Skip to main content
Beantwoord

Brief ontvangen dat vaste nummer naar een andere provider gaat

  • 19 July 2024
  • 10 reacties
  • 149 keer bekeken

Hallo,

Mijn schoonouders hebben vandaag een brief gekregen met de mededeling dat de vaste lijn naar een andere provider omgezet gaat worden. Zij hebben dit niet in gang gezet, sterker nog afgelopen dinsdag is het internet en de vaste lijn omgezet naar glas met behoud van nummer. 

Wat te doen?

Van welke naar welke provider? Of gewoon van KPN naar KPN?
Het is bekend dat KPN koper gaat uitfaseren, dus dan houdt het een keertje op om op het oude koperen kabeltje uit de vroegere jaren te blijven, en moeten ze dus je verbinding om zetten naar glasvezel.

Je moet wel de nodige apparatuur hebben, dus als je die niet hebt raad ik aan om 0800-0402 te bellen voor een installatiepakket of monteur. Ik weet niet tot hoever glasvezel in het huis is aangesloten.


Ik denk niet naar een anderen provider. Wat AriënC al aangeeft omzetting van de oude koperlijn naar glasvezel. 

Je blijft gewoon bij kpn en met hetzelfde abonnement. De omzetting is nodig omdat het kopernet in gebieden met kpn glasvezel 3 jaar na die aanleg uitgezet wordt. 


Dank voor de antwoorden. In de brief staat niet naar welke provider het contract gaat. Zoals gemeld zijn ze afgelopen dinsdag naar glas omgezet. Ik bel morgen wel naar de KPN, maar als het inderdaad de omzetting van koper naar glas is, dan vind ik het wel een heel slordige brief die onnodige stress veroorzaakt.


Ik heb de KPN gebeld en het was inderdaad de omzetting van koper naar glas waardoor deze brief verstuurd werd. 

Mocht de KPN meelezen, ik stel mij beschikbaar als communicatieadviseur zodat dit soort nonsens niet meer naar mensen van 90 jaar verstuurd wordt.

Dank aan Peter en Ariën die mij op het juiste pad gezet hebben.


Ik heb de KPN gebeld en het was inderdaad de omzetting van koper naar glas waardoor deze brief verstuurd werd. 

Mocht de KPN meelezen, ik stel mij beschikbaar als communicatieadviseur zodat dit soort nonsens niet meer naar mensen van 90 jaar verstuurd wordt.

Dank aan Peter en Ariën die mij op het juiste pad gezet hebben.

KPN stuurt correspondentie naar de contracthouder, logisch toch.

De zaakwaarnemer van de contracthouder kan dan eventueel contact opnemen met de dienstverlener of leverancier namens de contracthouder.

 


Klopt Nomen Nescio, maar het gaat erom dat in de brief letterlijk staat dat zij afgesloten worden omdat zij naar een andere provider zouden gaan. Het gaat er niet om dat zij een brief krijgen en dat ik dan moet bellen. Als er in de brief had gestaan dat om administratieve redenen de koperlijn opgezegd wordt en de glasvezel geactiveerd wordt en dat zij gewoon bij de KPN zouden blijven dan was dit geneuzel niet nodig geweest.


Heeft u misschien een foto van de brief?


Heeft u misschien een foto van de brief?

Helaas niet, zij wonen 100 km verderop en met 90 jaar lukt het niet om dit digitaal te sturen, Sorry 


Was het eerder nog internet en telefoon met een splitter, zo ging dat toen met toevoegen van internet over een bestaande telefoonlijn.
Dan is dat nu omgezet naar voip ( telefoon over internet ) en dat is ( administratief ) een andere aanbieder.
Zoiets als KPN-1 en KPN-2.
Voer het nummer hier maar eens in :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
En dan de porterings datum bekijken en de nieuwe en de oude aanbieder.


Was het eerder nog internet en telefoon met een splitter, zo ging dat toen met toevoegen van internet over een bestaande telefoonlijn.
Dan is dat nu omgezet naar voip ( telefoon over internet ) en dat is ( administratief ) een andere aanbieder.
Zoiets als KPN-1 en KPN-2.
Voer het nummer hier maar eens in :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
En dan de porterings datum bekijken en de nieuwe en de oude aanbieder.

Dit dus, het analoge systeem kan alleen waarnemen dat het nummer weggaat naar Voip. Het kan niet een brief/bericht aanpassen als het dan binnen kpn overgaat naar Voip. 

 

Verwarrend is het indd! Komen zeker met regelmaat telefoontjes over  bij klantenservice.


Reageer