Skip to main content

Zoals in eerdere topics vermeld heb ik een Fritz!Box 7590 met een all-in-one abonnement (Xs4all Internet-TV-Bellen).

Met alleen deze Fritz heeft de ontvangende beller last van een echo.

Nu is dit opgelost door een Fritz!Box 7583 door te lussen aan de Fritz!Box 7590 zodat er op 1 ethernetkabeltje na alleen de telefonie hierop zit.
Overigens is deze opstelling niet bedacht door iemand van KPN, maar komt deze oplossing via familie van een forum.

Nu dacht ik natuurlijk : wat is dit nou voor rare oplossing maar het werkte en nog steeds.

KPN Helpdesk, Monteur en Ondergrondse Monteur hebben gedaan wat zij konden maar de echo bij de ontvangende partij bleef waardoor bellen niet goed gaat.

Maar ivm met het 24/7 stroomverbruik van beide apparaten dacht ik dat misschien dit forum mij wel van een oplossing kunnen voorzien.

Overigens is mijn aansluiting tot Mei 2023 nog steeds koper.

 

Lima Bravo, Echoooo over ;-)

Hoi @VinnyG . Ik moet je bekennen dat ik hier weinig verstand van heb.  De Fritzbox wordt niet door de reguliere helpdesk ondersteund.

Huur jij die Fritzbox? Want dan kun je bellen met de serviceplus desk. Misschien hebben zij een oplossing?


Hoi @VinnyG . Ik moet je bekennen dat ik hier weinig verstand van heb.  De Fritzbox wordt niet door de reguliere helpdesk ondersteund.

Huur jij die Fritzbox? Want dan kun je bellen met de serviceplus desk. Misschien hebben zij een oplossing?

Ha Erwin,

Via xs4all kreeg ik deze modem, dus ik neem aan huur.

Ik weet niet of ik dan “recht” heb om de serviceplus desk te kunnen bellen.

Zou de Experiabox dan deze kunnen laten verdwijnen ?


. . .heeft de ontvangende beller last van een echo.

Dan stuur jij het signaal van de andere kant onbedoeld weer terug.

Dat komt gelukkig niet vaak meer voor, mijn 1e gedachte, het telefoontoestel doet dat.

Kun je een ander toestel proberen ? Het mooiste is om een dect toestel aan te melden op een fritzbox.

Dan komen de 2 geluid signalen (in en uitgaand) elkaar nergens tegen, zoals dat bij een 2draads toestel wel het geval is. Daar zit dan een “anti lokaal schakeling” in ofwel een vork.

Nu is dit opgelost door een Fritz!Box 7583 door te lussen aan de Fritz!Box 7590 zodat er op 1 ethernetkabeltje na alleen de telefonie hierop zit.

Met hetzelfde telefoon toestel ?

Ik ben wel thuis in dit soort opstellingen, maar met deze informatie heb ik nog geen goed idee van hoe en wat.


@

Hoi @VinnyG . Ik moet je bekennen dat ik hier weinig verstand van heb.  De Fritzbox wordt niet door de reguliere helpdesk ondersteund.

Huur jij die Fritzbox? Want dan kun je bellen met de serviceplus desk. Misschien hebben zij een oplossing?

Ha Erwin,

Via xs4all kreeg ik deze modem, dus ik neem aan huur.

Ik weet niet of ik dan “recht” heb om de serviceplus desk te kunnen bellen.

Zou de Experiabox dan deze kunnen laten verdwijnen ?

Als jij gemigreerd ben van XS4All naar KPN is dit het juiste contact voor jou:

 

Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.


. . .heeft de ontvangende beller last van een echo.

Dan stuur jij het signaal van de andere kant onbedoeld weer terug.

Dat komt gelukkig niet vaak meer voor, mijn 1e gedachte, het telefoontoestel doet dat.

Kun je een ander toestel proberen ? Het mooiste is om een dect toestel aan te melden op een fritzbox.

Dan komen de 2 geluid signalen (in en uitgaand) elkaar nergens tegen, zoals dat bij een 2draads toestel wel het geval is. Daar zit dan een “anti lokaal schakeling” in ofwel een vork.

Nu is dit opgelost door een Fritz!Box 7583 door te lussen aan de Fritz!Box 7590 zodat er op 1 ethernetkabeltje na alleen de telefonie hierop zit.

Met hetzelfde telefoon toestel ?

Ik ben wel thuis in dit soort opstellingen, maar met deze informatie heb ik nog geen goed idee van hoe en wat.

Ik heb verschillende toestellen gebruikt, nieuwe aangeschaft, via de RJ-45 en via DECT…

Probleem bleef….


@

Hoi @VinnyG . Ik moet je bekennen dat ik hier weinig verstand van heb.  De Fritzbox wordt niet door de reguliere helpdesk ondersteund.

Huur jij die Fritzbox? Want dan kun je bellen met de serviceplus desk. Misschien hebben zij een oplossing?

Ha Erwin,

Via xs4all kreeg ik deze modem, dus ik neem aan huur.

Ik weet niet of ik dan “recht” heb om de serviceplus desk te kunnen bellen.

Zou de Experiabox dan deze kunnen laten verdwijnen ?

Als jij gemigreerd ben van XS4All naar KPN is dit het juiste contact voor jou:

 

Heeft u vragen? Neem dan contact met op via telefoonnummer 020 398 76 66. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08.00 - 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 - 17.00 uur.

Juist via xs4all zijn er meerdere monteurs geweest, is de ondergrondse ingeschakeld, een derde partij geweest.

Ben in de wijkcentrale omgehangen naar een ander punt door KPN monteur en nog keer door een derde partij monteur.

Zelfs het ISRA punt in huis is compleet vervangen omdat er corosie (?) op de koperlijn zat.

Zoals aangegeven : Nu is dit opgelost door een Fritz!Box 7583 door te lussen aan de Fritz!Box 7590 zodat er op 1 ethernetkabeltje na alleen de telefonie hierop zit.

Maar nu staan er in huis 3 Fritsjes te zoemen terwijl het er best wel 2 kunnen zijn...


Ik vind het een raadselachtig issue, @VinnyG  en zou willen dat ik meer voor je kan doen maar je valt onder de dienstverlening van XS4All en ik denk dat een nieuwe belletje naar hun het beste is.  Wie weet zit daar een knappe kop die toch een oplossing voor jou heeft. 


Ik vind het een raadselachtig issue, @VinnyG  en zou willen dat ik meer voor je kan doen maar je valt onder de dienstverlening van XS4All en ik denk dat een nieuwe belletje naar hun het beste is.  Wie weet zit daar een knappe kop die toch een oplossing voor jou heeft. 

En weer heel de boel overhoop ?

Daar bedank ik voor hoor…

Wacht wel even de nieuwe glasvezel af volgend jaar mei, kijk wel of daar een oplossing uitkomt.