Skip to main content

Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community

• July 3, 2024
  • 1106 reacties
  • 15668 keer bekeken
Verbeteringen, wensen en bugs op de KPN Community
Toon eerste bericht

1106 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 20, 2026

Ik ben het met jullie beiden eens.
Het is ook niet mijn gewoonlijke weg. Ik zit meestal op “Recent actieve topics”.
Pas toen ik Erik’s voorbeeld goed bekeek werd het mij duidelijk.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 20, 2026

Man man waarom zo moeilijk haha.

Hier kijk ik serieus nooit zo naar en zal ook niet mijn favoriet zo worden.

Denk dat er ook iets niet erg klopt aan de sectie

Wellicht komt het omdat ik in rubriek modems zit maar dan moet je in het zoek menu ook geen tv + box tonen als je die toch niet krijgt

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 20, 2026

Dat laatste was mij ook opgevallen ​@MennoG78 . Als je in categorie Modems zit moet je niet kunnen filteren op items uit andere categorieën. Daar moet nog iets verbeteren ​@Erik van KPN !

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • January 20, 2026

Dat laatste was mij ook opgevallen ​@MennoG78 . Als je in categorie Modems zit moet je niet kunnen filteren op items uit andere categorieën. Daar moet nog iets verbeteren ​@Erik van KPN !

je moet in je categorie alleen kunnen filteren wat er ook in zit want nu is het geen meerwaarde

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 21, 2026

Zag ik inderdaad ook staan. En ik snap dat het niet intuïtief voelt. Maar er zit logica achter.

De productgebieden waar je op kunt filteren in de categorie zijn dezelfde als op de losse Product Updates pagina. Productgebieden werken als tags, je kunt er meerdere toewijzen aan één PU.

Met deze feature moet elke Product Update daarnaast 1 categorie hebben als zijn thuisbasis, om het even zo uit te drukken. En wij hebben ervoor gekozen om PU's in de categorie te stoppen waar ze qua product bij horen, modems in modems enz., En dan voelt het gek dat je ook kunt filteren op de productgebieden die niet bij de categorie passen. Maar dat is in de basis wel hoe het hoort, filtering geeft alle ‘tags’ die bestaan. We hadden, bijvoorbeeld, ook een nieuwe categorie kunnen maken om alle PU's in te stoppen. En dan wil je juist wel alle tags zien.

Ik neem het wel even mee. Deze feature is nog in beta en wordt actief ontwikkeld door de leverancier op het moment. Misschien kunnen we het zo krijgen dat tags die niet aanwezig zijn in een categorie verborgen worden.

In de praktijk hebben wij ook niet de verwachting dat mensen op grote schaal deze manier Product Updates gaan bekijken. Daar is het grote overzicht handiger voor. Maar door het op deze manier te doen biedt het ons verdere mogelijkheden voor toegangsmanagement. Alleen degene die toegang heeft tot een categorie, kan de Product Updates die bij die categorie horen zien. Zowel in de categorie, als op de Product Updates overzichtspagina. 

En nou zijn Product Updates in principe natuurlijk openbaar. Maar zo zouden we, bijvoorbeeld, ook voor beta's Product Updates kunnen maken als echte Product Update, en niet als ‘gewoon’ artikel. Of we dat ook gaan doen is een tweede. 

Het belangrijkste is dat dit de opstap is naar andere leuke dingen. Waar ik op dit moment nog niet verder over kan uitweiden.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 30, 2026

Per vandaag hebben we een leuke nieuwe feature!

Product Updates hadden altijd al een productgebied waarop je kon filteren binnen het Product Updates forumdeel.

Per nu hebben product updates ook een categorie. En dat betekent dat ze ook in die individuele categorieën zichtbaar, zijn. Om het in de categorieën zelf dan makkelijker te maken om te filteren tussen de verschillende soorten topics die daar kunnen zijn, is er een tabbladen rij toegevoegd. Hiermee kun je kiezen tussen het weergeven van alles, of alleen een van de verschillende soorten.

• Modemupdates vind je nu ook in de categorie Modems.
  • Wifiversterkerupdates in de categorie Wifiversterkers.
  • Alle TV updates (boxen en apps) in de categorie TV.
  • Updates over e-mail en cloud in de categorie E-Mail en Cloud.
  • F-Secure updates in de categorie Online Veiligheid.
  • MijnKPN App updates in de categorie KPN ID en MijnKPN.

Deze feature is een opstapje naar leuke andere innovaties. Maar daar komen we op een later moment op terug 😄

Als bijwerking van deze feature zien we dat notificatiemails over Product Updates niet altijd goed gaan, en dat je ze daardoor misschien niet krijgt. Hier wordt aan gewerkt om dat zo snel mogelijk weer te verhelpen!