Skip to main content

Op de experia box zijn 2 lijnen aangesloten met 2 nummers, nu gaat 1 nummer niet meer over bij het wisselen van de ingeplugde kabels gaat de andere niet meer over. Mijn conclusie is een van de phone poorten van de experia box type 9 aangesloten op glas vezel is kapot. Kan deze experia box vervangen worden ?

Hallo @Plaizier1965 

 

Wat bedoel je precies met de een en de ander.

Zoals je het beschrijft klinkt het meer dat 1 telefoon toestel niet meer werkt.

Als je nu het ene nummer belt op een toestel dat wel overgaat en je plugt dat toestel op de andere poort en je belt het andere nummer gaat dat zelfde toestel dan wel of niet over?

Als dat toestel dan wel overgaat dan ligt het aan het andere toestel en niet aan de poort van je Experiabox.

Gaat het toestel niet over dan ligt het aan de poort of de instellingen in je modem, staan die nummers nog wel beide juist geconfigureerd op de ene en andere poort en zijn beide nog actief?


Het toestel dat eerst stil bleef gaat na het om pluggen over en anders om, in de experia box taan beide nummers in geprogrammeerd, daar is niets veranderd sinds het ene nummer gestopt is met overgaan. Nu tijdelijk opgelost door in de mijn kon omgeving een doorschakeling naar het functionerende nummer te zetten maar is geen permanente oplossing 


Het lijkt mij ook dat de sip server op dat ene poortje defect is geraakt. ( geen belspanning meer)

Aangezien je ze beide gebruikt voor verschillende nummers kan dit alleen met omruilen van het modem opgelost. 

Het snelst is waarschijnlijk bellen. Dit kan maandag weer naar het gratis nummer 0800-0402. ( werkdagen 08:00 - 20:00 zaterdagen tot 17:00 )

Het is behoorlijk druk op het forum dus een KPN moderator kan wat langer duren. 


Hallo @Plaizier1965 binnen het telefoonmenu van de modem is ook een testknop om de telefoons over te horen gaan,heb je die functie al geprobeerd?


@Plaizier1965 Even nadenken, je hebt toestel 1 in poort 1 van het modem en toestel 2 in poort 2 van het modem, correct?

Als je toestel 1 nu in 2 doet en toestel 2 in 1 dan gaat het toestel wat in de poort zat die eerst niet overging wel over en het toestel wat in de poort zat die niet overging wel over? begrijp ik het zo goed?

Dan is er inderdaad iets mis het modem of de poortjes, aangezien je een V9 hebt is die er wel aan toe om omgeruild te worden.

Gaat telefoon 1 of 2 in beide poorten niet over ligt het aan het toestel die niet over gaat.


Hallo @Plaizier1965, is het inmiddels opgelost?Â