wie was de reactie ook alweer?")

En meer...

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 31, 2025

Dat is zo ontworpen en kunnen ze niet veranderen.

@Erwin van KPN, dat moeten ze verkeerd begrepen hebben. Want dat kan toch niet waar zijn?! Niemand ontwerpt dit:

Dat overzicht is ontworpen om de topics te laten zien waarin een gebruiker actief is. Erop klikken brengt je dan op dat topic. Wellicht dat het eerst anders was, maar dit is hoe het nu is. En dit is ook iets waarvan Gainsight op het moment ook geen plannen heeft om dat (weer) aan te passen.

En dit kan toch ook niet een serieuze optie zijn:

Hoe ga je daar de juiste reactie vinden?

Zeker wel. Daar klikken op een reactie brengt je bij die reactie. Als een gebruiker dan meerdere keren in één topic heeft gereageerd, dan moet je wellicht een paar keer klikken. Maar dat zou in dat andere overzicht dan niet anders zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 31, 2025

Je zoekt vaak een reactie van jezelf met een bepaalde tekst. Die wordt op het hoofdscherm profiel niet weergegeven. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Helemaal eens met ​@Arjan van B en ​@PeterG ! 

Sjonge… 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Als een gebruiker dan meerdere keren in één topic heeft gereageerd, dan moet je wellicht een paar keer klikken. Maar dat zou in dat andere overzicht dan niet anders zijn.

Er zijn grotere wereldproblemen, maar ​@Erik van KPN voor de volledigheid: dat was in dat andere overzicht (het overzicht van de reacties) echt anders.

In The Wayback Machine zie je duidelijk dat een mouse hover over de tekst van de gebruikers­reactie naar een specifieke post van die betreffende gebruiker verwijst. En de titel naar het topic (de eerste post). Dat is voor diezelfde gebruiker nu dus anders, want nu verwijst de tekst óók naar het topic, net zoals de titel al deed. Er zijn niet veel voorbeelden in The Wayback Machine; het is in ieder geval al sinds augustus kapot, wat Gainsight ook beweert. ​@PeterG is niet gek. 😅

Zo moet het zijn, voorbeeld uit februari 2025 (met Wayback Machine-specifieke prefixes uit de URLs verwijderd):

Gainsight URLs zoals het was (prefixes van The Wayback Machine verwijderd in screenshot)

De specifieke <a href> voor het stukje tekst van de gebruiker is helemaal weg nu:

Gainsight: tekst van de gebruiker heeft geen expliciete link meer; verwijst naar topic

De titels verwezen altijd dus wel al naar de topics. En de “... geleden” verwezen ook al naar de laatste reacties. (Dat laatste blijkt niet uit mijn voorbeeld in de details hierboven, maar wel uit de derde reactie in dat oude overzicht.) Beide dus mogelijk van een andere gebruiker. Daar is niks veranderd, en niks mis mee.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 7, 2026

In e-mail kom je met klik hier ook al niet meer op de betreffende reactie, maar meerdere ervoor. Moet je ook weer scrollen ("van wie was de reactie ook alweer?")

Ben terug van vakantie en dit viel mij ook bij het (terug)lezen 😣 Ik heb aan de bel getrokken, het kan gereproduceerd worden en er wordt naar gekeken. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

In e-mail kom je met klik hier ook al niet meer op de betreffende reactie, maar meerdere ervoor. Moet je ook weer scrollen ("van wie was de reactie ook alweer?")

Ben terug van vakantie en dit viel mij ook bij het (terug)lezen 😣 Ik heb aan de bel getrokken, het kan gereproduceerd worden en er wordt naar gekeken. 

Volgens mij is het probleem waar ​@PeterG  het over heeft, opgelost. Heel fijn!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik kom inderdaad ook gewoon bij de betreffende reactie nu, ​@Katana321! Fijn! Ik had nog geen afmelding ontvangen, dus ik geef de bevindingen door. Dankjewel!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 20, 2026

Per vandaag hebben we een leuke nieuwe feature!

Product Updates hadden altijd al een productgebied waarop je kon filteren binnen het Product Updates forumdeel.

Per nu hebben product updates ook een categorie. En dat betekent dat ze ook in die individuele categorieën zichtbaar, zijn. Om het in de categorieën zelf dan makkelijker te maken om te filteren tussen de verschillende soorten topics die daar kunnen zijn, is er een tabbladen rij toegevoegd. Hiermee kun je kiezen tussen het weergeven van alles, of alleen een van de verschillende soorten.

• Modemupdates vind je nu ook in de categorie Modems.
  • Wifiversterkerupdates in de categorie Wifiversterkers.
  • Alle TV updates (boxen en apps) in de categorie TV.
  • Updates over e-mail en cloud in de categorie E-Mail en Cloud.
  • F-Secure updates in de categorie Online Veiligheid.
  • MijnKPN App updates in de categorie KPN ID en MijnKPN.

Deze feature is een opstapje naar leuke andere innovaties. Maar daar komen we op een later moment op terug 😄

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Ik kan op dit moment geen afbeeldingen aan een reactie toevoegen.

De upload is was traag, en de download die daarna meteen moet gebeuren geeft gaf een 504. Daardoor blijft er ook een spinner in de afbeelding in de editor staan.

Firefox, macOS.

En tegen beter weten in, toch kijken of ik hier een screenshot kwijt kan:

<nee dus>

Inmiddels wel, nadat het zo’n 10 minuten niet werkte. Dus de beloofde screenshot:

Upload afbeeldingen in forum lukte niet

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb het even getest ​@Arjan van B. Het lijkt bij mij wel te werken. Vreemd, ik test nog even door.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Bij mij werkt het ook weer, ​@Remco van KPN. (En dus ook de screenshot nog even kunnen toevoegen hierboven.)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank voor de toelichting Arjan. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet precies weet of de situatie eerst anders was. Het gaat dus om waar de verwijzing in de e-mail precies naar toegaat? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2026

Ik zie nog steeds het oude ‘filter op product of dienst’ bij product updates. En dus alleen op de laptop.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet precies weet of de situatie eerst anders was. Het gaat dus om waar de verwijzing in de e-mail precies naar toegaat? 

@Remco van KPN, als bovenstaande over mijn reactie van 31 december gaat: ik denk dat je zelf bij het volgen van een link in een e-mail misschien bij die oude reactie van mij uitkwam? 😂

(Die oude reactie gaat dan trouwens niet over verwijzingen in e-mailnotificaties. Maar over de links in het overzicht van reacties in je eigen profiel of dat van anderen. Details over hoe dat voorheen was, vind je in de “Toon inhoud” in die oude reactie.)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@PeterG Ik zie hem ook nog niet staan. Ook niet na opnieuw inloggen en uitloggen. Het kan zijn dat de implementatie even vertraagd is maar ik geef het aan ​@Erik van KPN door zodat we er morgen even naar kunnen kijken.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 20, 2026

Hoi ​@PeterG ​@Remco van KPN Het duurde bij mij ook even voordat ik het “zag” 🤔.

Je moet beginnen in het Categorie overzicht van de community. Kies daar bijvoorbeeld de categorie Modems. Dan verschijnt het voorbeeld wat ​@Erik van KPN hierboven toont. In de bovenbalk staat dan “Productupdates”. Klik daarop dan zie je de modem updates. Via de knop “Selecteer een productgroep” kan je gericht één modemtype laten tonen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2026

Oh. Jeetje ik kom vrijwel nooit in die rubrieken. Alleen hooguit, heel soms, KPN TV. 

Zonder jou, ​@RBxx , zou dit nog dagen geduurd hebben voordat ik het gevonden had.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dank je ​@RBxx! Ik zie dat vanuit mijn normale werkflow ook vanuit een ander perspectief dus ik zocht me ook lam. Dank je voor het toelichten!