Ik ben afgelopen week overgegaan van Ziggo naar KPN, bij Ziggo had ik een modem van Sagemcom de CS 50001 en daar draaide naast een vast nummer (al 65jaar in gebruik) ook een apart modempje van Linksys/Sipura de SP3000 voor Voip van voipbuster. Deze configuratie werkte al bijna 20jaar feilloos en niet onbelangrijk, dit is alles voor mijn moeder van bijna 96 die heel mobiel is, maar ik moet alles technisch draaiende houden en zij moet bereikbaar zijn in geval van nood!
Zoals ik al zei nu over op glas van KPN, ik dacht dat is appeltje eitje, zelfde type modem alleen nu de Sagemcom CS 39000 en dacht ‘slim’ te zijn, laat mijn vaste lijn vervallen en ga over op alleen Voip van voipbuster…...nou wat ik ook probeer ik blijf maar in gesprek tonen krijgen, heel even draaide het checkend met mijn mobiel over en weer, maar ineens weer over en uit terwijl ik niets deed.
Ik dacht ik probeer nog even in het modem van Ziggo te kijken welke poort of configuratie daarin stond, maar die is ook gelocked nu, kom er niet meer in ook niet na reset.
Nu lees ik hier meer problemen ermee, dus wat moet ik doen, er loopt geen vaste lijn meer naar haar chalet bij mij in de tuin, alleen maar UTP kabels, moet ik de boel weer terugsturen en annuleren en terug naar Ziggo? want ze draait helemaal door en haar andere zoon is net geëmigreerd dus die Voip kwam mooi van pas ook voor de rest van de familieleden in o.a Chili etc wie wil hier immers nog blijven….
Als ik ander hardware moet kopen zoals voiptelefoons zonder extern modem als nu van linksys so be it, ze moet bereikbaar zijn!
Ik zou het wel een aanfluiting vinden als blijkt dat dit opzettelijk wordt gedaan dat andere aanbieders niet op de router kunnen worden bij geprikt. Dan pak ik de boel weer in in zijn fijne KPN groen bezig doos en gaat het terug!
Ik heb zelf geen telefonie en TV nodig, ik heb alleen mobiel (nog KPN)…..
Hopende op een oplossing van mede lotgenoten.
Marcel.