Skip to main content
Beantwoord

Bromtoon vast toestel Gigaset GL580

• 19 maart 2025
  • 9 reacties
  • 56 keer bekeken

Voor mijn broer (beginnende vasculaire dementie) heb ik een gigaset GL580 aangeschaft, met display en grote toetsen.

SInds een paar weken hoort hij (en ik ook als ik bij hem ben, maar ook als ik hem bel) een bromtoon.
AL direct als je de hoorn opneemt, en ook tijdens gesprek dus.

Ik heb van alles geprobeerd, andere fysieke apparaten losgekoppeld, ander stopcontact (zowel van modem als telefoon toestel, ook een ander snoertje tussen modem en toestel.

Geen soelaas. 

Uiteindelijk tijdelijk een ander panasonic toestel even neer gezet met 2 handsets, daar geen brom toon, maar de display EN de toetsen zijn te klein voor hem.

Gigaset even mee naar mijnhuis genomen, en daar ervaar ik hetzelfde probleem. 
We hebben allebei een KPN modem (ik de v10 hij de versie 11 of 12, is in ieder geval zwart).

Iemand enig probleem waar dit aan kan liggen?

Met vriendelijke en afwachtende groet,

Gerard

Beste antwoord door JanD

Je bedoelt waarschijnlijk de DL580 ​@Gerryw8 ???

Als het op 2 plekken gebeurt, lijkt het me aan de Gigaset te liggen.

Is de telefoon bij een officiële dealer gekocht, dus een echt NL-toestel?

Zo ja, dan even met de dealer of Gigaset contact opnemen.

De klantenservicegegevens van Gigaset staan in de handleiding.

Bekijk origineel

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • Antwoord
  • 19 maart 2025

Je bedoelt waarschijnlijk de DL580 ​@Gerryw8 ???

Als het op 2 plekken gebeurt, lijkt het me aan de Gigaset te liggen.

Is de telefoon bij een officiële dealer gekocht, dus een echt NL-toestel?

Zo ja, dan even met de dealer of Gigaset contact opnemen.

De klantenservicegegevens van Gigaset staan in de handleiding.

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 19 maart 2025

JanD, 

Dank je wel voor je antwoord, ja je hebt helemaal gelijk, tikfoutje het is een DL580.

Ik weet niet of de zaak waar ik het gekocht heb, een officiele dealer is, leek een legitieme zaak.

Is er een mnanier om te kijken of het een NL toestel is?

En heeft het te maken met wel of niet digitale telefonie? Ik weet zelfs of ik dat heb.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 19 maart 2025

Beste ​@Gerryw8 op de officiële verpakking staat of de telefoon voor NL geschikt is.

Deze telefoon kun je gewoon aansluiten op een telefoon poort van het modem of op een ouderwetse telefoonaansluiting, voor zover die nog bestaat.

Als je een KPN modem hebt alleen op de telefoon poort van het modem aan te sluiten.

• 5887 reacties
  • 19 maart 2025

Een brom, dat kan alleen de voedings adapter zijn. Als dat er een is met  een beetje gangbare spanning dan kun je die vervangen door iets soortgelijks, juiste spanning en de juiste polariteit ( + en - ).

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 19 maart 2025

​@KeesYagi 
Voedingsadapter is bij geleverd; kan me niet voorstellen dat die dan niet goed zou zijn.
Ik heb wel geprobeerd om de stekker er van andersom (waardoor + en -  in mijn ogen zijn omgedraaid) in het stopcontact gezet, helaas zonder gewenst resultaat, nog steeds brommend.

​@JanD Ja het is een KPN modem, en ik heb telefoon poort Tel1 gebruikt, geen verbetering. 
Voor alle zekerheid ook Tel 2 geprobeerd. ook geen resultaat.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 19 maart 2025

Dan even met de leverancier contact zoeken zoals ik eerder schreef ​@Gerryw8 

Als je een universele stroomadapter hebt, goed instelt en die probeert dan wet je inderdaad of het aan de adapter ligt.

• 5887 reacties
  • 19 maart 2025
Gerryw8 schreef:

​@KeesYagi 
Voedingsadapter is bij geleverd; kan me niet voorstellen dat die dan niet goed zou zijn.

Ja, maar kan stuk zijn gegaan.

Gerryw8 schreef:

Ik heb wel geprobeerd om de stekker er van andersom (waardoor + en -  in mijn ogen zijn omgedraaid) in het stopcontact gezet, helaas zonder gewenst resultaat, nog steeds brommend.

Nee, zo werkt het niet, gelukkig maar, bij de + en - omdraaien is de kans op onherstelbare schade heel groot.

Het zou nog wel zo kunnen zijn dat de telefoon zonder voeding ook werkt, voor een deel dan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 20 maart 2025

​@Gerryw8 

Terug naar de winkel ermee. Je zit vast nog in de garantieperiode. 

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 23 maart 2025

Is dus inderdaad inmiddels gebeurd via leverancier 

Nu 2 - 3 weken wachten helaas.  

Dank allen voor het meedenken. 

*