Skip to main content

Telefoontoestel rechtstreeks op de varkenssnuit.

Geen signaal meer. Een dode lijn. Kan niet meer bellen en niet meer gebeld worden.

Bellen naar dit nummer met een mobieltje: het lijkt als of je verbinding gaat krijgen, mobieltje gaat over.

Bij 0800-0402 kunnen ze niets vinden.

Officiƫle situatie: telefoonlijn met splitter ertussen voor vdsl verbinding.

Vdsl verbinding werkt.

Probleem zal in de straatkast zitten of in de centrale.

Kunt U mij helpen?

Ā 

bij voorbaat dank.

Ā 

anton

Ā 

Ā 

Officiƫle situatie: telefoonlijn met splitter ertussen voor vdsl verbinding.

Vdsl verbinding werkt.

Probleem zal in de straatkast zitten of in de centrale.

Nee probleem ligt bij je thuis.
Die splitter er tussenuit halen, dus enkel alleen de modem/router van KPN aansluiten op de VDSL-aansluiting. En de analoge telefoon aansluiten op een "groenā€ RJ11-poortje van de modem/router. (Zie de achterkant van de modem/router).

Als je verder in de woning het varkenssnuitje contact wilt inzetten voor aansluiten telefoon.
Aan de andere kant van die verbinding waar de kabel van de telefoonkabel mogelijk in deĀ  meterkast uitkomt, dat uiteinde verbinden met het juiste stekkertje op dat "groenā€ RJ11-poortje.


Beste @anton_2, welkom! Wat ontzettend jammer om dit te lezen! Ik zie dat Babylonia je van advies voorzien heeft: kan je daar iets mee? Wij kunnen jouw gegevens niet inzien, omdat het om een analoge lijn gaat: alleen de telefonische klantenservice kan dat. Mocht het nog niet werken, zou ik je daarom toch adviseren nog eens te bellen met 0800-0402.


Situatie thuis:

Analoge telefoonlijn van KPN.

Twee maandelijkse factuur.

Ā 

VDSL verbinding van een NIET kpn provider.

Ā 

Hier dus geen telefoon aansluiting via de Router.

Ā 

Nog steeds een dode telefoonlijn.


Oh, nog een echt analoge telefoonlijn?Ā  Die moet je onderhand met een spelt in een hooiberg zoeken. VDSL internet, en dan nog mogelijk een VOIP telefoon, is dat geen optie?


Inmiddels drie telefoontoestellen op de varkenssnuit aangesloten waarvan 1 toestel niet van mij is maar een werkend toestel van de buren.

Bij alle drie de toestellen een dode lijn.

Ā 

Ik hoop toch dat er via dit forum een monteur aangestuurd kan worden.

Ā 

In mijn profiel staat het desbetreffende telefoonnummer.


Zoals aangegeven kan ik die gegevens niet opvragen. Dat kunnen alleen de collega's via 0800-0402. Ik zou je graag willen helpen, maar ik kan het helaas niet 😞.


Analoge telefoonlijn van KPN.
Twee maandelijkse factuur.

VDSL verbinding van een NIET kpn provider.

Splitter voor telefoon en internet

Tjee, wat een uiterst antieke en dure situatie. KPN zelf, en andere providers, leveren dit al lang niet meer zo. In deze situatie is ook geen sneller internet dan ca. 14 Mb/s te leveren.

Ā 

Hier een zelfde situatie van januari 2021. Monteur moest toen defecte poort in centrale herstellen. Bij een defecte PSTN lijn zal overigensĀ altijdĀ een monteur nodig zijn.

Ā 

Beter, en goedkoper, is de vaste telefoon onderbrengen bij het internet van de betr. provider. De vaste maandlasten (abonnementskosten) zullen dan flink kelderen.

Of

mobiel in huis? En al abonnement? Dan is het met onbeperkt bellen/sms (hele E.U. !) nog aantrekkelijker financieel. Zonder de vaste dan. Nou ja, hooguit nog voor inkomende gesprekken.


Analoge telefoonlijn van KPN.
Twee maandelijkse factuur.

VDSL verbinding van een NIET kpn provider.

Splitter voor telefoon en internet

Tjee, wat een uiterst antieke en dure situatie. KPN zelf, en andere providers, leveren dit al lang niet meer zo. In deze situatie is ook geen sneller internet dan ca. 14 Mb/s te leveren.

Ā 

Hier een zelfde situatie van januari 2021. Monteur moest toen defecte poort in centrale herstellen. Bij een defecte PSTN lijn zal overigensĀ altijdĀ een monteur nodig zijn.

Ā 

Beter, en goedkoper, is de vaste telefoon onderbrengen bij het internet van de betr. provider. De vaste maandlasten (abonnementskosten) zullen dan flink kelderen.

Of

mobiel in huis? En al abonnement? Dan is het met onbeperkt bellen/sms (hele E.U. !) nog aantrekkelijker financieel. Zonder de vaste dan. Nou ja, hooguit nog voor inkomende gesprekken.

Wat snelheid betreft moet ik je teleurstellen. Die is vele male hoger. zie:Ā http://dds.nl

Deze situatie defecte poort in de Centrale zou ook bij mij kunnen zijn.

Hoe krijg ik een monteur aangestuurd?

Bij 0800 0402 zeggen ze dat het aan het toestel ligt. Dat is dus niet zo.


Hoe krijg ik een monteur aangestuurd?

Hopelijk kan een kpn moderator wat betekenen al betwijfel ik dat voor PSTN. Volgens mij kunnen ze voor PSTN hier (forum) niets doen. Nogmaals bellen en zeggen dat je al meerdere telefoons 'getestā€™ hebt is dan toch mijn advies.

Of je situatie moderniseren. Scheelt ook flink in de maandelijkse vaste (abonnement) kosten! Een PSTN abonnement is behoorlijk prijzig t.o.v. ondergebracht bij het internet.

Ik heb al zo'n 15 jaar de vaste via het internetabonnement. Voor stroomuitval hoef je het niet te doen, dat gebeurt weinig in Nederland en werkt je DECT ook niet.

Waarom nog die ouderwetse situatie? (ook qua ā‚¬-tjes)

Ā 

Het gratis nummer van kpn isĀ 0800 0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voorĀ de chat.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Die provider,DDS dus.Is naar mijn mening hopeloos verouderd.

Als je de website ziet kom je bijna terug in 2002,Ook het modem is nog een Arcadyan VGV7519(V8).

Die V8 modems zijn zelfs niet meer ondersteund door KPN,En DDS gebruikt dezelfde firmware zie ik dus echt veilig zal die niet meer zijn.

Ik zou overstappen naar een andere provider bijvoorbeeld Ziggo,KPN en budget alles in 1.Zelfs budget alles in 1 is veel moderner en heeft een V10A modem,Veel nieuwer,Sneller en veiliger dus.

Zie hier,VGV7519!!!!

Het is jouw keuze,Maar ik zou het wel weten...


Jeetje. DDS levert zo te zien geeneens telefonie (via hun DSL-internet met VoIP dus). Alleen met 'ā€™linesharing'ā€™ i.c.m. PSTN. Dan heb je dus een goedkoop internet abonnement maar wordt het geheel door het PSTN abonnement alsnog duur. En dan ook nog je TV abonnement bij de kabelaarā€¦.


Dit soort dingen kom ik af en toe nog wel eens tegen, een perfect werkende DSL-verbinding maar een telefoonlijn die het niet doet. xDSL is nog redelijk vergevend als er een lijn fysiek in sluiting ligt, telefonie is dat echter niet, mede omdat hier ook 48 volt gelijkspanning overheen gaat in rust die oploopt als de telefoon overgaat om uiteindelijk in gesprek onder de 5 volt terug te vallen.

Ā 

Het enige wat ik zou kunnen doen is een zogenoemde 4Tel-meting uitvoeren, ik mag de gegevens echter niet direct ontvangen maar als je het betreffende telefoonnummer invult in je profiel en hierbij aangeeft dat je toestemming geeft dan kan @Marcia_Ā deze misschien naar mij sturen. Marcia kan dan nog steeds geen monteur aansturen maar dan kunnen we in ieder geval wel een meting uitvoeren en kijken of daar iets opvallends in te zien is. Bij een mogelijk gesprek met de telefonische klantenservice zou dan ook naar dit topic gerefereerd kunnen worden.


Er is inmiddels contact geweest met de afdeling PSTN.

Er wordt een monteur gestuurd is mij beloofd.

bedankt.


Goed om te horen!Ā 


Opgelost.

Defecte poort in de telefooncentrale.


Fijn dat het uiteindelijk toch zo snel nogĀ opgelost is, @anton_2!