Skip to main content

Als ik met mijn vaste telefoon bel, dan krijgen de mensen die ik bel mijn telefoonnummer niet te zien (met als gevolg dat bijna niemand opneemt, omdat ze denken dat het telemarketing oid is..) Ik heb zelf nooit aangegeven dat mijn nummer niet zichtbaar mag zijn. Ik zie ook op MijnKPN niet hoe ik de nummerweergave zelf kan veranderen. Dus ik zou heel graag hulp willen hierbij, zodat ik weer gewoon kan bellen op mijn vaste telefoon zonder dat mensen schrikken van het anonieme nummer..

Je kunt instellingen aanpassen in de MijnKPN. Echter gaan die instellingen over uitgaande nummerweergave. Dus of jouw telefoonnummer zichtbaar is bij anderen als je hen belt. Deze kunnen aan en uitgezet worden. Je kunt ook de Klantenservice bellen op 0800-0402 deze kunnen je ook helpen bij het aan en uitzetten hiervan.


Het is ook juist de bedoeling dat de uitgaande nummerweergave aangepast wordt (dus zichtbaar wordt). Maar ik kan deze aanpasmogelijkheid nergens vinden in MijnKPN. Daarom heb ik hier hulp bij nodig.


Hoi @Edam2015 . Welkom op het forum.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


omdat ze denken dat het telemarketing oid is..

Da's dan ook beetje dom. Want die bellen juist vrijwel nooit (meer) “anoniem”, juist vanwege dat men dan vaak niet opneemt.

Was ik laatst ook niet blij mee bij een flat. Bellenbord was defect; bewoner wist dit niet. Ik opbellen, maar dat doe ik dan zonder nummer…. was wel thuis, bleek later, maar nam niet op. Dom. Vind ik. 

Ik neem altijd op. Maar a.d.h.v. wat je ziet, namelijk de naam, een nummer of Anoniem, ben je gewoon wat voorbereid. Ook bedrijven waar je een klantrelatie mee hebt, kpn, energie e.d. bellen vaak anoniem. Gewoon opnemen dus, om gruwelijke ergernis bij de beller te voorkomen. En mogelijk gevolgen voor jezelf.

Zo, dat moest ik weer es even kwijt.


Het is ook niet mijn gedrag, maar dat van mensen die ik bel. Of eigenlijk nog vaker van mensen die mijn inwonende 81-jarige moeder belt (mede ouderen van haar). Die zijn een beetje angstig, door alles wat ze horen van oplichterij etc. Kan ik ze ook weer niet helemaal kwalijk nemen, of het nou terecht is (of dom) of niet.. Er is een hoop veranderd voor ze in de afgelopen 30 jaar. 


Hallo Erwin, ik heb mijn profiel een heel stuk aangevuld. Ik hoor graag of je er zo iets mee kunt. DAnk!!

 


@Edam2015 Ik heb je uitgaande nummerweergave aangezet. Kun je te zijner tijd eens testen?

Mocht het nog steeds niet werken, laat het weten. 


@Erwin, Excuses voor de late reactie; ik kreeg geen melding dat je had gereageerd. Zojuist wilde ik testen of het nu goed gaat, maar nu kreeg ik ineens een constante ‘in gesprek-toon’ op mijn vaste telefoon (en ook als ik met mijn mobiel naar vast bel). Dus ik kan de nummerweergave niet controleren en heb er een probleem bij.. :thinking:


Hoi @Edam2015 : Ik vrees dat hier nog iets anders gebeurd is. Gisteren ben jij technisch van Telfort naar KPN omgezet. Ik vermoed dat dit voor deze situatie zorgt.

Kun jij proberen het modem een harde reset te geven? https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Mocht het dan nog niet goed werken, overweeg ik jou een nieuwe experiabox te sturen.  Uiteraard hoop ik dat dat niet nodig is. 


@Erwin_  Dank voor de uitleg èn de tip. We hebben het modem de geadviseerde harde reset gegeven en het lijkt er op dat alle problemen zijn opgelost - de telefoon werkt weer èn het nummer wordt bij uitgaande telefoontjes weergegeven. Heel erg fijn! Dank voor je hulp!


omdat ze denken dat het telemarketing oid is..

 

Was ik laatst ook niet blij mee bij een flat. Bellenbord was defect; bewoner wist dit niet. Ik opbellen, maar dat doe ik dan zonder nummer…. was wel thuis, bleek later, maar nam niet op. Dom. Vind ik. 

 

Je had ook een SMS kunnen sturen :wink:

Alles komt op mijn mobiel binnen. Staat een call blocker op.

Onbekend wordt niet opgenomen, gaat naar mijn vaste lijn met antw. apparaat, kan ik horen of het alsnog de moeite is om op te pakken.

‘s avonds en in het weekend alleen nummers die op de white list staan worden beantwoord, de rest → antw. apparaat