Skip to main content

Hallo,

Weet iemand al een oplossing voor deze 1888 drama’s ?

Heb hetzelfde probleem … mijn moeder kan geen onderscheid maken tussen een echt persoon en een bandje dus iedere maand steelt kpn/1888 rond de 40 euro van haar bank rekening …

Groet, Rob

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

@Robbie-07734 

Het is niet KPN die steelt (je stelt het als 'bewust’), maar je moeder die helaas “wat achteruit” is gegaan. Dus hoe je het stelt vind ik buitengewoon vreemd.

Het is mogelijk dat KPN de infonummers 18… op je moeders aansluiting kan blokkeren.

Daarvoor is het handig dat haar gegevens vast in je profiel hier staan. (onderaan pagina ingevulde opslaan).

Aangezien je hier in een stokoud onderwerp hebt gepost… als de gegevens ingevuld zijn wil je dan hier even een berichtje zetten? Dan laat ik je vraag (...) op de wachtlijst zetten.


Het is mogelijk dat KPN de infonummers 18… op je moeders aansluiting kan blokkeren.

En KPN is wettelijk verplicht daar aan mee te werken als het een vaste aansluiting betreft.

Bron.

 

Ik snap trouwens niet waarom dit nog steeds niet gewoon via mijnKPN geregeld kan worden.

Dus gewoon een extra regeltije om de 18xx nummers te blokkeren.

 


@Robbie-07734

Het is niet KPN die steelt (je stelt het als 'bewust’), maar je moeder die helaas “wat achteruit” is gegaan. Dus hoe je het stelt vind ik buitengewoon vreemd.

Het is mogelijk dat KPN de infonummers 18… op je moeders aansluiting kan blokkeren.

Daarvoor is het handig dat haar gegevens vast in je profiel hier staan. (onderaan pagina ingevulde opslaan).

Aangezien je hier in een stokoud onderwerp hebt gepost… als de gegevens ingevuld zijn wil je dan hier even een berichtje zetten? Dan laat ik je vraag (...) op de wachtlijst zetten.

Peter, dat klinkt goed !

In haar mijnKPN (ook niet in mijn mijnKPN), zie ik de mogelijkheid nummers te blokkeren. Ik kom in een soort van loop op de website die steeds vraagt opnieuw in te loggen.

Okay, de stelling is wat hard … dit komt voort ook uit het feit dat niet de service van doorschakelen 1 euro kost maar dat de 1 euro teller na het daadwerkelijk te zijn doorgeschakeld gewoon doorloopt 😞 … dit is echter een andere discussie.

Bedankt … ik kijk beneden even naar de gegevens die jullie nodig hebben.


@Robbie-07734

Het is niet KPN die steelt (je stelt het als 'bewust’), maar je moeder die helaas “wat achteruit” is gegaan. Dus hoe je het stelt vind ik buitengewoon vreemd.

Het is mogelijk dat KPN de infonummers 18… op je moeders aansluiting kan blokkeren.

Daarvoor is het handig dat haar gegevens vast in je profiel hier staan. (onderaan pagina ingevulde opslaan).

Aangezien je hier in een stokoud onderwerp hebt gepost… als de gegevens ingevuld zijn wil je dan hier even een berichtje zetten? Dan laat ik je vraag (...) op de wachtlijst zetten.

Peter, dat klinkt goed !

In haar mijnKPN (ook niet in mijn mijnKPN), zie ik de mogelijkheid nummers te blokkeren. Ik kom in een soort van loop op de website die steeds vraagt opnieuw in te loggen.

Okay, de stelling is wat hard … dit komt voort ook uit het feit dat niet de service van doorschakelen 1 euro kost maar dat de 1 euro teller na het daadwerkelijk te zijn doorgeschakeld gewoon doorloopt 😞 … dit is echter een andere discussie.

Bedankt … ik kijk beneden even naar de gegevens die jullie nodig hebben.

Beste Peter, waar wil je dat ik haar gegevens invoer zonder dat dit op straat komt te liggen ?


Beste Peter, waar wil je dat ik haar gegevens invoer zonder dat dit op straat komt te liggen ?

Als je dit invult in je profiel hier zijn die gegevens (er staat Privé bij) alleen leesbaar voor jouzelf en de KPN moderators. Zelfs niet voor andere KPN-ers.


Hallo @Robbie-07734 , 0800 0402 is het gratis nummer van KPN en de 1888-dienst is een commerciële dienst die voor doet komen alsof het een KPN-nummer is. Daar kan KPN ook niets aan doen. Gewoon goed opletten.

 


Beste Peter, waar wil je dat ik haar gegevens invoer zonder dat dit op straat komt te liggen ?

Als je dit invult in je profiel hier zijn die gegevens (er staat Privé bij) alleen leesbaar voor jouzelf en de KPN moderators. Zelfs niet voor andere KPN-ers.

Staat in privé opmerkingen … dank!


Hallo @Robbie-07734 , 0800 0402 is het gratis nummer van KPN en de 1888-dienst is een commerciële dienst die voor doet komen alsof het een KPN-nummer is. Daar kan KPN ook niets aan doen. Gewoon goed opletten.

 

Beste JanD,

Zeker, echter 1888 wordt niet actief gekozen maar komt automatisch ongevraagd binnen bij het draaien van een verkeerd nummer. Dit was niet het geval toen het abonnement nog via ziggo liep. Dus iets in de setup bij KPN heeft een voorkeur voor 1888 ipv. 0800 0402 …

Opletten is moeilijk tot 12 en na 80 jaar … ;-)

 


@JanD 

Het is wel degelijk van KPN en zo niet dan mogen ze daar wel eens snel actie tegen ondernemen.

Zelfs dat domein staat op naam van KPN.


Hallo @Robbie-07734, welkom op ons forum!

Bedankt voor je bericht en het direct invullen van de benodigde gegevens. Ik heb direct voor jou en jouw moeder gevraagd of wij het bellen naar 1888 voor jouw moeder kunnen blokkeren. Zodra ik terugkoppeling heb ontvangen, laat ik het hier weten.


Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen dat het bellen naar 1888 is geblokkeerd voor jouw moeder. Als het goed is, kan ze nu niet meer naar dit nummer bellen. Zou je dit kunnen testen?


Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen dat het bellen naar 1888 is geblokkeerd voor jouw moeder. Als het goed is, kan ze nu niet meer naar dit nummer bellen. Zou je dit kunnen testen?

Hartelijk dank, ik laat dit morgen even testen!


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik vertrouw erop dat het gelukt is. Anders hoor ik het natuurlijk graag.


Beste Denise,

Sorry voor de late reactie … ja het is gelukt. Bedankt!

mvgr.,

Rob


Beste Denise,

Sorry voor de late reactie … ja het is gelukt. Bedankt!

mvgr.,

Rob

Nog even wat extra informatie … het probleem dus met deze 1888 is dat de teller na het doorverbinden blijft doorlopen en dat loopt bij doorverbinden naar bedrijven waar je al gauw 10-30 min in de wachtrij staat op tot hoge kosten zelfs bij een vrij bellen altijd abonnement.


Nog even wat extra informatie … het probleem dus met deze 1888 is dat de teller na het doorverbinden blijft doorlopen en dat loopt bij doorverbinden naar bedrijven waar je al gauw 10-30 min in de wachtrij staat op tot hoge kosten zelfs bij een vrij bellen altijd abonnement.

Klopt, ze zouden dit mijns inziens wettelijk moeten verbieden. 

Wat mij betreft is dit jereinste diefstal en dat moet een halt toe geroepen worden.

Vandaar dat ik persoonlijk vind dat je als abonnee die 18** nummers zelf moet kunnen blokkeren via mijnKPN en dan niet alleen voor vaste telefonie maar ook voor mobiele telefonie.


Een heel logisch verzoek, zeker omdat het aardig in de kosten kan lopen. Ik ga dit verzoek dan ook intern uitzetten. Zodra ik meer informatie heb, kom ik bij jullie terug.


Ik heb terugkoppeling ontvangen. Helaas zien wij geen mogelijkheid om dit aan MijnKPN toe te voegen. Bij dit soort nummers wordt ‘gelukkig’ van te voren het tarief gemeld, daar dit verplicht is. Het is goed om hier scherp op te blijven. In uitzonderlijke situaties, bijvoorbeeld wanneer de klant deze keuze niet zelf kan maken, kunnen wij hier een mouw aan passen.


Dan heb ik wel een oplossing, een (oude) fritzbox tussen de lijn zetten, daarop kun je van alles instellen met een webinterface, middels een webbrowser.

En evt ook een goedkopere (voor af betaalde) belroute instellen (internettoegang nodig),  voor uitgaand, ingaand kan bij kpn blijven.

Is allemaal niet moeilijk, als je het allemaal even door hebt, maar dat geldt voor alles :-)


Dan heb ik wel een oplossing, een (oude) fritzbox tussen de lijn zetten, daarop kun je van alles instellen met een webinterface, middels een webbrowser.

Ook op mijn Gigaset N300A IP is het zeer eenvoudig deze nummer te blokkeren…

...maar ook dan zal je dus als klant kosten moeten maken voor de aanschaf van zo'n apparaat terwijl KPN gewoon wettelijk verplicht is een blokkade van 18xx nummers te regelen op haar vaste net.

 

Ik ben er overigens van overtuigd dat het geen technische drempel is om klanten in gelegenheid te stellen dit gewoon via mijnKPN te regelen. Ik ben bang dat dit onwil is omdat de vraag hiernaar veel te laag is.


Ik zie dat er hier al een poosje niet meer gereageerd is, maar het is inmiddels al even mogelijk om via de MijnKPN app 18xx-nummers te blokkeren op vaste nummers!