Skip to main content
Vraag

Afwijkend tijdstip van telefoongesprek op KPN-factuur

• July 8, 2026
  • 3 reacties
  • 30 keer bekeken

Het is mij vandaag opgevallen dat het tijdstip van een telefoongesprek dat ik voerde anders vermeld staat op mijn factuur dan in een andere bron. Hoe nauwkeurig is normaal gesproken deze info?

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 8, 2026

Hallo ​@Raph ,

Je mag er vanuit gaan dat het vermelde tijdstip op jouw factuur correct is. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Raph, goede vraag! 

Mijn ervaring is ook dat de tijdstippen accuraat zijn dus ik ben benieuwd naar waar dit verschil hem in zit. 
Zie je in jouw oproepgeschiedenis dat het gesprek eerder of later is gestart?
Zat je niet toevallig in een andere tijdszone? De tijdstippen op de factuur zijn gebaseerd op de Nederlandse tijdszone, dus ik ben benieuwd of dat het dan verklaart.

Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2026

Ik zit gewoon in de West-Europese tijdzone (Haarlem om precies te zijn). Ik wilde sinds een week of twee geleden een logboek van uitgaande gesprekken via mijn werknummer bijhouden, zodat ik mij bij de factuur niet steeds hoefde af te vragen wie ik ook alweer gebeld heb. Ik heb dat nog niet exact gedaan. In mijn logboek heb ik een schatting gemaakt dat het uitgaande gesprek 15:34u heeft plaatsgevonden. Op mijn factuur zag ik 15:19u. Een verschil van een kwartier dus en dat is groter dan het verschil dat ik mij kon herinneren. Er kunnen meer en andere oorzaken zijn voor het verschil. Schatting toch ruimer dan ik mij herinnerde, tikfout, etc. Maar vandaar mijn vraag. We kunnen het nu laten rusten, ik zal in de toekomst nauwkeuriger een logboek bijhouden. Dank voor u het er over buigen in ieder geval.