Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15668 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

De community is een sub-domein van KPN en dat betekent dat je voor je site die op een subdomein staat, een 2fa kunt afdwingen. 

Maar ik heb die 2FA in kpn.com ingeschakeld, uit oogpunt van veiligheid. Maar daarom vind ik het ook zo vreemd/tegenstrijdig dat ik in kpn.com altijd ingelogd blijf. Naar mijn mening is dat onwenselijk.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Maar ik heb die 2FA in kpn.com ingeschakeld, uit oogpunt van veiligheid. Maar daarom vind ik het ook zo vreemd/tegenstrijdig dat ik in kpn.com altijd ingelogd blijf. Naar mijn mening is dat onwenselijk.

Kun je zonder opnieuw in te loggen dingen veranderen in Mijn KPN? Of alleen bekijken?

Als ik naar mijn.kpn.com ga dan moet ik (nu) wel inloggen. (Maar ik heb geen idee wanneer ik daar voor het laatst was aangemeld.)

Ik vind mijn computer wel een vertrouwd apparaat. (Niemand kan mijn computer, dus ook niet de actieve browser sessies op die computer, gebruiken zonder authenticatie.) Ik vind het daarom prima als ik zonder opnieuw inloggen dingen kan zien in Mijn KPN. Maar ik vind evengoed wel dat aanpassingen wel een recente autorisatie (en daarmee ook authenticatie) zouden moeten afdwingen, voor het geval ik mijn computer niet vergrendel in een omgeving waar grappenmakers/... rondlopen.

Voor plaatsen van reacties op het forum vind ik het echt niet belangrijk, en zou ik 2FA liever uitzetten. (Vooral omdat ik niet kan kiezen wat voor 2FA er gebruikt wordt, en sms-codes gewoon een pain in the ass zijn. Het kan vast ook via de KPN app, die ik niet gebruik.) 🙈

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

De community is een sub-domein van KPN en dat betekent dat je voor je site die op een subdomein staat, een 2fa kunt afdwingen. 

Ik blijf altijd overal ingelogd. Als browser gebruik ik Brave. Je kunt wel 2fa hebben, maar als je sessie altijd open blijft dan hoef je nooit in te loggen. Ik zal eens wat testen..

Testje
Sluit ik de bruiser af, dan moet ik opnieuw inloggen. Niet bij KPN zelf die heeft een eeuwig durende sessie, maar alleen bij de community. De sessie bij de community blijft open ook al doe ik een dag niets. Ook niet helemaal ok vind ik.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 22, 2025

Elke dag inloggen lijkt me ook meer dan normaal.

@MennoG78 Nou, ik vind het vreemd dat ik voor het forum van kpn opnieuw moet inloggen, terwijl ik voor kpn zelf (waar mijn abo-gegevens staan) niet hoef in te loggen. Juist bij het laatste zou ik het logisch vinden dat ik daar automatisch uitgelogd wordt. Uit veiligheidsoverwegingen.

Als ik op dit forum dagelijks online op m'n apparaten ben hoef ik nooit in te loggen. Sla ik een dag over, bijvoorbeeld op m'n laptop, dan moet ik weer inloggen. Op de laptop. 

Ik heb voor KPN ID wel overal gekozen voor 'onthoud dit apparaat'. Scheelt weer de 2FA SMS.

Op de app van MijnKPN blijf je volgens mij ingelogd. Dat is op je eigen toestel. Ik log er overigens wel op uit. Bovendien heeft m'n toestel ook nog eens een eigen code om in te loggen. Dus al blijft MijnKPN open.... ​@Katana321 ​@MennoG78 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Op de app van MijnKPN blijf je volgens mij ingelogd. 

Nee, na ongeveer 10min wordt opnieuw gevraagd voor pin code. Dat wist ik niet tot vandaag. Bij het bekijken van VanDeBron moet men de geboortedatum geven, wat verschrikkelijk was om dat je maar een maand kan schuiven, en het begon bij 2007. Als je voor iemand in de jaar 194x moet kijken, ben je de hele tijd bezig en de MijnKPN vroeg opnieuw om pin code en je mag weer opnieuw beginnen bij VanDeBron.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • December 23, 2025

Vlade website mijn kpn is elke dag netjes inloggen.

Hier niks 10 min.

met de app op telefoon merk ik weinig door face id

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

Kun je zonder opnieuw in te loggen dingen veranderen in Mijn KPN? Of alleen bekijken?

Ah, ik zie nu dat ik, als ik op kpn.com op mijn naam klik, toch het inlogvenster krijg en mijn inloggegevens moet invoeren. Terwijl het leek alsof ik al ingelogd was.

Een kleine bug dus.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 25, 2025

Wat een bijzonder favicon van het forum, ik dacht dat altijd het logo van KPN was.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Die heb ik ook niet eerder gezien ​@Ik_Combineer. 🙃 Als ik zoek in meerdere browsers krijg ik netjes de goede te zien: 

Ik kan dat icon ook niet zo snel plaatsen, heb nog wat Google pogingen gedaan. 🤨

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik kan dat icon ook niet zo snel plaatsen, heb nog wat Google pogingen gedaan. 🤨

ViaTim

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

De paginabron verwijst naar een KPN logo:

<link rel="shortcut icon" type="image/png" href="https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/0768762e-b743-47e8-8972-4a35678ecc10.png" />

(Die prefix ”shortcut” is volgens mij niet helemaal correct vandaag de dag, maar dat mag niet uitmaken.)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

ViaTim

Ik weet bij wie ik aanklop als ik icoontjes niet kan plaatsen. 😁

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Gewoon Google gebruikt😉.

Misschien dat mijn afbeelding die ik gebruikte beter was waardoor die herkend werd. Uiteraard mag je mij vragen geen probleem, maar niet om de afbeeldingen te raden in:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 25, 2025

Waar komt dát voor ​@Ik_Combineer ?

Ik zie overal alleen groen kpn logootje. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 25, 2025

Wie of wat is Tim nou weer. Vind via Google in ieder geval geen zoekmachine van die naam. ​@MandersOnline .

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 25, 2025

Dit is ViaTim:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

Het logo komt van https://viatim.nl/

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 25, 2025

Hmm. Dat is bij ​@Ik_Combineer dan verdwaald. 😁

Wel slecht logo voor Via Tim. Dat zie ik toch echt niet. T = /\  . Hoe dan?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 25, 2025

Bijzonder, maar dan is het opgelost waar het vandaan komt. Mijn safari zal wel in de war zijn. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

Wel slecht logo voor Via Tim. Dat zie ik toch echt niet. T = /\  . Hoe dan?

Geen VT maar VΛ (ViA)

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Ik denk dat “Reacties” in de profielen kapot is. Want items in die lijst linken alleen naar de eerste post (bijna overal waar je klikt) en de laatste reactie uit een topic (als je op “... uur geleden” klikt). Dus niet naar de specifieke reactie die iemand heeft geplaatst. En ze laten ook allemaal het tijdstip van de allerlaatste reactie zien. Daar heb je dus helemaal niks aan.

Nu bijvoorbeeld voor het profiel van een willekeurige gebruiker, waar overal “6 uur geleden” staat en waar dat voor alle reacties verwijst naar wat nu de de laatste reactie is, in dit geval dus van een heel andere gebruiker. Hieronder had de bovenste reactie met “bij nader inzien” bijvoorbeeld naar een reactie van 11 dagen geleden moeten verwijzen:

Gainsight: alle reacties van specifieke gebruiker verwijzen naar laatste reactie in topic

En ik ontdekte hierdoor trouwens dat de “permalinks” die Gainsight zelf geeft, echt een stuk lelijker zijn dan de links die Gainsight bijvoorbeeld gebruikt in “Activiteit”, ook als die naar dezelfde reactie verwijzen:

Ik hoop maar dat Gainsight deze drie varianten altijd blijft ondersteunen. 🤞

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 30, 2025

Hi Arjan, een goede vraag! Als je op de hoofdpagina van een profiel bent (profiel  die jij als voorbeeld noemde) en daar naar beneden scrolt zie je alle reacties van die user. Als je daarop klikt kom je wél bij de reactie uit. 

Ik ga dit wel navragen voor de zekerheid of hier iets aan de hand is en of het zo hoort. De links die je noemt zijn wel met elkaar verweven dus zolang dat goed werkt is er verder niets aan de hand. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 30, 2025

Het is al een paar maanden zo bij Jouw reacties. 

Voorheen linkte de tekst naar de betreffende reactie. Nu zoek je je meestal alsnog het schompie. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Ik ga dit wel navragen voor de zekerheid of hier iets aan de hand is en of het zo hoort.

Even voor de zekerheid, ​@Alex van KPN: de drie soorten links zijn bijzaak, en eigenlijk alleen ter info.

Maar het voorbeeld dat ik hierboven in “Toon inhoud” laat zien, hoort absoluut niet zo. 🤓

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Ik kreeg zonet weer de befaamde “Something’s gone wrong”. Bij de eerste keer was mijn reactie natuurlijk weer weg. Bij nieuwe poging bleef de reactie wel staan. In die tussentijd deze pagina niet ververst. Bij derde poging was ik voorbereid en kon zien dat ik (toen) een HTTP 400 Bad Request kreeg, met als body Het CSRF token kon niet geverifieerd worden. en een header x-cache: Error from cloudfront. Ik weet natuurlijk niet of dat de eerste twee keer ook die code en foutmelding waren. Daarna mijn reactie hierboven uiteindelijk wel via nieuw tabblad gepost. En deze reactie ook.

Ik zat pas kort in dit topic, maar weet niet hoelang ik de eerste tab al in gebruik had. Absoluut ook meerdere tabs open, om te zoeken en om na plaatsen van andere reacties mijn links te controleren. Request en response headers hieronder.

Gainsight: HTTP 400 Something’s gone wrong bij poging plaatsen reactie

POST /post/save?topic_id=616999 HTTP/3
Host: community.kpn.com
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.15; rv:146.0) Gecko/20100101 Firefox/146.0
Accept: */*
Accept-Language: en-US,en;q=0.5
Accept-Encoding: gzip, deflate, br, zstd
Referer: https://community.kpn.com/uitleg-over-de-kpn-community-3/verbeteringen-wensen-en-bugs-op-de-kpn-community-616999?tid=616999&postid=2215753
X-Requested-With: XMLHttpRequest
X-CSRF-TOKEN: ksAm<redacted>E5v0w
Content-Type: application/json;charset=utf-8
Content-Length: 834
Origin: https://community.kpn.com
Alt-Used: community.kpn.com
Connection: keep-alive
Cookie: AMCV_BC<redacted>239f954fd%3Anew_visit%22%3B
Sec-Fetch-Dest: empty
Sec-Fetch-Mode: cors
Sec-Fetch-Site: same-origin
DNT: 1
Sec-GPC: 1
Priority: u=0
Pragma: no-cache
Cache-Control: no-cache

HTTP/3 400 
content-type: text/html; charset=UTF-8
x-amz-cf-pop: AMS1-C1
alt-svc: h3=":443"; ma=86400
date: Tue, 30 Dec 2025 15:09:06 GMT
referrer-policy: strict-origin-when-cross-origin
content-language: nl-NL
server: nginx
set-cookie: new_visit=deleted; expires=Thu, 01-Jan-1970 00:00:01 GMT; Max-Age=0; path=/; SameSite=Lax
set-cookie: new_visit=fb57<redacted>54fd%3Anew_visit%22%3B; expires=Tue, 30-Dec-2025 15:39:06 GMT; Max-Age=1800; path=/; secure; HttpOnly; SameSite=None
cache-control: max-age=0, must-understand, no-store, private
x-cache: Error from cloudfront
via: 1.1 cca9<redacted>1cee.cloudfront.net (CloudFront)
x-amz-cf-id: 2Km<redacted>34V_Lw==