Skip to main content

Hallo,

Navolgende fout a.u.b. niet bij mij zoeken. Ze is bekend bij de helpdesk en werd daar gereproduceerd, maar ze wordt niet verholpen.

KPN vertikt het naar behoren hun fout te repareren. Dit is het geval:

  1. Doorschakelen vanuit de App => Vast Bellen => Telefooninstellingen => Doorschakelen => Telefoonnummer => Na 0x overgaan.
    Na invullen van het nummer en kiezen voor opslaan, volgt een foutmelding “Helaas is er wat verkeerd gegaan bla bla...”
  2. Hetzelfde proberen vanaf de website Kijn KPN. Daar krijg ik alleen de keuze Na 2x overgaan en het moet na 0x. De telefoon moet niet 2x thuis rinkelen. Dit is niet “by design” maar gewoon een bug, (Nouja, een KOE)
  3. Om te zien wat er aan de hand is schakel ik door met *21* en dat gaat prima, maar heb ik niets aan want werkt niet al ik niet thuis ben. Kikjk ik hier na in de App, daan staat daar perfect aangegeven dat na 0x wordt doorgeschakeld naar het gevraagde nummer, MAAR..
    Kijk je daarna op de website, dan staat daar dat wordt doorgeschakeld naar Voicemail. Dat werkt gelukkig niet echt zo, maar laat zien wat de programmeur heeft gebakken.

Welke actie is nog mogelijk om KPN ertoe te bewegen deze fout snel te verbeteren. Ik heb deze functie die bij XS4ALL perfect werkte, echt nodig.  Ik neem aan dat KPN graag kwaliteit wil leveren, maar dit is een droevig tegenovergestelde.

Alles wat je vermeld heeft iedereen. 

Ik heb 't zo opgelost

Via de MijnKPN website doorschakelen naar m'n mobiel aangezet. Op 2 x dan.

Vervolgens via de APP het op 0 x gezet. Hij geeft dan dat het naar VM is maar het blijft gelukkig het mobiele nummer.

Wil je dat thuis de telefoon weer over gaat dan kun je het via de APP weer verlengen. V.a. 2 X (en hoger) staat er dan wel weer je mob. nr.

Overigens heb ik 't teruggezet op 2 x. Vind het toch wel prettig als de nummermelder op de huistelefoon de nrs. registreert. Dan kan ik achteraf zien of iemand toch via dát nr. gebeld heeft als ik heb aangenomen op de mobiel.
En thuis zijnde hoor ik dan via welk nummer direct gebeld wordt. Maar wacht dan wel tot het op de mobiel binnenkomt.

Zie ook dit eerdere topic

 


Dames/Heren, u laat mij schrikken.

Waarom krijg ik geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg niet om een “Work around” die overigens niet blijkt te werken, maar om mogelijkheden om KPN ertoe te bewegen deze fout te herstellen.

Of wordt deze fout als heel gewoon en normaal ervaren? Is dit het nieuwe kwaliteitsniveau waar ik maar aan moet wennen.

 


Hoi @RutgerU!
Ik had Peter's antwoord gemarkeerd omdat dit de vraag mijn inziens wel beantwoordde. In het topic dat hij noemt word genoemd dat dit een bekend issue is waar de technische dienst mee bezig is. Zijn workaround is op dit moment de beste (enige) manier om dit goed werkend te krijgen!

Dat gezegd hebbende moet het op termijn natuurlijk wel opgelost worden maar inhoudelijk heb ik daar nog geen informatie over.


Workaround die overigens niet blijkt te werken

Bij mij wel, anders zou ik 'm ook niet vermelden. Hier werkt dat dus wel.

Of wordt deze fout als heel gewoon en normaal ervaren? Is dit het nieuwe kwaliteitsniveau waar ik maar aan moet wennen.

Er zal echt wel aandacht zijn voor de discrepanties tussen de webversie en de mobiele versie van MijnKPN!
Ik kan me écht niet voorstellen dat ze dit niet weten.

Thomas, kpn moderator, schreef:

In het topic dat hij noemt word genoemd dat dit een bekend issue is waar de technische dienst mee bezig is.

Verder: wat is de ramp als de telefoon thuis eerst 2 x (ca 10 sec) overgaat voordat het naar de mobiele gaat???

Of wordt deze fout als heel gewoon en normaal ervaren? Is dit het nieuwe kwaliteitsniveau waar ik maar aan moet wennen.

Thomas, kpn moderator, schreef:

Dat gezegd hebbende moet het op termijn natuurlijk wel opgelost worden maar inhoudelijk heb ik daar nog geen informatie over.

 


Dat was mijn vraag. Men is er dus WEL mee bezig, dus ik wacht nog even af. Mijn dank daarvoor.

Wat het bezwaar is van tweemaal overgaan? Dat is denk ik mijn privé zaak, ik ga hier geen uitleg over mijn gezinssituatie geven, maar het is zeer onwenselijk.

En gewoon een fout. (Als oud programmeur zou ik die nooit accepteren)


Wat het bezwaar is van tweemaal overgaan?  het is zeer onwenselijk.

Met een dect telefoon kun je per handset het belgeluid héél eenvoudig muten. Als iemand moet slapen bijvoorbeeld.


Hoi @RutgerU, bedankt voor je reactie! Ik was er toch nog even achteraan gegaan. Mijn collega had een ticket aangemaakt voor de technische dienst om hiernaar te kijken. Als ik dat zo goed lees heeft het zichzelf destijds opgelost. Of de technische dienst daar nog een hand in heeft gehad weet ik niet precies.

Nou lopen we er even tegenaan dat je een XS4all abonnement hebt en ik daar helaas geen tickets voor aan kan maken en uberhaupt niets van in kan zien.
Ik wil je dan eigenlijk ook vragen hierover eens contact op te nemen met de XS4all klantenservice. Zij moeten je hier verder mee kunnen helpen!

Sinds kort hebben we hier ook een kennisbank artikel over trouwens:

 


Hoi @RutgerU, bedankt voor je reactie! Ik was er toch nog even achteraan gegaan. Mijn collega had een ticket aangemaakt voor de technische dienst om hiernaar te kijken. Als ik dat zo goed lees heeft het zichzelf destijds opgelost. Of de technische dienst daar nog een hand in heeft gehad weet ik niet precies.

Het probleem is niet opgelost!

Nou lopen we er even tegenaan dat je een XS4all abonnement hebt en ik daar helaas geen tickets voor aan kan maken en uberhaupt niets van in kan zien.

Dat is door mij als zeer hinderlijk ervaren. Daarom heb ik een bestelling lopen, per 25-05-2022 is XS4ALL door KPN voor mij opgezegd en wordt alles hier gewoon KPN. Levert meer performance voor een euro mindet. 😃


Ik wil je dan eigenlijk ook vragen hierover eens contact op te nemen met de XS4all klantenservice. Zij moeten je hier verder mee kunnen helpen!

Ja dat was gedaan. Maar ik denk dat ik hier over een maandje op terug moet komen.  Met h’e’e’e’el veel moeite kan het nog wel even geduldig.🤣

 

Dank voor je toelichting,

 


Is goed! Bedankt voor je begrip! Als het straks nog niet werkt dan weet je ons te vinden!